مجری توهین می کند، تلویزیون پخش می کند!

به گزارش لیتن، روزنامه شرق: هنوز زمان زیادی از قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم نمی گذرد که حواشی اش سر از تلویزیون درآورده و باعث دلخوری سرخ پوشان شده است! ماجرا مربوط به رفتار دو مجری در شبکه های یک و سه سیماست که یکی روی آنتن زنده و دیگری در صفحه مجازی اش قهرمانی پرسپولیس را به سخره گرفته اند؛ اولی آن را به مسعود سلطانی فر و وزارت ورزش ربط داده؛ ولی دیگری، توهین زشتی کرده که خشم هواداران، مسئولان و بازیکنان باشگاه پرسپولیس را برانگیخته است.

مجری توهین می کند، تلویزیون پخش می کند!

صبح روز گذشته، عبدالرضا امیراحمدی، در بخش ورزشی برنامه صبحگاهی شبکه اول سیما، با عنوان مثالی، به همان شایعه ای که هواداران استقلال این روز ها به آن معتقد هستند (پرسپولیس را وزارت ورزش قهرمان کرده است) دامن زد. او به کنایه در این باره گفت: با سلام خاص خدمت همه باباها. در تابستان های قدیم بابا ها به کاسب های محل می گفتند فرزندم کار کند و آخر ماه این بابا پولی به اوستا می داد که به فرزندش بدهد که فرزند فکر کند خودش کار کرده است. یا بعضی بابا ها جوایزی خریداری می کردند و به مدارس می دادند که سر صف فرزندان شان را تشویق کنند، حالا جایزه را که گرفته بود؟... هشتگ... بابا مسعود... و دست همه بابا ها و بزرگ تر ها درد نکند!

طعنه او اشاره مستقیمی به این شایعه دارد که جام قهرمانی پرسپولیس که چهارمین جام متوالی آن ها در لیگ برتر بود، با حمایت مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش به دست آمده است. این بخش از صحبت های او صبح روز گذشته در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت تا اینکه مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس به آن واکنش نشان داد و گفت اگر مجری مذکور در تلویزیون عذرخواهی نکند، رسما باشگاه از او شکایت می کند.

امیراحمدی عصر روز گذشته نه در تلویزیون؛ بلکه در فضای مجازی ویدئویی منتشر کرد و از هواداران باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کرد و گفت که حرف هایش فقط یک کل کل ساده بوده است؛ نکته عجیب اینکه او گفت به جای اینکه نگران بازگشتن دلار به کانال 24 هزارتومانی باشیم، به این مسائل پرداخته شده تا به نوعی گمراه شویم!

صحبت های این مجری در شبکه یک سیما در حالی خشم پرسپولیسی ها را برانگیخته است که دو روز قبلش، علی مرادی، یکی از مجریان شبکه سه، استوری ای منتشر کرد و با کنایه به قهرمانی پرسپولیس در توهینی زشت نوشت: وقتی پای اسب را ببندی، خر قهرمان می شود. او اسب را به رنگ آبی و خر را به رنگ قرمز در استوری اش منتشر کرد تا هیچ شک و شبهه ای باقی نماند.

مرادی البته برای سومین بار بود که به پرسپولیسی ها می تاخت؛ او که ظاهرا علاقه اش به استقلال زایدالوصف است، پیش تر و زمانی که در شبکه هرمزگان هم برنامه داشت، در گفتگو با مهران غفوریان، موفقیت های پرسپولیس را حاصل زدوبند و دست های پشت پرده و حمایت ها دانسته بود. بار دیگری هم که او پرسپولیسی ها را به سخره گرفته بود، مربوط به بازی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال بود که عنوان کرده بود این بازی قرار است از شبکه نسیم پخش شود. اگرچه توهین تازه او روی آنتن زنده نبوده و در صفحه شخصی اش منتشر شده؛ ولی پرسپولیسی ها بنای شکایت از او را هم گذاشته اند و خواستار این شده اند که در تلویزیون به صورت رسمی عذرخواهی کند. آن ها از مسئولان صداوسیما هم خواسته اند با این مجریان برخورد کنند.

این دو مورد از تازه ترین اتفاقاتی است که مجریان تلویزیون خشم پرسپولیسی ها را برانگیخته اند؛ ولی پیش تر هم سابقه داشته که پرسپولیسی ها سوژه شوند؛ شوخی با فامیلی سوشا مکانی، دروازه بان سابق پرسپولیس، در خندوانه و البته بی سواد خطاب کردن علی کریمی از سوی پیمان طالبی، مجری برنامه طبیب، دیگر موضوعاتی بوده که پرسپولیسی ها به آن واکنش تندی نشان داده اند؛ هرچند پیمان طالبی هم بعد از کاری که انجام داد، عذرخواهی رسمی کرد.

تمسخر استقلالی ها

مثل پرسپولیس، دیگر تیم مطرح ایران یعنی استقلال هم کم از مجریان تلویزیون و خودشیرینی های آن ها نکشیده اند! معروف ترین شاهکار مجریان تلویزیونی در توهین و تمسخر باشگاه استقلال مربوط به حسین کلهر، یکی دیگر از مجریان جوان شبکه سه بود که روی آنتن زنده لوگوی استقلال را تمسخر و شوخی توهین آمیزی با آن ها داشت. رفتار کلهر آن قدر استقلالی ها را ناراحت کرد که با واکنش تند آن ها همراه شد و از مسئولان صداوسیما خواستند اجازه حضورش در برنامه دیگری را ندهند.

وریا غفوری، کاپیتان باشگاه استقلال هم در واکنش به صحبت های عجیب وغریب آن مجری، استوری ای منتشر کرد و حسابی از تلویزیون انتقاد کرد. استوری ای که نوید محمدزاده، بازیگر مطرح سینمای ایران هم آن را منتشر کرد. در بخشی از آن استوری، وریا به صداوسیما تاخت و نوشت: صداوسیما، سازمانی (است) که متأسفانه خیلی وقت است بسیاری از مخاطبانش را از دست داده و شاهد ریزش هرچه بیشتر مخاطبانش هستیم. در این سازمان به صورت واضح شاهد حضور افرادی هستیم که هنوز از نظر شعور و درک به بلوغ نرسیده اند؛ چه برسد که بتوانند در جایگاه مجری، برنامه ای درخور شأن مردم ایران اداره کنند. مجری مذکور که به شدت تحت فشار و انتقاد قرار گرفته بود، بعد ها به صورت رسمی از هواداران استقلال عذرخواهی کرد.

با این حال شاید مشهودترین توهین مجریان تلویزیون به استقلال مربوط به علی ضیا باشد؛ توهینی که البته در تلویزیون رخ نداد. از او ویدئویی منتشر شد که بعد از داربی 81 از فرط خوشحالی بالاوپایین می پرد و به پرویز مظلومی، سرمربی وقت استقلال توهین می کند. پخش آن ویدئو، دردسر های زیادی را برای ضیا به همراه داشت. او با وجود عذرخواهی چندباره، از حضور در برنامه ها منع شد و تا مدت ها هیچ برنامه ای در تلویزیون نداشت. چند ماه بعد، ضیا با بازگشتش به تلویزیون این بار از پرویز مظلومی دعوت کرد تا روبه رویش بنشیند و نشان دهد کدورت ها از بین رفته است.

دلخوری بازیکنان از تلویزیون

این ها فقط نمونه های بارزی از شوخی ها، توهین ها یا شاید خامی مجریان جوان تلویزیون نسبت به چهره ها و باشگاه استقلال و پرسپولیس بوده اند. پرواضح است که این فرایند قطع نشده و بعید است به این زودی ها هم از تلویزیون برچیده شود. با وجود آنکه از بین رخداد اول تا همین نمونه آخر که روز گذشته رخ داده، فاصله زیادی وجود دارد؛ ولی مجریان درسی نگرفته اند و به رفتار های عجیب و غریب شان در جایی که احتمالا بیننده زیادی دارد، ادامه می دهند.

البته مخاطب و هواداران دو باشگاه یادشده، قادر به تشخیص کری خوانی و توهین هستند و ناراحتی آن ها از سلایق رنگی همه مجریان تلویزیون نیست؛ نتیجه این شوخی ها بعضا زننده؛ اما ایجاد فاصله بیشتر بازیکنان این دو تیم با صداوسیما است؛ بخشی از صحبت های وریا غفوری که در بالا منتشر شد، نشان دهنده تفکر آن ها درباره این سازمان است. در تازه ترین مورد هم، جلال حسینی، کاپیتان باشگاه پرسپولیس که قرار بود در برنامه فوتبال برتر شبکه سه حاضر شود، عنوان کرده بود به دلیل توهین مجریان تلویزیون به باشگاه پرسپولیس حاضر نیست فعلا در برنامه ای از صداوسیما شرکت کند؛ مگر اینکه رسما از هواداران باشگاه عذرخواهی شود.

منبع: برترین ها
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1206

به "مجری توهین می کند، تلویزیون پخش می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجری توهین می کند، تلویزیون پخش می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید