نوک اردکی هم وارد فهرست حیوانات در خطر انقراض شد

به گزارش لیتن، در شرایطی که تصور می شد نوک اردکی حیوانی است که به علت فراوانی حضور آن در نقاط مختلف استرالیا با خطر انقراض روبرو نیست، حالا تعیین شده این حیوان هم در خطر انقراض واقع شده است.

نوک اردکی هم وارد فهرست حیوانات در خطر انقراض شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آنالیز های دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا نشان می دهد که نوک اردکی در بسیاری از نقاط این کشور به طور جدی با خطر انقراض روبرو است.

نوک اردکی در جنوب خاوری استرالیا و جزیره تاسمانی در کنار نهرها و رودها، زندگی می نماید. درازای این جانور از نوک تا دم به 50 تا 60 سانتیمتر می رسد. وزنش یک تا دو کیلوگرم است. بدنش پوشیده از موی کوتاه، نرم و قهوه ای رنگ است و دمی پهن دارد. منقارش پهن و به شکل منقار مرغابی است. نوک منقار این جانور دارای عصبهای حساسی است که در یافتن غذا به جانور یاری می نماید. غذای نوک اردکی کرم ها، حشره ها، نرم تنان، خرچنگ های ریز و بعضی دیگر از جانوران آبزی است.

از جمله عوامل از بین رفتن این حیوان می توان به زیرکشت رفتن بسیاری از زمین های محل سکونت آن برای کشاورزی، از بین رفتن یا غیرقابل دسترس شدن مسیرهای آبی مورد استفاده نوک اردکی به علت سدسازی، خشکسالی و گرمایش کره زمین و غیره اشاره نمود.

بر اساس برآوردهای محققان استرالیایی، ظرف پنجاه سال آینده 40 درصد از جمعیت فعلی نوک اردکی از بین خواهد رفت و حتی ممکن است با تشدید فرایند گرمایش کره زمین این مشکل بیش از پیش تشدید گردد.

پژوهشگران هشدار داده اند که باید هر چه سریع تر یک اجماع ملی در استرالیا برای حفاظت از این حیوان و بعضی گونه های دیگر جانوری که به علت آتش سوزی های گسترده و خشکسالی در معرض خطر قرار گرفته اند، ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 832

به "نوک اردکی هم وارد فهرست حیوانات در خطر انقراض شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوک اردکی هم وارد فهرست حیوانات در خطر انقراض شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید