نقش کلیدی فیسبوک در پرونده قتل دختر 13 ساله انگلیسی

به گزارش لیتن، شبکه های اجتماعی هم چون فیسبوک تاثیر زیادی روی ذهن کاربران خود گذاشته و حتی در مواردی انگیزه لازم برای قتل کاربری را ایجاد می نمایند.

نقش کلیدی فیسبوک در پرونده قتل دختر 13 ساله انگلیسی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگار ، پلیس انگلیس با فشار بر از مدیران پیغام رسان های فیسبوک و واتس اپ خواسته است از این پس پیغام های تبادل شده کاربران در این دو نرم افزار را در اختیار این نهاد دولتی قرار دهد. پلیس انگلیس هدف از اقدام خود را بالابردن امنیت در دو برنامه مذکور و شناسایی و مقابله با حمله های خرابکارانه عنوان نموده است.

امکان به اشتراک گذاری استتوس واتس اپ در فیسبوک

پلیس انگلیس با بهانه قرار دادن قتل لوسی مک هیو فشار ها خود بر فیسبوک را افزایش داده است. لوسی سال گذشته به دست پسری جوان به نام استفان نیکولسون کشته شد. طبق جزئیات اعلام شده از پرونده قتل این لو مک هیو 13 ساله، قاتل مدتی پیش از قتل در فیسبوک با لوسی آشنا شده و ارتباط برقرار نموده بود. پلیس انگلیس مدعی است اگر توانایی رصد پیغام های لوسی و استفان را داشت، احتمالا از قتل این دختر 13 ساله جلوگیری می کرد. استفان پیش از قتل لوسی بارها او را تهدید به آزار جنسی و مرگ نموده بود.

سرورهای اصلی اپلیکیشن های پرطرفدار فیسبوک و واتس اپ در آمریکا قرار گرفته است از همین رو پیغام ها و اطلاعات ارسالی به سراسر دنیا رمزنگاری می گردد. این رمزنگاری توانایی نفوذ به شبکه و دسترسی به اطلاعات و پیغام های کاربران را از بین می برد. لذا پلیس انگلیس بدون همکاری مدیران فیسبوک و واتس اپ نمی تواند به هیچ گونه اطلاعاتی دسترسی در خصوص کاربران دسترسی داشته باشد.

امکان نظارت پلیس انگلیس بر پیغام های کاربران در فیسبوک و واتس اپ فراهم شد

اگرچه پلیس انگلیس تنها بالا بردن امنیت کاربران و همه اعضای جامعه در این کشور را دلیل این رصد اطلاعاتی دانسته است ولی کاربران و کارشناسان زیادی در دنیا پس از انتشار این خبر، آن را نقض آشکار و صریح آزادی بیان و حقوق شهروندی دانستند. این افراد معتقدند پلیس انگلیس میخواهد با نظارت بر پیغام های کاربران در فیسبوک و واتس اپ به راحتی به حریم خصوصی آن ها نفوذ کند.

تا پیش از انتشار همکاری فیسبوک با پلیس انگلیس در گذشته نیز بارها شاهد سوء استفاده مقامات و نهادهای دولتی آمریکا از اطلاعات شخصی کاربران در این شبکه اجتماعی بوده ایم. استفاده روزانه میلیون ها کاربر از شبکه احتماعی فیسبوک سبب شده سیاست مداران این نرم افزار را برنامه ای بسیار مناسب و در دسترس برای تاثیرگذاری بر ذهن مردم یک جامعه تلقی نمایند.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در پروژه همکاری پلیس انگلیس با فیسبوک و واتس اپ نهاد کلیدی را ایفا نموده و داده های زیادی را در خصوص کاربران در اختیار مقامات انگلیسی قرار دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 440

به "نقش کلیدی فیسبوک در پرونده قتل دختر 13 ساله انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش کلیدی فیسبوک در پرونده قتل دختر 13 ساله انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید