کاهش جزئی سفرهای مردم؛ آمارها همچنان در اوج

به گزارش لیتن، سفرهای جاده ای مردم در هفته گذشته گر چه همچنان در مقایسه با هفته پایانی شهریور در بالاترین مقدار خود واقع شده است، اما نسبت به هفته پایانی شهریور ماه کاهش جزئی را تجربه نموده است.

کاهش جزئی سفرهای مردم؛ آمارها همچنان در اوج

به گزارش خبرنگاران، سفرهای مردم در نخستین هفته پاییز و همزمان با بازگشایی مدارس همچنان در بالاترین مقدار خود قرار گرفته است اما نسبت به هفته پایانی شهریور ماه کاهش جزئی یک درصدی را تجربه نموده است. چرا که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل شرایط تردد در روزهای دوم تا هشتم مهر ماه، میانه تردد بین استانی به یک میلیون و 903 هزار و 72 وسیله نقلیه رسیده که نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از این گزارش یک درصد کاهش یافته اما در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته شش درصد رشد داشته است.

البته در این بازه زمانی 9 میلیون و 186 هزار خودرو در محورهای برون شهری مشاهده شدند که بیش از 500 هزار خودور بیشتر از هفته قبل از این گزارش بوده و رشد قابل توجهی در این زمینه به شمار میرود. در این میان خودروهای تهران و البرز با سهمی حدود 25 درصد صدرنشین سفرهای جاده ای هستند و پس از آن وسایل نقلیه با پلاک استان های اصفهان، فارس، خراسان رضوی و مازندران در در رتبه های بعدی قرار دارند.

اتفاق دیگری که در هفته گذشته رخ داد این بود که به غیر از پنج استان، سفرهای مردم در دیگر استان های کشور فرایند افزایشی نسبت به هفته مشابه سال قبل داشته و بر اساس این آمار ترددهای جاده ای در بازه زمانی مذکور در استان های خوزستان، گلستان، خراسان شمالی، بوشهر و گیلان به ترتیب درصد، 32 درصد، 25 درصد، 15 درصد، 15 درصد و 12 درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته بیشترین افزایش را داشته است. همین آمار نسبت به هفته گذشته برای استان های کرمان، خراسان شمالی، گلستان و بوشهر به ترتیب با 15 درصد، 15 درصد، 11 درصد و 9 درصد بیشترین رشد را نشان می دهد.

بیشترین کاهش تردد بین استانی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و کرمان به ترتیب با منفی شش درصد، منفی شش درصد، منفی سه درصد و منفی سه درصد اختصاص دارد و در قیاس با هفته گذشته بیشترین مقدار کاهش تردد در استان های کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان جنوبی اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1882

به "کاهش جزئی سفرهای مردم؛ آمارها همچنان در اوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش جزئی سفرهای مردم؛ آمارها همچنان در اوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید