نیویورک تایمز: قاتلان خاشقجی در آمریکا آموزش دیدند

به گزارش لیتن، یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که عاملان قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار مطرح مخالف آل سعود، در آمریکا آموزش شبه نظامی دیدند.

نیویورک تایمز: قاتلان خاشقجی در آمریکا آموزش دیدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آمریکایی می گویند که چهار نفر از سعودی هایی که در قتل جمال خاشقجی در سال 2018 نقش داشتند، یک سال قبل از این حادثه فجیع، در آمریکا آموزش شبه نظامی دیده بودند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که این آموزش را شرکت امنیتی Tier1 مستقر در آرکانزاس و متعلق به شرکت سهامداری خاص سربروس کاپیتال مانجمت (Cerberus Capital Management) به منظور حفاظت از رهبران سعودی با ماهیت دفاعی ارائه کرد.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که در جریان سفر عباس کامل رئیس اطلاعات مصر به واشنگتن، یک سازمان حقوقی از اعضای کنگره خواست تا ادعاهایی را مبنی بر همکاری قاهره با تیم ترور خاشقجی مطرح نمایند.

چند روز پیش سایت یاهو نیوز گزارشی درباره توقف هواپیمای حامل جوخه ترور روزنامه نگار مخالف سعودی در قاهره در اکتبر سال 2018 منتشر کرد. یاهو نیوز به تازگی در گزارشی اختصاصی از توقف هواپیمای حامل عاملان قتل خاشقجی پیش از توقف نهایی در استانبول به منظور تهیه داروهای کشنده خبر داده است.

از سوی دیگر، مدیر اجرایی سازمان اکنون دموکراسی دنیا عرب (سازمان حقوقی در واشنگتن) گفت که گزارش های مربوط به ارائه داروهای کشنده از سوی مقامات مصری جهت استفاده در قتل خاشقجی، تکان دهنده است.

یاهو نیوز روز دوشنبه فاش کرد که مقامات سعودی که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 به قتل رساندند، مواد مخدر کشنده را از مصر دریافت نموده اند.

این سایت در اطلاعات انحصاری خود فاش کرد که تیم قتل جمال خاشقجی اندکی قبل از ورود به استانبول توقف کوتاهی در قاهره داشتند تا موادمخدر غیرقانونی کشنده را دریافت نمایند. آن ها مقداری کشنده از مواد مخدری غیرقانونی را ـ که ساعاتی بعد به بازوی چپ جمال خاشقجی تزریق شد و دقایقی بعد جان این روزنامه نگار منتقد سعودی را گرفت ـ دریافت کردند.

این سایت تأیید کرد که این اطلاعات از یادداشت های بازپرسی های مخفی که به وسیله مقامات سعودی برای قاتلان اجرا شده است، به دست آمده است.

این وب سایت فاش کرد که این داده ها نشان دهنده حضور احتمالی همدستان مصری با قاتلان است، به خصوص که مواد مخدر در داخل فرودگاه قاهره به آنها تحویل داده شده است.

روزنامه نگار مخالف ولیعهد سعودی در سال 2018 زمانی که برای انجام یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش غیرمحرمانه ای را منتشر کرد که نشان می دهد قتل جمال خاشقجی سعودی با تأیید محمد بن سلمان اجرا شده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1769

به "نیویورک تایمز: قاتلان خاشقجی در آمریکا آموزش دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: قاتلان خاشقجی در آمریکا آموزش دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید