فعالیت های مهاجرتی و اقامت دائم کشورهای دیگر در آژانس های مسافرتی ممنوع است

به گزارش لیتن، ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، فعالیت های مهاجرتی و اقامت دائم کشورهای دیگر در آژانس های مسافرتی ممنوع است.

فعالیت های مهاجرتی و اقامت دائم کشورهای دیگر در آژانس های مسافرتی ممنوع است

اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور درباره خبر منتشر شده مبنی بر شکایت حدود 300 نفر از یک شرکت خدمات مسافرتی در تهران که با ادعای داشتن مجوز رسمی در زمینه مهاجرت، با عنوان ایجاد موقعیت کاری در کانادا با دریافت مبالغی به دلار از حدود 800 تا 14هزار دلار از حدود 300 نفر به جعل مدارک مهاجرتی و ویزا اقدام نموده، گفت: براساس آنالیز های اجرا شده و گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران مشخص شد که قرارداد مسافران و متقاضیان این نوع ویزا، با واحد دیگری بسته شده که آن شرکت اساسا از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوزی نداشته است.

اما درباره شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری که اکنون از آن بخاطر جعل اسناد و مدارک ویزای کانادا شکایت شده، باید گفت که مجوز این آژانس مسافرتی حدود یک ماه پیش به علت شکایات متعدد و بعلاوه رعایت نکردن بعضی ضوابط آئین نامه ای همانند تعطیل بودن تعلیق شده است.

او اضافه کرد: آن 300 نفر متضرر که در خبرها اعلام شده است نیز تا به امروز برای ثبت شکایت از شرکت خدمات مسافرتی مذکور به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران مراجعه ای نداشته و شکایتی را هم ثبت ننموده اند که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان و پیگیر موضوع باشد.

برات گفت: رسیدگی به شکایات از دفاتر خدمات مسافرتی فرآیندی دارد؛ با توجه به اینکه مجوز این شرکت حدود یک ماه پیش تعلیق شده است، اگر در فاصله مشخص شده برطرف اشکال نکند، مطابق مقررات، لغو مجوز می گردد. لذا بدیهی است اگر از این آژانس در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران شکایتی ثبت گردد، در فرایند لغو مجوز سرعت بخشیده خواهد شد.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در ادامه تاکید نمود: براساس قوانین و مقررات، آژانس های خدمات مسافرتی می توانند خدمات گردشگری از جمله اخذ روادیـد، تنظـیم و انجـام مـسافرت گروهـی داخلی و خارجی، ذخیره مکان اقامتی و هرگونه خدمات مرتبط با سفرهای گردشگری را ارائه دهند، لیکن در حال حاضر مجاز به ارائه خدمات مهاجرات و اقامت دائم نبوده و در صورت احراز با متخلف برخود خواهد شد.

برات یادآور شد: براساس ماده 30 آئین نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی مصوب 1380، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی موظف به رعایت سیاست ها و خط مشی های وزارت گردشگری هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2164

به "فعالیت های مهاجرتی و اقامت دائم کشورهای دیگر در آژانس های مسافرتی ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های مهاجرتی و اقامت دائم کشورهای دیگر در آژانس های مسافرتی ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید