نرخ بیکاری ایتالیا رکورد جدیدی زد

به گزارش لیتن، خبرنگاران: در حالی که رئیس اتحادیه اروپا خواهان اقدام فوری برای مقابله با بحران بیکاری در ایتالیا شده است، نرخ بیکاری این کشور به رکورد جدیدی دست یافته است.

نرخ بیکاری ایتالیا رکورد جدیدی زد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ هرمن فن رومپوی رئیس اتحادیه اروپا در دیدار روز آدینه خود با مقام های ارشد دولت ایتالیا در شهر رم، خواهان اتخاذ تدابیر فوری برای مقابله با بحران بیکاری در این کشور شده است.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود و با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی و بیکاری فزاینده ای روبرو شده است.

رومپوی پس از دیدار با انریکو لتا نخست وزیر جدید ایتالیا تاکید نمود: این چالشی است که باید به عنوان یک مشکل فوری در نظر گرفته گردد. وی امیدوار است تا بحران بیکاری جوانان اروپایی یکی از مهمترین موضوعات نشست ماه آینده رهبران اروپا در شهر بروکسل باشد.

وی توضیح داد: بیش از 7 میلیون جوان در اتحادیه اروپا هستند که نه شغلی دارند و نه در حال آموزش هستند.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که نرخ بیکاری ایتالیا در ماه آوریل به بیش از 12 درصد رسیده است. نرخ بیکاری جوانان ایتالیایی نیز در این مدت به بیش از 40.5 درصد رسیده و بیش از 656 هزار جوان ایتالیایی هم اکنون به دنبال کار می گردند.

رئیس جمهور ایتالیا نیز در بیانیه ای تاکید نمود: ما باید با این بحران اجتماعی مقابله کنیم و دولت ائتلافی انریکو لتا حل و فصل بحران بیکاری جوانان را مهمترین اولویت کاری خود قرار دهد.

نرخ بیکاری ایتالیا نسبت به ماه مارس 0.1 درصد و نسبت به آوریل 2012 میلادی بیش از 1.5 درصد افزایش نشان می دهد.

تعداد بیکاران ایتالیایی در ماه آوریل با 23 هزار نفر افزایش به بیش از 3.83 میلیون نفر رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 360

به "نرخ بیکاری ایتالیا رکورد جدیدی زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری ایتالیا رکورد جدیدی زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید