فلیکس باس، اتوبوسی برای حمل نقل بین شهری در اروپا

به گزارش لیتن، تا وقتی که می توان با هواپیما در کوتاهترین زمان ممکن خود را به مقصد رساند، اصلا چرا باید به سفر با اتوبوس فکر کرد؟

فلیکس باس، اتوبوسی برای حمل نقل بین شهری در اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

این سوال دو جواب دارد که یکی قیمت بلیط اتوبوس است و دیگری اینکه کیفیت اتوبوس های امروزی تغییر زیادی نموده اند که در مقایسه با نسل های قدیمیِ آن ها اصلا قابل قیاس نیستند، این موضوع در سفر و شرکت در تورهای اروپایی بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه هزینه سفر با اتوبوس نسبت به پرواز و قطار بسیار مقرون صرفه تر خواهد بود. شرکت فلیکس باس یکی از بزرگترین کمپانی های اروپایی است که مسئولیت جابجایی مسافران زیادی درسراسر اروپا را بر عهده دارد و جز محبوب ترین شرکت های حمل و نقل اروپایی به حساب می آید.

خرید بلیط اتوبوس اروپا

از آنجایی که خرید بلیط اتوبوس اروپا برای مسافران ایرانی به وسیله کارت های اعتباری مقدور نخواهد بود، شرکت ایوار با همکاری شرکت فلیکس باس این امکان را برای هموطنان عزیز فراهم نموده است. شرکت ایوار به عنوان تنها نماینده رسمی کمپانی فلیکس باس در ایران از DEC 2019، امکان خرید بلیط اتوبوس خارجی در 28 کشور اروپایی را مهیا نموده است. شما می توانید در هر نقطه از اروپا سفر زمینی خود را شروع و از مسافرت خود لذت ببرید.ایده پروژه فلیکس باس در سال 2010 توسط سه دوست به نام های آندره شوارملین، دانیل کراس و جان انگرت با هدف ایجاد گزینه ای مناسب بجای راه آهن دولتی آلمان، مطرح گشت. خدمات شرکت فلیکس باس در همکاری با شرکت های اتوبوس منطقه ای از سراسر اروپا اجرا می شود. شرکای محلی مسئول راه اندازی روزانه مسیرها هستند، در حالیکه فلیکس باس مسئول مجوزهای رسمی و برنامه های بلندمدت مورد احتیاج برای راه اندازی شبکه است.

فلیکس باس برنامه ریزی شبکه، بازاریابی، قیمت گذاری، مدیریت کیفیت و خدمات مشتری را مدیریت می نماید. این مدل کسب و کار بسیار مقیاس پذیر بوده و این شرکت را به شدت رشدپذیر نموده است. از سوی دیگر، کیفیت اتوبوس ها در ناوگان موجود به قراردادهای متعارف بستگی دارد. درصورتیکه رقبایش معمولا مالکیت تمام یا بیشتر اتوبوس های خود را دارند، بنابراین می توانند خدمات خود را تضمین نمایند. هزینه پایین خدمات فلیکس باس بستگی به درآمد کرایه مسیرها دارد.

سفر به بیش از 2000 مقصد در 28 کشور اروپایی

9 اتوبوس از 10 اتوبوس فلیکس کاملا سروقت و بدون تاخیر به مقصد می رسند.

امکان رزرو گروهی بالای 10 نفر

امکانات عمومی اتوبوس های فلیکس

جایگاه های بزرگ و راحت، داشتن سرویس بهداشتی، اینترنت با سرعت 4G، پریز برق و پذیرایی با هزینه کم

شرایط بار اضافه در فلیکس باس

بسته ای تا وزن 7 کیلوگرم و با ابعاد 42*30*18 سانتیمتر را می توانید رایگان به داخل اتوبوس ببرید.

چمدانی تا وزن 20 کیلوگرم و با ابعاد 80*50*30 سانتیمتر را می توانید بدون هزینه به بخش بار تحویل دهید.

سعی کنید نام و آدرس خود را بر روی چمدان ها نصب کنید تا از بروز هر گونه مشکل اجتناب شود.

به طورکلی ضمانتی بر وجود داشتن فضای کافی برای بار اضافه شما وجود ندارد، اما مبلغ پرداختی برای بار اضافه بسته به نحوه ارسال درخواست شما متفاوت است. اعلام چمدان (بار) اضافه می تواند یا در زمان انجام رزرو انجام شود یا بعد از رزرو و به صورت تلفنی، هماهنگ شده با بخش خدمات مشتریان در آلمان تا 48 ساعت قبل از حرکت، صورت گیرد که در این صورت مبلغ باید نقدی به راننده پرداخت شود.

مبلغ بار اضافه در هنگام انجام رزرو 4 یورو و بعد از انجام رزرو 6 یورو می باشد.

-در مسیرهای روسیه بار اضافه باید در ایستگاه اتوبوس توسط باجه فروش پیگیری شود.

-در مسیرهای داخلی اکراین امکان اضافه کردن بار بعد از انجام رزرو مقدور نیست.

-بار خاص مانند چوب اسکی و ادوات موسیقی نباید از 240 سانتیمتر و وزن 30 کیلوگرم بیشتر باشد. هزینه این نوع بارها 9 یورو است و درخواست باید در زمان انجام رزرو و یا پس از انجام رزرو تا 48 ساعت قبل از حرکت به خدمات مشتریان اعلام شود.

دوچرخه، ویلچر و کالسکه

بیشتر اتوبوس ها اجازه حمل دوچرخه معمولی با وزن 20 کیلوگرم را می دهند. درخواست باید در زمان انجام رزرو ثبت شود. هزینه آن 9 یورو می باشد. سه چرخه، دوچرخه برقی، دوچرخه دنده ای و دوچرخه دو ترک قابل قبول نیستند.

ویلچر، کالسکه و واکر در بعضی از اتوبوس ها رایگان پذیرفته می شوند. درخواست ویلچر و واکر باید تا 36 ساعت قبل از حرکت اعلام شود. به دلایل امنیتی ویلچرها باید معمولی باشند (ویلچر برقی پذیرفته نمی شود.)

کالسکه بار خاص محسوب می شود و باید تا 48 ساعت قبل از حرکت ارسال آن درخواست شود.

ادوات موسیقی در صورتی که وزن آن تا 7 کیلوگرم باشد و مسافر ساک دستی نداشته باشد، می تواند به جای ساک دستی و بدون هزینه در داخل اتوبوس حمل شود، اما اگر ابعاد آن بیش از 42*30*18 و وزن آن بیش از 7 کیلوگرم باشد جز بارهای خاص محسوب می شود که هزینه جداگانه دارد و باید تا 48 ساعت قبل از حرکت اعلام شود.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 706

به "فلیکس باس، اتوبوسی برای حمل نقل بین شهری در اروپا" امتیاز دهید

2 کاربر به "فلیکس باس، اتوبوسی برای حمل نقل بین شهری در اروپا" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلیکس باس، اتوبوسی برای حمل نقل بین شهری در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید