فخری: مدال نگیریم کسی نمی تواند انتقاد کند، قدر المپیک را می دانیم

به گزارش لیتن، سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر گفت: ما قدر المپیک را می دانیم و از این فرصت استفاده می کنیم اما اگر مدال نگیریم هم کسی نمی تواند از ما انتقاد کند.

فخری: مدال نگیریم کسی نمی تواند انتقاد کند، قدر المپیک را می دانیم

به گزارش خبرنگاران، پیمان فخری در خصوص انتخاب محمد فتوحی به اسم نفر چهارم تیم ملی شمشیربازی برای حضور در المپیک توکیو، اعلام کرد: خیلی خوشحالم از اینکه ماراتن انتخاب نفر چهارم تیم به انتها رسید. البته می توانستم زودتر از این نفر چهارم را انتخاب کنم اما خواستم حساسیت ها بالا باشد تا با هم مبارزه نمایند و انگیزه تمرین کم نگردد. بنابراین از آخرین روزهایی که فرصت داشتیم هم استفاده کردم در نهایت فتوحی بر اساس امتیاز مسابقات جام دنیای مجارستان، مسابقه گرجستان و انتخابی تیم ملی توانست به جمع سه نفر دیگر اضافه گردد.

نفر چهارم هیچ استرسی نمی تواند داشته باشد

فخری در پاسخ به این پرسش که فکر نمی کند نفر چهارم تیم ملی علاوه بر استرس المپیک مجبور شد مدت زمان زیادی استرس انتخاب شدن برای اعزام به بازی ها را هم تحمل کند، توضیح داد: یک ماه تا المپیک به جای مانده است و نمی تواند هیچ استرسی داشته باشد. بعلاوه اگر رهایشان می کردم با این جدیت تمرین نمی کردند. هنوز خیلی از تیم های دنیا در خصوص نفرات به جامانده خود اظهار نظر نکرده اند چون باید از فرصت استفاده کنیم تا کسی حاشیه امنیت نداشته باشد. اگر من نفر چهارم را زودتر از این انتخاب می کردم در این دو روز که مسابقه انتخابی برگزار گردید، بازی های خوبی که فتوحی انجام داد را از او نمی دیدم. فکر می کنم در المپیک هم بازی های خوبی انجام دهد و از عملکرد او در انتخابی راضی بودم.

برای المپیک خیلی خوب تمرین کردیم

سرمربی تیم ملی سابر در خصوص اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات ، تا چه مقدار توانست برنامه هایی که برای آماده سازی ملی پوشان تا المپیک داشت را عملی کند، گفت: خیلی خوب تمرین کردیم و هیچ فرصتی را از دست ندادیم. ملی پوشان فصل بدنسازی خیلی خوبی را پشت سر گذاشتند و فکر می کنم کاری که باید انجام می دادیم را انجام دادیم. حالا آنچه در طالع ما نوشته شده است بعد از المپیک تعیین می گردد.

قدر المپیک را می دانیم

فخری در پاسخ به این پرسش که انتظاری که از شمشیر بازی برای کسب مدال در المپیک وجود دارد استرسی به تیم وارد نمی کند، تاکید نمود: کاری به این مسائل نداریم. ما قدر المپیک را می دانیم و المپیک را از دست نمی دهیم. در المپیک 2012 لندن شمشیرباز ما سی و هفتم شد و همان نفر چهار سال بعد با اختلاف یک ضربه نفر چهارم شد و مطمئن باشید در المپیک توکیو هم از این فرصت استفاده می کنیم تا با توجه به زحمتی که کشیدیم، نتیجه بگیریم. ملی پوشان خیلی زحمت کشیدند و شب و روز خود را برای المپیک گذاشتند. درست است که فشار روی ما زیاد است اما فکر می کنم که المپیک خوبی در پیش داشته باشیم.

از الان نمی توانم بگویم روی سکو می رویم یا نه

سرمربی تیم ملی شمشیربازی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شمشیربازی را روی سکوی المپیک خواهیم دید یا خیر، گفت: آرزوی قلبی من این است که روی سکو برود اما نمی توانم اظهارنظری در خصوص المپیک داشته باشم اما هر اتفاقی که بیفتد باید با آن کنار بیاییم. اگر مدال بگیریم که آرزوی قلبی ما است و اگر مدال نگیریم چیزی از ارزش های ملی پوشان کم نمی گردد چون در چهار سال گذشته توانایی های خود را نشان دادیم. مدال قهرمانی دنیا و سهمیه تیمی کسب کردیم و این نشان دهنده این است که ما جزو هشت کشور برتر دنیا هستیم اما از الان نمی توانم چیزی در خصوص نتیجه المپیک بگویم.

مدال نگیریم کسی نمی تواند بگوید چرا مدال نگرفتید

فخری در در خصوص اینکه نگران نیست در صورتی که در المپیک مدال نگیرد ممکن است بعدا هجمه هایی به او و تیمش وارد گردد، توضیح داد: هیچ کسی نمی تواند از ما انتقاد کند اگر ارزیابی کنید نسبت به تیم های دنیا، با کمترین بودجه و امکانات بیشترین نتایج را گرفته ایم و هیچ کسی نمی تواند از ما انتقاد کند که باید مدال می گرفتیم. اگر مدال گرفتیم که مفت چنگمان. اگر هم مدال نگیریم جای انتقادی نمی تواند باشد. اما این آرزوی قلبی ما است و خودمان دوست داریم که مدال بگیریم و افتخار آفرین باشیم و دنبال این هم نیستیم که جواب کسی را بدهیم.

در خصوص پیشنهادات خارجی بعد از المپیک تصمیم می گیرم

او در پاسخ به این پرسش که بعد از المپیک اگر پیشنهادات جدیدی برای سرمربیگری از کشورهای دیگر داشت، محتمل است که بپذیرد، تاکید نمود: من قبلا گفته ام که بعد از المپیک در خصوص آن تصمیم می گیرم.

فخری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شمشیر بازان ایران در هر دو بخش انفرادی و تیمی می توانند مدال بگیرند یا خیر، گفت: توقعات باید پایین بیاید اما ملی پوشان ما پتانسیل گرفتن هم مدال انفرادی و هم تیمی را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1782

به "فخری: مدال نگیریم کسی نمی تواند انتقاد کند، قدر المپیک را می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فخری: مدال نگیریم کسی نمی تواند انتقاد کند، قدر المپیک را می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید