مرگ عجیب یکی از چهره های موسیقی فرانسه

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلیپ زدار یکی از اعضای خانه موسیقی فرانسه بر اثر سقوط از یک پنجره درگذشت. وی 50 ساله بود.

مرگ عجیب یکی از چهره های موسیقی فرانسه

تنها خبری که درباره این اتفاق منتشر شده از سوی مدیر برنامه های وی است که به گفتن این اکتفا نموده که وی با سقوط از پنجره یکی از طبقات بالای ساختمانی مرتفع در پاریس جان باخته است.

هیچ خبری از جزئیات این رویداد منتشر نشده است.

زدار که از دهه 1980 در صنعت موسیقی فعال بود در سال 1996 با همکاری هوبر بلانش-فرانکارد خانه موسیقی خود را با عنوان کاسیوس راه اندازی کردند.

فیلیپ زدار که در جنوب فرانسه بزرگ شده بود و از ابتدا شیفته موسیقی جَز بود، با همکاری جنبش فرنچ تاچ آلبوم تحسین شده پانسول را سال 1996 منتشر کرد که اکنون به عنوان یکی از نمونه های شاخص موسیقی فرانسه شناخته می گردد.

وی به وسیله کاسیوس در سال 1999 اولین آلبومش را با عنوان ویرجین منتشر کرد که در کشورهای دیگر هم با اقبال رو به رو شد. آلبوم دیگری که این خانه موسیقی فراوری کرد در سال 2002 با عنوان صدای خشونت با حضور استیو ادواردز ساخته شد و صندلی نخست بیلبورد را کسب کرد.

زدار با چهره های مشهوری چون فونیکس، کانیه، کت پاور و … کار نموده بود و جدیدترین آلبومی که این خانه موسیقی تهیه کرد، قرار بود آدینه (21 ژوئن) منتشر گردد.

گروه های مختلف موسیقی از کانادا تا استرالیا نسبت به فقدان زدار واکنش نشان دادند و از وی به دلیل موسیقی بسیار شگفت و تاثیرگذارش یاد کردند. گروه موسیقی الکترونیک اشتون شافل از استرالیا در تجلیل وی نوشت: این یک فقدان واقعاً تراژیک برای موسیقی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 648

به "مرگ عجیب یکی از چهره های موسیقی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ عجیب یکی از چهره های موسیقی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید