تور استرالیا ارزان: مخالفت استرالیا با پیوستن چین به پیمان همکاری تجارت بین اقیانوسیه

به گزارش لیتن، دان تهان وزیر بازرگانی استرالیا اظهار داشت این کشور با درخواست چین برای پیوستن به پیمان همکاری تجارت بین اقیانوسیه مخالفت خواهد نمود.

تور استرالیا ارزان: مخالفت استرالیا با پیوستن چین به پیمان همکاری تجارت بین اقیانوسیه

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به نقل از شبکه اس بی اس استرالیا، وزیر بازرگانی این کشور اعلام نموده است مخالفت با حضور چین تا زمانی که پکن تعرفه های گمرکی علیه صادرات محصولات استرالیا را لغو نموده و به مذاکرات در سطح وزرا با دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا باز گردد، ادامه خواهد داشت.

چین روز پنجشنبه درخواست رسمی خود برای پیوستن به پیمان همکاری تجاری بین اقیانوسیه (CPTPP) را به وزیر تجارت و توسعه صادرات نیوزلند ارسال کرد.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین هم با اشاره به ارائه درخواست رسمی چین برای پیوستن به این پیمان گفت که موافقت کشورهای عضو این پیمان با پیوستن چین به آن به پیشبرد فرایند یکپارچگی اقتصاد آسیا و اقیانوس آرام و پیشبرد احیای مالی، توسعه تجاری و رشد سرمایه گذاری جهانی در دوران بعد از شیوع کرونا یاری خواهد نمود.

چین برای پذیرفته شدن خود در این پیمان به موافقت همه اعضای آن احتیاج دارد.

وزیر بازرگانی استرالیا اضافه نمود: چین تا زمانی که اعضای پیمان همکاری تجارت بین اقیانوسیه را نسبت به سابقه خود در عمل به تعهدات توافقنامه های تجاری کنونی و تعهدات سازمان تجارت جهانی متقاعد نسازد نمی تواند به این پیمان بپیوندد.

استرالیا پیش از این در سازمان تجارت جهانی علیه چین شکایت نموده و خواستار لغو تعرفه های گمرکی پکن علیه محصولات صادراتی خود شده بود.

پیمان ترانس پاسیفیک یا مشارکت دو سوی اقیانوس آرام موسوم به تی پی پی میان آمریکا و 11 کشور حاشیه اقیانوس آرام شامل سنگاپور، برونئی، نیوزیلند، شیلی، استرالیا، پرو، ویتنام، مالزی، مکزیک، کانادا و ژاپن در 4 فوریه سال 2016 میلادی در نیوزیلند پس از چندین دور مذاکرات و گفت وگوهای مبسوط و طولانی منعقد شد اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا کشورش را از آن خارج ساخت تا بدعهدی خود در قبال توافقنامه های بین المللی ثبت نموده باشد.

با خروج آمریکا در دوران دونالد ترامپ از پیمان ترانس پاسیفیک یا تی پی پی ژاپن و 10 کشور دیگر آن را اصلاح کردند و نام آن هم به سی پی تی پی پی تغییر کرد.

چین با 27 کشور دارای توافقات تجارت آزاد است، با کره و ژاپن هم در این زمینه در حال مذاکره است و توافقنامه مشارکت مالی جامع منطقه ای موسوم به آر سی یی پی را هم دنبال می نماید و احتمال می رود تا سرانجام امسال میلادی رسما از سوی 16 کشور مرتبط امضا گردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1857

به "تور استرالیا ارزان: مخالفت استرالیا با پیوستن چین به پیمان همکاری تجارت بین اقیانوسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: مخالفت استرالیا با پیوستن چین به پیمان همکاری تجارت بین اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید