برترین گوشی های مقرون به صرفه قیمت بازار در بهار 98

به گزارش لیتن، خبرنگاران - سهیل بالینی: شاید مفهوم گوشی مقرون به صرفه قیمت و مالی در چند ماه اخیر تغییر نموده باشد، اما به هرحال با آنالیز بازار فناوری ایران، هنوز هم می توان محصولاتی را پیدا کرد که با قیمتی مناسب تر، کارایی درخور و قابل قبول را از خود نشان بدهند.

برترین گوشی های مقرون به صرفه قیمت بازار در بهار 98

در انتخاب یک گوشی یکی از مسائل بسیار مهم، در نظر گرفتن احتیاج کاربر است. بدون شک تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی، از تمامی امکانات گوشی های گران قیمت استفاده نمی نمایند. چه بهتر که پیش از خرید گوشی، با آنالیز احتیاج ها و علایق کاربر، بتوانیم انتخابی هوشمندانه تر و مالی تر را مدنظر قرار دهیم.

در بازار جهانی گوشی هایی با قیمت زیر 300 دلار را گوشی های سطح پایین بازار به حساب می آورند. این گوشی ها در بازار ایران آن قدر گران هستند که نتوان به عنوان یک خرید مالی از آن ها بهره برد. در این مقاله ما برخلاف استاندارد های بین المللی، گوشی هایی را مدنظر قرار خواهید داد که در بازار ایران موجود و از قیمتی مناسب برخوردار باشند.

Nokia 1

نوکیا 1 یک گوشی مقرون به صرفه قیمت و مالی ارائه شده به وسیله شرکت فنلاندی نوکیا است. شرکتی که پس از شکست های گذشته، میخواهد تا با آنالیز صحیح و دقیق بازار، به روز های خوش گذشته بازگردد. نوکیا 1 شاید گران قیمت ترین و لوکس ترین محصول این شرکت نباشد، اما بدون شک در استفاده روزمره شما را ناامید نخواهد نمود.

این گوشی که در سال 2018 ارائه شده از یک صفحه نمایش کوچک و 4/5 اینچی IPS بهره می برد که کیفیتی میانه دارد. اندازه پاسخ صفحه نمایش و زوایای دید مناسب است، اما در نظر داشته باشید که با پی پی آی 218، از فاصله نزدیک امکان مشاهده پیکسل ها وجود دارد.

چیپست گوشی یک محصول مالی از شرکت مدیاتک است که از پردازنده چهار هسته ای Cortex-a53 استفاده می نماید. حافظه داخلی 8 گیگابایت است که البته حدود 6 گیگابایت آن در اختیار کاربر واقع شده است. درگاه حافظه میکرو اس دی موجود در نوکیا 1 به کاربر این اجازه را می دهد تا این حافظه را تا 128 گیگ افزایش دهد.

دوربین اصلی 5 مگاپیکسل است و دوربین سلفی 2 مگاپیکسل. این اعداد به راحتی به کاربر اعلام می نمایند که نوکیا 1 به درد عکاسی نمی خورد. باتری گوشی نیز 2150mAh است که در استفاده عادی تا دو روز دوام خواهد آورد. در نظر داشته باشید که استفاده فناوری 4G در این گوشی باعث شده تا مصرف باتری کمی از گوشی های مالی هم رده بیشتر باشد.

موضوع نگران نماینده در زمینه استفاده از نوکیا 1، رم یک گیگابایتی این گوشی است که ممکن است در نگاه اول بسیارکم و غیرقابل استفاده باشد. بااین حال نوکیا و گوگل با استفاده از سیستم عامل اندروید گو که یک نسخه کم حجم و سبک از اندروید است، تا حدود زیادی مشکل کمبود رم را حل نموده اند.

این موضوع را باید مدنظر قرار بدهید که در این گوشی که معمولاً در بازار با قیمتی زیر یک میلیون تومان ارائه می گردد، امکان نصب حجم زیادی از برنامه ها وجود ندارد و این عمل ممکن است، تجربه خوب استفاده از نوکیا 1 را به یک خاطره بد، کند و پر از مسائل نرم افزاری تبدیل کند.

Xiaomi Redmi Go

ردمی گو یک محصول مالی از شرکت چینی شیائومی است که این روز ها در بازار ایران جایگاهی مناسب را به خود اختصاص داده است. ردمی گو از نظر سخت افزاری و نرم افزاری، شباهت زیادی به نوکیا 1 دارد. هرچند صفحه نمایش با کیفیت و دوربین قابل استفاده این گوشی باعث شده تا خرید مناسب تری از نوکیا 1 به حساب بیاید.

صفحه نمایش 5 اینچی این گوشی از پی پی آی 296 بهره می برد. این پی پی آی باعث شده که حتی در فواصل نزدیک هم نتوانید فاصله پیکسل ها را از هم مشاهده کنید. با توجه به IPS بودن صفحه نمایش می توان انتظار داشت که زوایای دید نیز شما را راضی نگه دارد.

پردازنده گوشی درست مثل نوکیا 1، سی پی یو Cortex-A53 است. بااین حال چیپست اسنپدراگون به کار برده شده در این گوشی، سرعت کلی ردمی گو را از نوکیا 1 بیشتر نموده. حافظه داخلی 8 گیگابایت است که با استفاده از میکرو اس دی تا 128 گیگ افزایش می یابد.

درست مثل نوکیا 1، ردمی گو نیز از رم یک گیگابایتی در کنار سیستم عامل اندروید گو استفاده می نماید که تجربه ای میانه، اما قابل استفاده را در اختیار کاربر قرار می دهد. ردمی گو چند صد هزار تومان از نوکیا 1 گران تر است، اما همین گرانی باعث شده تا کاربر بتواند از صفحه نمایش و دوربینی بهتر بهره ببرد.

Nokia 2.1

نوکیا 2.1 یک محصول مالی دیگر از شرکت نوکیا است که از نظر ظاهری، شباهت بیشتری به گوشی های مدرن امروزی دارد. بدنه آلومینیومی و صفحه نمایش 5/5 اینچی و IPS این گوشی باعث شده تا حداقل در ظاهر، حس یک گوشی مقرون به صرفه قیمت و مالی به کاربر منتقل نگردد.

نوکیا در این گوشی از پی پی آی میانه 267 بهره می برد، اما استفاده از گوریلاگلس باعث شده تا حداقل خیال ما از کیفیت شیشه روی صفحه نمایش راحت باشد. مثل دیگر گوشی های معرفی شده، پردازنده Cortex-A53 از پس فعالیت های روزمره و بازی های سبک بر می آید.

حافظه داخلی 8 گیگابایت است و رم یک گیک و مثل همواره امکان استفاده از حافظه جانبی تا 128 گیگ وجود دارد. دوربین به کار برده شده در نوکیا 2.1، یک لنز 8 مگاپیکسلی میانه است که چندان مناسب عکاسی نیست. دوربین سلفی هم 5 مگاپیسکلی است که با استاندارد های امروزی شبکه های اجتماعی، فاصله ای بسیار زیاد دارد.

برخلاف گوشی های قبلی معرفی شده در این مقاله، امکان استفاده از نسخه کامل اندروید 9، با به روزرسانی نوکیا 2.1 در اختیار کاربر قرارگرفته است. بااین حال باید به این موضوع اشاره کنیم که با توجه به رم یک گیگی این گوشی، شاید بهتر باشد تا از سیستم عامل اندروید گو در این گوشی بهره ببرید.

Huawei Y5 Prime 2018

Y5 Prime شرکت هواوی، از گزینه های کمی گران تر فهرست ما است. البته این گرانی بی علت نیست و این گوشی از نظر سخت افزاری، کیفیت بالاتری از دیگر گوشی های فهرست ما دارد. صفحه نمایش ال سی دی استفاده شده در Y5 Prime پنلی میانه است که از پی پی آی 295 بهره می برد. این پنل 5/45 اینچی در نگاه اول کیفیتی مناسب دارد، اما با حرکت دادن صفحه نمایش متوجه می شوید که زوایای دید گوشی چندان مناسب نیست.

چیپست به کار برده شده در Y5 Prime از ساخته های میانه شرکت مدیاتک است که به پردازنده نام آشنای Cortex-A53 مجهز شده. حافظه داخلی 16 گیگابایت است و اندازه رم نیز تا 2 گیگابایت افزایش یافته تا بتواند نسخه کامل اندروید را پشتیبانی کند.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی است که کیفیتی مناسب دارد. درواقع در آنالیز ما می توانیم تأیید کنیم که دوربین پرایم 2018 از برترین دوربین های میان رده بازار به شمار میرود. دوربین سلفی یک لنز 5 مگاپیسکلی ضعیف است که برخلاف دوربین اصلی، شما را ناامید خواهد نمود.

سیستم عامل به کار برده شده در این گوشی، اندروید 8 است که به احتمال زیاد به اندروید 9، به روزرسانی می گردد. بااین حال این آپدیت تا به امروز برای پرایم 2018 ارائه نشده است. به طورکلی باید به این موضوع اشاره کنیم که در استفاده عادی و روزمره، Huawei Y5 Prime 2018، یک گوشی خوب، باکیفیت و کم وبیش مقرون به صرفه قیمت به شمار میرود.

Xiaomi Redmi 6A

برترین گوشی ارائه شده در فهرست ما، ساخته شرکت چینی شیائومی است. این گوشی مالی که سال 2018 به بازار معرفی شده، از یک صفحه نمایش 5.45 اینچی بسیار با کیفیت بهره می برد. صفحه نمایش IPS این گوشی زوایای دید خوبی دارد و پی پی آی نیز 295 است. اندازه عکس العمل صفحه نمایش به لمس کاربر نیز شما را شگفت زده خواهد نمود.

شیائومی در گوشی Redmi 6A از چیپست قدرتمند Mediatek MT6761 Helio A22 استفاده نموده که پیش ازاین در گوشی های با کیفیت تر بازار استفاده می شد. پردازنده هم مثل تمامی گوشی های فهرست ما، چهار هسته ای و از نوع Cortex-A53 است. این گوشی در دو مدل 16 گیگی و 32 گیگی به بازار ارائه شده که به ترتیب از 2 و 3 گیگابایت رم بهره می برند. این اندازه رم و البته چیپست به کار برده شده در Xiaomi Redmi 6A باعث شده تا در فهرست ما، این گوشی به عنوان برترین گوشی مقرون به صرفه قیمت بازار ایران معرفی گردد.

دوربین Xiaomi Redmi 6A، یک لنز 13 مگاپیکسلی واید است که می تواند باکیفیت 1080 فیلم برداری کند. دوربین سلفی 5 مگاپیسکلی نیز کیفیت خوبی دارد و قابل استفاده است. در کنار نکات ذکرشده باید به باتری بسیار با کیفیت و 3000mAh این گوشی اشاره کنیم که حتی با استفاده سنگین هم می تواند یک روز کامل دوام بیاورد.

در کنار سخت افزار خوب Xiaomi Redmi 6A، این گوشی به سیستم عامل اندروید 9 نیز مجهز شده که می تواند یکی از نکات بسیار مجذوب کننده در خرید این گوشی باشد. اندروید 9 اولین سیستم عامل ارائه شده به وسیله گوگل است که از روشی تازه برای استفاده بهینه از سخت افزار استفاده می نماید. روشی که سرعت پردازش برنامه ها را تا اندازه بسیار زیادی افزایش داده است.

با این اوصاف اگر قصد دارید کمی بیشتر از یک میلیون تومان هزینه کنید، برترین گزینه پیش روی شما، گوشی Xiaomi Redmi 6A است. در نظر داشته باشید که نسخه 32 گیگی این گوشی، حدود 300 هزار تومان از نسخه 16 گیگی گران تر است.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2395

به "برترین گوشی های مقرون به صرفه قیمت بازار در بهار 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گوشی های مقرون به صرفه قیمت بازار در بهار 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید