گوگل می گوید اندروید 12 گو ادیشن گوشی های رده پایین را 30٪ سریع تر می نماید

به گزارش لیتن، با گذشت نزدیک به دو ماه از انتشار اندروید 12، گوگل خاتمه نسخه نو و بهینه شده سیستم عامل موبایل خود را که برای دستگاه های پایین رده طراحی شده، معرفی کرد. اندروید 12 نسخه GO قابلیت ها و ارتقاهای زیادی را برای گوشی های مالی به ارمغان می آورد که از جمله آن می توان به بهبود تنظیمات حریم خصوصی و بهبود قابلیت های مربوط به کاربران چند زبانه اشاره نمود. گوگل چندین ویژگی از سیستم عامل اصلی اندروید 12 را به اندروید 12 نسخه گو اضافه نموده تا کاربران گوشی های پایین رده نیز تجربه خوبی از قابلیت های این سیستم عامل داشته باشند.

گوگل می گوید اندروید 12 گو ادیشن گوشی های رده پایین را 30٪ سریع تر می نماید

اندروید 12 گو ادیشن ادعا می نماید که می تواند تجربه ای روان تر و سریع تر از همواره را به کاربران ارائه دهد. گوگل اعلام نموده که اپ ها در گوشی های هوشمند دارای اندروید 12 نسخه گو 30 درصد سریع تر در مقایسه با برترین گوشی های اندروید نسخه گو موجود در بازار امروز اجرا می شوند و این به این معنی است که کاربران مجبور نیستند هنگام لود شدن اپلیکیشن ها صفحه خالی را دیدن نمایند.

برای طولانی تر کردن عمر باتری گوشی هوشمند، این نسخه از اندروید به طور اتوماتیک تمام برنامه هایی را که برای مدت طولانی استفاده نشده اند را هایبرنیت می نماید. اپلیکیشن Files Go هم یک به روزرسانی دریافت نموده و اکنون به کاربران اجازه می دهد فایل های پاک شده خود را ظرف مدت 30 روز بازیابی نمایند. علاوه بر بهبود عملکرد و عمر باتری، اندروید 12 نسخه گو چندین ویژگی هوشمند تازه را با هدف بهبود تجربه کاربران معرفی می نماید. به عنوان مثال، هنگام مراجعه به صفحه برنامه های اخیر به کاربران گزینه هایی برای ترجمه محتوای روی صفحه یا گوش دادن به اخبار نشان داده می گردد.

یکی دیگر از ویژگی های جالب اندروید 12 نسخه گو امکان اشتراک گذاری مستقیم اپلیکیشن ها با دستگاه های اندرویدی اطراف با استفاده از Nearby Share و گوگل پلی است که به کاربران امکان می دهد داده ها را ذخیره نمایند. اشتراک گذاری فایل ها نیز در اندروید 12 نسخه گو آسان تر از همواره است. گوگل نمایه ها را مستقیما روی صفحه قفل در دسترس قرار داده و تجربه کاربر را بسیار ساده تر از همواره نموده است.

گوگل بعلاوه با تنظیمات تازه حریم خصوصی به کاربران اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر حریم خصوصی خود داشته باشند و به آن ها یک تصویر از اپلیکیشن هایی که به داده های حساس دسترسی دارند ارائه می دهد. به همین دلیل یک نشانگر حریم خصوصی تازه در نوار شرایط وجود دارد که هر زمان که یک اپلیکیشن به میکروفون یا دوربین گوشی آن ها دسترسی پیدا کند، کاربران را آگاه می نماید. بعلاوه با مجوزهای مکان تقریبی، کاربران می توانند دسترسی اپ ها را به موقعیت تقریبی خود محدود نمایند.

گوگل می گوید اولین گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید 12 نسخه گو اوایل سال آینده رونمایی خواهند شد. شاید ذکر است که اندروید نسخه GO، یک نسخه بهینه شده از سیستم عامل اندروید است و برای کار کردن و اجرا در گوشی های هوشمند رده پایین طراحی شده است. این نسخه از سیستم عامل اندروید برای اولین بار در سال 2017 معرفی گردید و برای گوشی هایی که از رم 512 مگابایت تا یک گیگابایت بهره می برند، بهینه سازی شده است.

با توجه به اینکه این سیستم عامل برای گوشی های پایین رده در نظر گرفته شده، فضای کمتری را اشغال می نماید و این به اجرای بهتر اپلیکیشن ها یاری شایانی می نماید. با این حساب باید دید که این نسخه از اندروید 12 برای کاربران گوشی های پایین رده می تواند ارائه دهنده تجربه بهتری از آن ها باشد یا نه.

منبع: Androidcentral

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2144

به "گوگل می گوید اندروید 12 گو ادیشن گوشی های رده پایین را 30٪ سریع تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل می گوید اندروید 12 گو ادیشن گوشی های رده پایین را 30٪ سریع تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید