جهت آبی ایتالیا ؛ زیباترین جهت پیاده روی جهان

به گزارش لیتن، ایتالیا کشوری است که جاذبه های گردشگری زیبا و منحصربه فردی دارد. چه آن هایی که در جهان کاملا شناخته شده هستند، چه آن هایی که کمتر اسمی از آن ها شنیده ایم، اما تصاویر فوق العاده آن ها ما را به حیرت واداشته است. منطقه ساحلی Cinque Terre به معنای پنج زمین، یکی از دیدنی های منحصربه فرد ایتالیا است. با خبرنگاران همراه باشید.

جهت آبی ایتالیا ؛ زیباترین جهت پیاده روی جهان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پنج زمین (Cinque Terre) و راستا آبی (Sentiero Azzurro) که شهرهای مختلف آن را به هم پیوند می دهد یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا در تمام جهان هستند. این منطقه یکی از زیباترین نقاط روی این کره خاکی است که تحت حفاظت و نظارت های شدید یونسکو قرار گرفته است. اما برای رفتن به این منطقه ی رویایی نمی توانید از ماشین یا سایر وسایل حمل و نقل بهره ببرید. باید با پای پیاده از پنج زمین دیدن کنید.

مانارولا (Manarola) دومین شهر کوچک Cinque Terre

این شهرهای کوچک و دیدنی در ساحل شرقی ایتالیا با عنوان ریوریا (Riveria) قرار گرفته اند. این شهرها قبل از رسیدن به دریا در دامنه های بخشی از رشته کوه Apennines توجه هر بیننده ای را به سوی خود جلب می نمایند.

کورنیلیا (Corniglia)

محل قرارگیری این شهرها در این منطقه به نحوی است که امکان ساخت جاده و متصل کردن آن ها به بقیه مناطق وجود ندارد. به همین دلیل این شهرها کاملا دنج و آرام هستند.

ورنازا (Vernazza)

عدم دسترسی راحت به این شهر ها باعث شده که در این شهرهای ساحلی زیبا، فعالیت های صنعتی بسیار محدودی وجود داشته باشد.

ریوماجور (Riomaggiore)

بهترین راه برای برقراری ارتباط میان Cinque Terre و جهانی بیرون، استفاده از قایق و کشتی در راستاهای فرابر (ferry) است.

ورنازا (Vernazza)

یک جاده اصلی و خط راه آهن در نزدیکی این منطقه وجود دارد، ولی با وجود این راستا باز هم برای رسیدن به شهرهای مختلف باید مسافت زیادی را پیاده روی کنید.

مانارولا (Manarola)

Sentiero Azzurro یا راستا آبی، یکی از زیباترین و شناخته شده ترین راستاهای پیاده روی در جهان است که این پنج منطقه را به هم متصل می نماید.

مانارولا (Manarola)

این راستا دوازده کیلومتری که طی کردن آن اگر سریع باشید، کمتر از پنج ساعت زمان می برد به گردشگران این امکان را می دهد تا از این پنج شهر زیبا به وسیله یکی از زیباترین راستاهای جهان دسترسی داشته باشند.

ریوماجور (Riomaggiore)

از آنجایی که راستا آبی، یک شاهراه برای اهالی این منطقه محسوب می گردد و احتیاج به مراقبت و نگه داری دارد، گردشگران برای بازدید و قدم زدن در آن باید 5 یورو بپردازند، اما این راستا به قدری زیبا و چشم نواز است که ارزش پرداختن این مبلغ را دارد.

مونته روسو (Monterosso)

این راستا از شمالی ترین شهر Cinque Terre یعنی مونته روسو آل ماره (Monterosso al Mare) آغاز می گردد.

ساحل مونته روسو (Monterosso)

این منطقه به دلیل اینکه سواحل تفریحی متعدد و وسیعی دارد و به راستای جاده ای به وسیله تونل های مختلف دسترسی دارد، پرجمعیت تر و شناخته شده تر از سایر شهرهای این منطقه است.

بندر ورنازا (Vernazza)

حدود دو ساعت طول می کشد تا از شهر اول به شهر دوم برسید.

غروب ورنازا

اولین بخش از این راستا در واقع سخت ترین قسمت آن نیز هست. راستا بین شهرهای مونته روسو آل مار و شهر دوم یعنی ورنازا، دارای پستی و بلندی های متعددی است و پیاده روی نمایندگان و کوه نوردان با سخت ترین بخش راه روبه رو هستند.

میدان اصلی ورنازا

ورنازا به عنوان یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین شهرهای این منطقه شناخته می گردد. منبع درآمد اصلی اهالی این شهر، صنعت گردشگری است اما هنوز هم عده زیادی از راه ماهی گیری روزگار می گذرانند.

کورنیلیا

پس از مدتی پیاده روی در راستا شیب دار به کورنیلیا شهری بر فراز صخره ها می رسید.

کورنیلیا

بر خلاف بقیه شهرهای این منطقه، کورنیلیا تا دریا امتداد نمی یابد. به وسیله پلکانی شیب دار با نزدیک به 380 پله، شهروندان و گردشگران از بالای صخره به خیابان های باریک و زیبای شهر راهنمایی می شوند.

مانارولا

پس از یک ساعت قدم زدن از کورنیلیا به شهر زیبای مانارولا می رسید. این شهر به دلیل داشتن رستوران ها و کافه های متعدد، مقصد محبوبی پس از ساعت ها پیاده روی است. چه برای گردشگران چه برای اهالی منطقه.

ریوماجور

نزدیک ترین شهر به مانورولا، ریوماجور است. جنوبی ترین شهر Cinque Terre کمتر از نیم ساعت با شهر همسایه خود فاصله دارد.

ریوماجور

آخرین قسمت های راستا آبی، Via Dell Amore یا جاده عشق نام دارد.

ریوماجور

جنوبی ترین شهر منطقه از چهار شهر دیگر قدیمی تر است.

ورنازا

حتی در زمان های گذشته نیز منبع درآمد اصلی اهالی این منطقه ماهی گیری و گردشگری بوده است.

منظره دریایی از ورنازا

این منطقه حتی از زمان امپراتوری روم به خاطر غذاهای دریایی لذیذ و مناظر زیبا و شگفت انگیز آن کاملا شناخته شده بوده است.

مانارولا

خانه های رنگارنگ و زیبای این منطقه نیز یکی دیگر از دلایل زیبایی این شهرها و جذب گردشگران برای بازدید از Cinque Terre هستند.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 625

به "جهت آبی ایتالیا ؛ زیباترین جهت پیاده روی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت آبی ایتالیا ؛ زیباترین جهت پیاده روی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید