ویژگی های درب ضد سرقت

به گزارش لیتن، درب یکی از اجزاء ضروری ساختمان است که با ایجاد حریم خصوصی نقش مهمی در امنیت و آرامش ساکنین ایفا می نماید. درب ها در مدل های گوناگون و با استفاده از متریال های مختلف ساخته می شوند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را داشته و قابل نصب در مکان های مختلف هستند. بعضی از درب ها را می توان به صورت سفارشی و بعضی دیگر را پیش ساخته خریداری کرد. برای آشنایی با انواع درب ورودی و حیاط ساختمان می توانید به لینک مربوطه مراجعه کرده و با مدل ها و جنس های مختلف درب آشنا شوید. این روزها به دلیل توجه به مسائل امنیتی، افراد دربی را برای منزل خود انتخاب می کنند که در برابر اهرم کاری و ورود سارقین مقاوم باشد. از این رو فراوری کنندگان درب، نوع جدیدی از درب، تحت عنوان درب امنیتی یا درب ضد سرقت را وارد بازار کردند تا اطمینان خاطر مشتریان را کسب کنند. برای آشنایی با این درب با ما همراه باشید.

ویژگی های درب ضد سرقت

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت از جمله محبوب ترین درب های ساختمانی خصوصاً درب آپارتمان است. امروزه تامین امنیت ساکنین امری بسیار لازم است و باید از تجهیزات لازم بدین منظور استفاده کرد. درب ضد سرقت به دلیل ساختار ویژه ای که دارد در مقایسه با سایر درب های معمولی از امنیت بالاتری برخوردار است، از این رو مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد. این درب ها در مقایسه با درب های معمولی مقاوم تر و ایمن تر هستند، هر چند به طور صد در صد نمی توان به آن ها در برابر هر گونه دستکاری و اهرم نمودن اطمینان کرد اما باز هم به نسبت درب های معمولی آسایش و آرامش بیشتری را برای ساکنین به ارمغان می آورند. درب ضد سرقت به گونه ای ساخته شده که در حد مطلوب در برابر برش، فشار و اهرم ایمن بوده و دارای استانداردهای جهانی باشد. تامین امنیت ساکنین و حفاظت از ساختمان با هزینه مناسب از جمله دغدغه های افراد است که درب ضد سرقت به سهم خود آن را فراهم می نماید. درب های ضد سرقتی که برای مکان های اداری، تجاری و امنیتی ساخته می شوند نسبت به درب منازل مسکونی از امنیت و استحکام بالاتری برخوردارند زیرا لایه فولادی که بین دو لایه رویی این درب ها تعبیه می شود بسیار مقاوم تر است و با توجه به مکان نصب درب از انواع عایق نظیر عایق صوتی، عایق حرارتی، عایق رطوبتی و … در آن ها استفاده می شود. قفل درب های ضد سرقت با هم متفاوت بوده و با توجه به میزان امنیت در درب ها تعبیه میشوند. به طور کلی ساختار, جنس, لولا و قفل درب های امنیتی ویژه و متفاوت هستند. علاوه بر آن لولا های این نوع درب قابل رویت نبوده و به همین دلیل نمیتوان آنها را دستکاری کرد.

ساختار درب ضد سرقت

درب ضد سرقت از یک لایه داخلی از جنس فولاد ساخته شده که این لایه با دو لایه دیگر از جنس چوب روکش داده می شود. در فضای داخلی این درب ها عایق پشم سنگ با دانسیته بالا کار گذاشته میشود که نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می آید. قفل ها و یراق آلاتی که در این نوع درب ها به کار میروند با درب های معمولی متفاوت و از نوع گاو صندوقی هستند. در واقع درب توسط دو یا سه قفل به چهارچوب متصل میشود. بنابراین استفاده از درب های ضد سرقت نه تنها آرامش خیال و امنیت را برای ساکنین ساختمان به ارمغان می آورد بلکه از هدر رفت انرژی و انتقال سر و صدا نیز جلوگیری میکند.

روکش های درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت با استفاده از متریال های متعدد روکش می شوند که هر کدام شامل ویژگی های خاص خود هستند. این روکش ها به توضیح زیر می باشند:

روکش چوب طبیعی

به منظور روکش کاری درب ضد سرقت از چوب راش و چوب گردو استفاده می شود. چوب گردو دارای رگه های بیشتری نسبت به چوب راش است و رنگ آن زیباتر است، از این رو بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

روکش هایگلاس

روکش هایگلاس همانطور که از نامش پیداست سطحی صاف و براق داشته و از مقاومت لازم برای پوشش درب برخوردار است. این روکش نور را منعکس می نماید و زیبایی فوق العاده ای به درب می بخشد. روکش هایگلاس اصولاً یک رو بوده و یک طرف آن با لایه ای از سلفون پوشیده شده و طرف دیگر از جنس کاغذ یا ملامینه و به رنگ سفید می باشد.

روکش پی وی سی

یکی از ویژگی های شاخص روکش پی وی سی انعطاف پذیری بالای آن است، از این رو به راحتی می توان اشکال و نقش و نگارهای ریز و درشت و قسمت های ابزار خورده عمیق را با استفاده از آن روکش کرد. مقاومت در برابر رطوبت نیز از دیگر ویژگی های روکش پی وی است اما این روکش در برابر سائیدگی،حرارت و مواد اسیدی و بازی مقاومت پایینی دارد. روکش پی وی سی در رنگ های مختلف و به صورت صاف، مات، براق، رگه دار و … و حتی با طرح های برجسته در ضخامت های مختلف فراوری شده و در اختیار سازندگان درب ضد سرقت قرار می گیرد.

روکش اکریلیک

روکش اکریلیک از قابلیت ترمیم پذیری برخوردار است و مقاومت آن در برابر ضربه و حرارت بالا می باشد. این روکش آنتی باکتریال است و تنوع بالای آن باعث شده به عنوان روکشی بسیار زیبا و بدون هیچ خط و خشی شناخته شود. انعطاف پذیری روکش اکریلیک در دمای 80 درجه سانتی گراد بسیار بالا می باشد.

روکش ملامینه

این روکش که در ابعاد و طرح های گوناگون قابل استفاده است از کاغذ آغشته به رزین ملامین فرمالدئید ساخته می شود. از ویژگی های شاخص این روکش می توان به مقاومت در برابر حرارت، سائیدگی، خراشیدگی و رطوبت اشاره کرد. برای چسباندن این روکش بر روی صفحات نئوپان و ام دی اف احتیاجی به چسب مخصوص نیست زیرا به وسیله فشار و حرارت پرس به راحتی می چسبند.

انواع درب ضد سرقت

اگر به نمایندگی های فروش درب های ضد سرقت مراجعه کنید متوجه می شوید که بیشتر این درب ها درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت چینی می باشند. البته در سال های اخیر فراوری نمایندگان داخلی با استفاده از قطعات وارداتی نسبت به ساخت این درب ها اقدام کرده اند و محصولات خود را با کیفیت مناسب به بازار عرضه می نمایند. بعضی افراد تصور می نمایند درب های چینی نسبت به درب های ترکیه ای کیفیت پایینی دارند اما محصولات چینی از لحاظ کیفی درجه های متنفاتی داشته و گاهی ممکن است یک درب ضد سرقت چینی به نسبت درب ضد سرقت ترک کیفیتی بالاتر داشته باشد. گفتنی است که درب های ضد سرقت چینی با روکش HDF از کیفت بالاتر و قیمت بیشتری نسبت به نمونه های ترک برخوردار هستند.

نکات مهم در خرید درب ضد سرقت

مهمترین دلیل استفاده از درب ضد سرقت تامین امنیت و آرامش ساکنین و جلوگیری از ورود سارقین به ساختمان است، از این رو به منظور چنین هدفی، در خرید درب ضد سرقت یا درب امنیتی توجه به یکسری نکات امری ضروری می باشد.

قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت باید از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد، از این رو بهترین قفل برای آن تعبیه می شود. در حال حاضر قفل های کاله (kale) ترکیه مناسب ترین قفل برای این درب ها هستند که به راحتی در کشور یافت می شوند. گفتنی است که هر درب باید دارای دو قفل مستقل باشد. همچنین در بعضی درب های ضد سرقت از قفل دیجیتال به منظور افزایش ایمنی ساختمان استفاده می شود.

یراق آلات درب ضد سرقت

در خصوص کیفیت و استحکام انواع دستگیره درب و یراق آلات مورد احتیاج اطمینان حاصل نمائید.

ورق فولای درب ضد سرقت

مهمترین ویژگی درب های امنیتی استفاده از لایه فولادی مابین دو لایه چوبی درب است، به همین دلیل باید از وجود چنین لایه ای مطمئن شوید.

لایه رویه درب ضد سرقت

لایه های رویی این درب ها باید با توجه به مکان مورد نظر انتخاب شوند. برای مثال، چوب MDF اگر در معرض نور خورشید قرار گیرد به مرور زمان کمرنگ می شود، از این رو برای درب هایی که در معرض نور و یا شرایط جوی قرار دارند، پی وی سی و ملامینه بهترین گزینه به شمار می آیند.

قاب درب ضد سرقت

در ساخت قاب یا چهارچوب اینگونه درب ها از آلیاژ با کیفیت با ضخامت 1.5 میلی متر یا بیشتر استفاده می شود. محل اتصال آلیاژها باید به دقت جوشکاری شده باشد. جوش لیزری را می توان بهترین جوش برای گوشه های چهارچوب درب دانست زیرا کیفیت ظاهری آن ها را بالا می برد.

لولای درب ضد سرقت

همانطور که می دانید لنگه درب باید از مقاومت لازم برخوردار باشد تا بتواند وزن درب را تحمل کند. به همین دلیل جنس لولاها باید مرغوب و تعداد آن ها کافی باشد. 3 عدد لولای بلبرینگ دار برای درب های ضد سرقت مناسب است.

ویژگی های درب ضد سرقت

  • ساختار درب ضد سرقت به نحوی ست که بعد از قرار دریافت در چهارچوب نمیتوان آن را اهرم کاری کرد.
  • این نوع درب به آسانی و به سرعت نصب میشود و به همین دلیل بعد از اتمام مراحل ساخت و ساز در چهارچوب نصب می شود.
  • رنگ بندی درب های ضد سرقت متنوع است و روکش این درب ها معمولا از جنس MDF با روکش رنگ یا PVC میباشد.
  • دور تا دور درب ضد سرقت یک نوار پلاستیکی یا درزگیر قرار گرفته که از هدر رفت انرژی و نفوذ گرد و غبار جلوگیری میکند.
  • برخلاف درب چوبی معمولی, درب امنیتی از چند نقطه به چهارچوب متصل میشود که این اصلی ترین ویژگی درب امنیتی ست.
  • درب ضد سرقت بسیار محکم و مقاوم است و وجود لایه فولادی در آن نشانه استحکام این نوع درب هاست.
  • این نوع درب طبق استانداردهای بین المللی ساخته میشود.
  • درب ضد سرقت ضد آب است و نوعی عایق رطوبتی محسوب میشود.
  • درب ضد سرقت در برابر گرما, سرما, برش, مته, اسید و رطوبت مقاوم میباشد و علاوه بر اینها در هنگام وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله آسیب نمیبیند.
  • پشم سنگ به کار رفته در درب های ضد سرقت نوعی عایق حرارتی بوده و نسوز میباشد. بنابراین درب های ضد سرقت ضد حریق میباشند.
  • درب امنیتی قابلیت نصب چشمی, آلارم و قفل دیجیتال را دارا میباشد.

قیمت درب ضد سرقت

همانطور که ذکر شد درب های ضد سرقت در کشور در سه نوع درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی دسته بندی می شوند. در بین این درب ها، درب های ترکیه ای از کیفیت بالاتری نسبت به درب های چینی و درب های ایرانی از کیفیت بهتری در مقایسه با درب های چینی برخوردارند. قیمت درب ضد سرقت ترک بالاتر از درب های چینی و ایرانی است. یکی از مزایای خرید درب ضد سرقت ایرانی امکان سفارش دادن آن است، در واقع شما می توانید با توجه به خواسته خود درب مورد نظر را سفارش دهید.

قیمت انواع درب ضد سرقت با توجه به متریال هایی که در ساخت آن ها به کار می رود متفاوت است. در بعضی درب ها از قفل های 14 زبانه ای برای تامین امنیت بیشتر استفاده می شود که خود عاملی موثر بر قیمت درب است. همچنین پاشنه دار بودن و یا پاشنه دار نبودن نیز بر قیمت درب اثرگذار خواهد بود. هزینه حمل و نقل درب ضد سرقت و نصب آن نیز به صورت جداگانه به حساب می آید. در کل می توان گفت عوامل متعددی بر قیمت درب ضد سرقت تاثیر دارند. برای آگاهی از مراکز فروش درب ضد سرقت می توانید به لینک زیر مراجعه کرده و از قیمت های روز این محصول در سراسر کشور آگاه شوید.

برای اطلاع از قیمت انواع درب ضد سرقت اینجا کلیک کنید

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 785

به "ویژگی های درب ضد سرقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های درب ضد سرقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید