لیونل مسی؛ چرا نمی توان مطمئن بود که بارسلونا جنگ را برده است؟

به گزارش لیتن، خب حالا پس از کش و قوس های فراوان ما می دانیم که لیونل مسی دست کم برای یک فصل دیگر در باشگاه بارسلونا می ماند.

لیونل مسی؛ چرا نمی توان مطمئن بود که بارسلونا جنگ را برده است؟

به گزارش بی بی سی، در کوتاه مدت، این یک پیروزی برای باشگاه و رئیس آن جوزپ ماریا بارتومئو است که توانست فوق ستاره آرژانتینی را در تیم نگه دارد. اما پیروزی در یک نبرد به معنای پیروزی در کل جنگ نیست و حتی سخت بتوان گفت که این پیروزی ارزش جشن دریافت را هم داشته باشد.

مسی انتها تصمیم گرفت در بارسا بماند به این دلیل که احساس کرد گزینه دیگری ندارد و این را هم در نتیجه فریبکاری رئیس باشگاه دانست؛ جوزپ ماریا بارتومئو به او گفته بود اگر در سرانجام فصل ناراضی باشد، همان طور که در قرارداد آمده می تواند بارسلونا را ترک کند.

درست است که مسی ماند، اما او بازیکنی است که می خواست بارسلونا را ترک کند. روح قرارداد او می گوید که مسی می تواند در سرانجام فصل تصمیم بگیرد که در بارسا بماند یا به تیم دیگری برود. اما طبق آن چیزی که در قرارداد نوشته شده او اگر می خواهد بارسلونا را ترک کند باید تا قبل از 10 ژوئن باشگاه را از تصمیمش آگاه کند.

تاریخ 10 ژوئن در دوران شیوع کرونا زمانی است که آخرین بخش فصل هنوز حتی شروع هم نشده بود. بارسلونا در آن تاریخ با دو امتیاز اختلاف صدرنشین لالیگا بود در حالی که یازده بازی تا سرانجام فصل باقی مانده بود و البته در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور داشت. سخت بتوان تصور کرد بازیکنی در این زمان تقاضای خروجش را تقدیم به باشگاه کند.

مسی می گوید آن زمان رئیس باشگاه به طور شفاهی به او اطمینان داده بود که می تواند در سرانجام فصل در خصوص ماندن یا رفتن تصمیم بگیرد.

جان کلام این که مسی فکر می کرد توافقی شفاهی حاصل شده است، ولی بارتومئو شانسی که به وجود آمده بود را روی هوا قاپید تا نامش در تاریخ بارسلونا به عنوان رئیسی که اجازه داد مسی باشگاه را ترک کند، ثبت نگردد.

در مصاحبه روز آدینه با رسانه گل، مسی کاملا صریح در خصوص این ماجرا صحبت کرد. او گفت دلیل (در واقع دلیل اصلی) این که یک فصل دیگر در بارسلونا می ماند این است که به او گفته شده تنها راه ترک باشگاه پرداخت 700 میلیون یورو، بند فسخ قراردادش یا رفتن به دادگاه است و او حاضر نیست مقابل باشگاهی که عاشقش است به دادگاه برود. این اتفاق هم نخواهد افتاد.

تیم حقوقی مسی مشتاق بودند که به موکل شان یادآوری نمایند بختی جدی برای پیروزی در دادگاه دارند، چنان که خورخه (پدر و مدیر برنامه های مسی) در نامه ای به مسئولان لالیگا نوشت که طبق قرارداد، بند فسخ 700 میلیون یورویی فقط تا سرانجام فصل قبل اعتبار داشته است.

اما مسی هرگز حاضر نیست در راه مبارزه قانونی با باشگاهی قدم بگذارد که همه چیز به او داده است و او نیز برایش همه کار نموده است. او در مصاحبه آشکارا گفت، به ذهنش هم نرسیده است که بارسلونا را به دادگاه بکشاند.

چطور کار به این جا رسید؟

همان طور که در مصاحبه گفته شد، مسی مدت هاست از آن چه عدم آینده نگری در باشگاه می نامد، سرخورده شده است.

در 33 سالگی او با تمام وجود احساس می نماید که باشگاه عقبگرد داشته است: عیب ها پوشانده شده اند (بیش از هر چیز با یاری توانایی های فوق العاده او) و برای درمان جراحت های عمیق از چسب زخم استفاده شد است.

مسی همواره برنده بوده و همواره هم این گونه خواهد ماند. او هیچ وقت بازنده خوبی نبوده. او همچنین به خوبی می داند که دوران غروب حرفه اش شروع شده و می خواهد فوتبالش را همان گونه که همواره بوده تمام کند: به عنوان یک برنده.

برای نابغه آرژانتینی مثل روز روشن شده بود که در صورت باقی ماندن در بارسلونا این اتفاق نخواهد افتاد، هرچند که او با تمام وجود می خواست که فوتبالش را در بارسا تمام کند.

مسی بیست سال پیش در 13 سالگی با بارسلونا قرارداد امضا کرد

او از صحبت های تمام نشدنی با مسئولان باشگاه و به خصوص بارتومئو خسته شده بود و در نتیجه انگیزه ای که لازمه بهترین بودن است را دیگر نخواهد داشت.

بالاتر از همه این ها، مسی دیگر از بازی در بارسلونا لذت نمی بُرد و اصراری هم برای پنهان کردن آن نداشت. به همین دلیل هم به او گفته شده بود که نگران نباش و اگر در آخر فصل هم همین حس را داشتی، می توانی باشگاه را ترک کنی.

وقتی برای مسی تعیین شد گوش شنوایی وجود ندارد، به دنبال حذف از لیگ قهرمانان اروپا او فکسی برای باشگاه فرستاد و به طور رسمی تقاضای خروج کرد. مسی آن زمان می کرد که می تواند به عنوان بازیکن آزاد باشگاه را ترک کند. او با فرستادن فکس نمی خواست به باشگاه بی احترامی نماید، اما از آنجایی که رئیس باشگاه حرف هایش را جدی نمی گرفت، این تنها راهی بود که نشان دهد، واقعا می خواهد بارسا را ترک کند.

همان طور که در مصاحبه هم تاکید نمود، مسی تمام سال به رئیس باشگاه گفته بود که می خواهد برود. ولی تا زمانی که تقاضای رسمی فرستاده نشد، هیچ اتفاقی هم نیفتاد و به نظر می رسید او یک سال دیگر هم در باسا می ماند.

حالا چه اتفاقی می افتد؟

او پس از این که خانواده اش را قانع کرد تا راهی شهری دیگر شوند (طبیعی است که اقناع آن ها برای ترک شهری که عاشقش هستند، آسان نبوده است)، در بارسلونا می ماند. او می گوید طرز فکرش تغییر ننموده است و به رغم این که می خواست تیم را ترک کند در آینده هم با تمام وجود کوشش خواهد نمود.

چیزی که گیر مسی می آید یک باشگاه در حال گذار است به رغم این که هنوز بارسلونا بازیکنانی مانند آنتوان گریزمان، آنسو فاتی، عثمان دمبله، مارک تراشتگن، فرنکی دی یونگ و میرالم پیانیچ را در اختیار دارد و کماکان بارسا تیمی بسیار خوب به شمار می رود.

شاید و فقط شاید رونالد کومان، سرمربی جدید بارسا بتواند مسی را قانع کند که او در باشگاه درستی که راه درستی را در پیش گرفته است بازی می نمایند و آن ها می توانند همراه با یکدیگر نقایص را رفع نمایند و پیروز شوند؛ این گونه است که ناگهان تمامی احساس های ناخوشایند رفع خواهد شد. ولی من هنوز قانع نشده ام که این داستان تمام شده است.

کومان و بارسلونا باید با بازیکنی کار نمایند که می گوید رئیس باشگاه او را فریفته است. بازیکنی که به طور آشکار گفته می خواهد برود و صریحا نارضایتی اش را اعلام نموده است.

اشتباه نکنید، دلیل این که بارسلونا مشتاق است بازیکنی که علاقه ای به ماندن ندارد را نگه دارد، شیوه مدیریت در این باشگاه و شخصی است که باشگاه را اداره می نماید.

بارتومئو که در ماه مارس و قبل از انتخابات ریاست، باشگاه را ترک می نماید، به آرزویش رسید و نامش به عنوان کسی که مسی را از دست داد، ثبت نخواهد شد؛ اما می توان گفت که این خواسته او به نفع باشگاه هم بوده است؟

درآمدی که انتظار می رفت این فصل نصیب باشگاه گردد احتمالا 700 میلیون یورو کاهش یافته است (مبلغی عمده از یک میلیارد درآمد فصل قبل) و یک بازیکن هم بیشتر از 100 میلیون یورو از بودجه باشگاه را می گیرد.

خود مسی گفته بود که جدایی او یاریی مناسب برای باشگاه است که به خونی تازه در رگ هایش (به نظر می رسد که بیشتر در خصوص مسائل اقتصادی) که احتیاج دارد برسد؛ برای او و برای همه.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1279

به "لیونل مسی؛ چرا نمی توان مطمئن بود که بارسلونا جنگ را برده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیونل مسی؛ چرا نمی توان مطمئن بود که بارسلونا جنگ را برده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید