پیش بینی افول گردشگری بین المللی در سال 2020

به گزارش لیتن، مدیرکل سازمان جهانی گردشگری طی نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران بر ضرورت همکاری و همبستگی بین المللی تأکید کرد.

پیش بینی افول گردشگری بین المللی در سال 2020

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، زوراب پولولیکاشویلی مدیرکل سازمان دنیای گردشگری، طی نامه ای به علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی عنوان نمود: طی جلسه ای که در دفتر مرکزی سازمان بهداشت دنیای (WHO) در ژنو با تدرو ادانوم قبیسیوس مدیرکل این سازمان داشته ایم، به توافقاتی در خصوص واکنش نسبت به کووید 19 رسیدیم.

او با اشاره به اینکه هیچ کشور یا جامعه ای از شیوع COVID-19 مصون نخواهد بود، بر ضرورت همکاری و همبستگی بین المللی تأکید کرد و در ضمیمه نامه خود یک آنالیز اجاقتصادی از چالش پیش رو ارائه داد که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانیم.

قرار دادن مردم در اولویت اول

بخش گردشگری متعهد است که مردم و بهزیستی آن ها را در اولویت خود قرار دهد و به عنوان زیرمجموعه سازمان ملل متحد مسئول پیشبرد سهم گردشگری در توسعه پایدار داشته باشد.

سازمان دنیای گردشگری بیانیه مشترکی را با سازمان بهداشت دنیای نماینده اصلی سازمان ملل در واکنش دنیای به کووید 19، صادر کردند، هر دو سازمان مسئولیت و هماهنگی گسترده ای را خواهان شده اند تا اطمینان حاصل نمایند که اقدامات بهداشتی به گونه ای انجام می گردد که دخالت های غیرضروری مربوط به سفر های بین المللی را به حداقل می رساند.

علاوه بر این، پاسخ گردشگری باید متناسب با تهدید برای سلامت عمومی و بر اساس ارزیابی مخاطرات محلی، موردسنجش قرار گیرد. در زمینه ارتقای گردشگری در طول سال و تحول دیجیتالی در کنار یونان فعالیت کنید.

مسئولیت پذیری در سفر

مسئولیت شخصی مهم ترین قدمی است که افراد می توانند برای محافظت از خود و دیگران بردارند. مسافران باید با روش های اصلی پیشگیری که هنگام مسافرت و زندگی روزمره کاربرد دارد (توصیه سازمان بهداشت دنیای برای عموم) که شامل موارد ذیل بوده، آشنا باشند و رعایت نمایند:

شستن منظم دست ها

آداب مربوط به سرفه طبیعی

به تعویق انداختن برنامه سفر در موارد بیماری، و...

جلوگیری از تماس با افرادی که از عفونت های حاد تنفسی رنج می برند.

مطلعی از زمان تحول اوضاع به ویژه هنگام مسافرت، لازم است. مسافران باید جدیدترین اطلاعات و اعلامیه های صادرشده توسط متخصصان بهداشت و سفر را به طور مرتب با سازمان بهداشت دنیای و سایر منابع معتبر آنالیز نمایند.

مسافران نه تن ها برای رفاه خودشان بلکه برای بهزیستی اطرافیان نیز مسئول هستند. آن ها باید از علائم مطلع باشند و تمام اقدامات توصیه شده برای بهداشت شخصی را انجام دهند.

تأثیر بر گردشگری

با شیوع کووید 19 در حال حاضر، بخش گردشگری یکی از آسیب دیده ترین بخش ها در دو بخش عرضه و تقاضای سفر است، چنین چیزی خطر افول را در بستر ضعیف اقتصادی، ژئوپلیتیک، تجاری و اجتماعی دنیای و نیز کارکرد نامساعد در میان بازار های اصلی سفر نمایان می نماید.

با توجه به ماهیت متحول شرایط کنونی، برآورد تأثیرات کامل کووید 19 بر گردشگری بین المللی خیلی زود است. برای ارزیابی ضروری، سازمان دنیای گردشگری سناریوی سارس در سال 2003 را به عنوان معیاری که بر میزان و پویایی سفر دنیای اثرگذار بوده در نظر گرفته و شرایط مخرب کنونی کووید 19 و تأثیرگذاری احتاقتصادی بر اقتصاد را به توضیح ذیل ارزیابی می نماید:

بر اساس برآورد سازمان دنیای گردشگری تا به امروز، گردشگری ورودی بین المللی در سال 2020 می تواند از 1 تا 3 درصد از پیش بینی رشد 3 تا 4 درصدی در اوایل ژانویه افول کند.

این می تواند به معنای زیان 30 تا 50 میلیارد دلاری هزینه بازدیدنمایندگان بین المللی باشد.

سازمان دنیای گردشگری تأکید می نماید که هر برآوردی به سبب عدم قطعیت و متغیر بودن موضوع شیوع که ممکن است موجب تجدیدنظر های بیشتر گردد باید با احتیاط انجام گردد.

ترویج همبستگی

سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) در حال رصد محدودیت های سفر است. آن دسته از محدودیت هایی که مقرر می شوند، باید بر اساس آخرین پیشنهاد های کارشناسی بوده و نگرانی ها درباره سلامتی عمومی را به عنوان یک مسئله اصلی در نظر بگیرد.

در این بستر این سازمان بر اهمیت تبادل نظر و همکاری بین المللی اصرار دارد. این چالش مشترک، همکاری نزدیک تر را به همه دنیا ازجمله بخش گردشگری ارائه نموده و نشان می دهد که همبستگی می تواند از مرز های ملی فراتر رود.

حمایت از بازیابی

انتظار می رود به ویژه شرکت های کوچک و متوسط (که حدود 12 درصد از بخش گردشگری را شکل می دهند) تأثیر بپذیرند. این فرایند ممکن است میلیون ها معیشت در سرتاسر دنیا را ازجمله جوامع آسیب پذیری که به گردشگری به عنوان محرکی برای توسعه و شمولیت اقتصادی تکیه می نمایند، متأثر سازد.

گردشگری، به سبب ماهیت اقتصادی فراگیر و ردپای عمیق اجتماعی خود، برای یاری به بازگشت جوامع و گروه های متأثر به رشد و پایداری به طرز کم نظیری مدنظر قرارگرفته است. طی سالیان اخیر، این بخش به شکل دائم انعطاف پذیری و توانایی خود را نه تن ها برای بازگشت به شرایط طبیعی بلکه برای هدایت بازیابی اجتماعی و اقتصادی گسترده تر اثبات نموده است. این موضوع به حمایت و شناخت سیاسی مناسب بستگی دارد؛ بنابراین UNWTO فرامی خواند به:

حمایت سیاسی و اقتصادی برای اقدامات بازیابی هدفمند بخش گردشگری در بیشترین کشور های تاثیرپذیرفته، طراحی و انجام اقدامات بازیابی و مشوق ها در هماهنگی با توسعه بین المللی سازمان های اهدانماینده

حمایت از گردشگری در طرح ها و اقدامات بازیابی گسترده تر در اقتصاد های متأثر

همانند گذشته، سازمان دنیای گردشگری هدایت ها و حمایت هایی را برای اقدامات بازیابی از اعضای خود شامل بخش دولتی و خصوصی گردشگری ازجمله جشنواره ها و رویداد های گردشگری ارائه خواهد نمود.

این سازمان بین المللی به وسیله وب سایت خود و کانال های اجتماعی (توئیتر، اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک) به روزآوری دوره ای خود را ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 942

به "پیش بینی افول گردشگری بین المللی در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افول گردشگری بین المللی در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید