مقاله: سد تاریک کجاست؟

به گزارش لیتن، این سد در دهه چهل ساخته شده و در همان دوران پیش بینی شده بود که میتوان از آب خروجی این سد برای فراوری برق استفاده نمود تا اینکه در سال 1388 طرح استفاده از آب خروجی این سد برای فراوری برق به صورت رسمی شروع شد.

مقاله: سد تاریک کجاست؟

از تفریحات سد تاریک برای بازدید کنندگان میتوان به لذت ماهیگیری در این سد اشاره نمود، همانطور که اشاره نمودیم این سد در راستا رودخانه سپید رود قرار گرفته است که می توانید لذت ماهیگیری در این مکان را تجربه نمایید. با توجه به موقعیت این سد و مجاورت با مکان زیارتی امامزاده هاشم و جنگل سد تاریک گردشگران می توانند سفری سیاحتی زیارتی را در کنار هم تجربه کنند.

علاقه مندان به بازدید از سد تاریک بعد از سفر به استان گیلان باید به سمت رستم آباد حرکت کنند، بعد از رسیدن به رستم آباد راستا حرکت خود را به سمت امامزاده هاشم ادامه داده و با توجه به تابلو های راهنما راستا خود را به سمت سد تاریک پیش ببرند.

یکی از زیباترین چشم اندازها برای گردشگران منظره زیبای به وجود آمده در مرز میان زمین های مرطوب و نیمه خشک استان گیلان می باشد. پارک جنگلی کندلات یا پارک جنگلی سد تاریک یکی از این منظره های زیبا می باشد که در حاشیه جنوبی رودخانه سفید رود، غرب امام زاده هاشم قرار در نزدیکی سد تاریک قرار گرفته است. یکی از زیباترین جلوه های این پارک رنگین کمانی از رنگ های سبز تیره تا قرمز و زرد و ارغوانی در فصل پاییز می باشد. کفپوش سرسبز جنگل به علت پوشش گیاهی در تمامی فصول از دیگر ویژگی های این جنگل می باشد. از جانوران موجود در این اقلیم می توان به گورکن، شغال، لاک پشت جنگلی، سینه سرخ، دارکوب اشاره نمود.

منبع مقاله: سد تاریک کجاست؟

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1880

به "مقاله: سد تاریک کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سد تاریک کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید