چگونه دستگاه های اندرویدی را با WPS به روتر بی سیم وصل کنیم؟

به گزارش لیتن، پروتکل WPS (سرنام Wi-Fi Protected Setup) امکان می دهد یک دستگاه را به طور امن به یک روتر بی سیم یا شبکه وای فای متصل کنید بدون اینکه نیازی به وارد کردن نام شبکه وای فای و رمزعبور آن داشته باشید.

چگونه دستگاه های اندرویدی را با WPS به روتر بی سیم وصل کنیم؟

با استفاده از WPS، یک ارتباط دستگاه به دستگاه شکل می گیرد و دستگاه مدنظر به طور مستقیم به روتر بی سیم متصل می شود. بیشتر اوقات از قابلیت WPS برای اتصال چاپگر، اکستندرهای وای فای و نظایر این ها به روتر بی سیم استفاده می شود ولی شما می توانید دستگاه های اندرویدی خود را هم با WPS به روتر و وای فای متصل کنید.

البته، WPS در سال های اخیر جنجال ساز بوده و چندین آسیب پذیری و ضعف امنیتی در آن یافت شده است به طوری که بسیاری از محققان امنیتی استفاده از WPS را توصیه نمی کنند جز اینکه ناچار باشید. حتی گوگل در مقطعی تصمیم گرفت پشتیبانی از WPS را روی اندروید کنار بگذارد. برای آگاهی از مسائل WPS می توانید به این مطلب سایت شبکه چی مراجعه کنید.

آموزش گام به گام اتصال گوشی اندرویدی با WPS به روتر بی سیم

اما به هر حال، اگر نیاز پیدا کردید گوشی اندرویدی خود را با WPS به روتر بی سیم و وای فای وصل کنید؛ باید مراحل زیر طی شوند:

1- ابتدا مطمئن شوید قابلیت WPS روی روتر شما فعال است. وارد پنل روتر بی سیم شده و تنظیمات WPS را بررسی کنید. اگر این قابلیت Disable است؛ آن را فعال کرده و سایر تنظیمات را هم بررسی کنید.

2- در گوشی اندرویدی، با سوایپ صفحه از بالا روی آیکون Wi-Fi بزنید یا وارد اپلیکیشن Settings شده و روی گزینه Wi-Fi بزنید. بعد از منوی سه نقطه بالا سمت راست گزینه Wi-Fi settings را انتخاب کنید.

3- در انتهای صفحه می توانید تنظیمات WPS را مشاهده کنید. به طور کلی، دو روش برای اتصال به روتر با WPS وجود دارد. در روش نخست، خود روتر به طور اتوماتیک دستگاه اندرویدی شما را شناسایی کرده و تنظیمات اتصال را انجام می دهد. در روش دوم؛ باید به طور دستی پین کد WPS روتر بی سیم را وارد دستگاه اندرویدی کنید.

4- برای شناسایی اتوماتیک گوشی اندرویدی توسط روتر با WPS، روی گزینه WPS Connection زده و همزمان کلید WPS روتر بی سیم را فشار دهید تا شروع به چشمک زدن کند. چند ثانیه ای منتظر بمانید تا گوشی به روتر متصل شود.

5- اگر می خواهید به طور دستی گوشی اندرویدی خود را به روتر وصل کنید یا با روش گفته شده در بالا، گوشی به روتر وصل نشد و روتر نتوانست گوشی را پیدا کند؛ روی گزینه WPS PIN Connection را انتخاب کرده و بعد پین کد نمایش داده شده را وارد پنل مدیریتی روتر بی سیم کنید. در این روش چند دقیقه ای طول می کشد تا روتر و گوشی به هم وصل شوند.

همان طور که در بالا اشاره شد؛ جز در مواردی که ناچار هستید؛ از WPS استفاده نکنید چون ممکن است امنیت گوشی، وای فای، روتر بی سیم و اطلاعات شما را به خطر بیندازد.

احتمالا همه ما تجربه دادن رمزعبور وای فای به اعضای خانه، دوست و آشنا، همکاران و دیگران را داریم. گاهی اوقات این کار ساده، بسیار سخت…

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حال استفاده از وای فای، قفل صفحه نمایش گوشی فعال شود و بعد شما نگران اتصال وای فای خود…

قابلیت WPS برای برقرار کردن یک ارتباط امن و اختصاصی میان روتر بی سیم یا اکسس پوینت با دستگاه های دیگر شبکه است. WPS موجب افزایش امنیت شبکه…

همه ما کلید WPS را روی روترهای بی سیم دیدیم و درباره قابلیت WPS زیاد شنیدیم ولی این کلید چیست و به چه دردی می خورد و…

تقریبا یک هفته پیش نسخه اصلی اندروید 8 یا اندروید O از سوی گوگل عرضه شد. اندروید جدید به نام اوریو (Oreo) مجموعه ای از ویژگی های…

منبع: شبکه چی
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 597

به "چگونه دستگاه های اندرویدی را با WPS به روتر بی سیم وصل کنیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چگونه دستگاه های اندرویدی را با WPS به روتر بی سیم وصل کنیم؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دستگاه های اندرویدی را با WPS به روتر بی سیم وصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید