تور ارزان برزیل: کشف یک خزنده نو 225 میلیون ساله در برزیل!

به گزارش لیتن، دنیای جانداران عصر دایناسور ها روز به روز نشانه های تازهی در اختیار ما قرار می دهد که در آخرین نمونه می توان به کشف جالب توجه دیرینه شناسان برزیلی اشاره نمود که اخیراً پیروز به شناسایی گونه ای تازه از یک خزنده 225 میلیون ساله شدند که به باور ان ها باید در رأس زنجیره تکامل دایناسور های پتروسار قرار داشت.

تور ارزان برزیل: کشف یک خزنده نو 225 میلیون ساله در برزیل!

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، این خزنده نو که Maehary bonapartei نام گرفته، در عصر نورین دوره تریاس، حدود 225 میلیون سال پیش، در جایی که برزیل کنونی نام دارد، زندگی می کرد. دکتر الکساندر کلنر از موزه ملی دانشگاه فدرال ریودوژانیرو و همکارانش می گویند: این خزنده آناتومی عجیبی دارد و به همین علت ما آن را به عنوان اولین عضو متمایز از پتروسارومورفا در نظر گرفته ایم.

بقایای فسیل شده Maehary bonapartei شامل یک قسمت جزئی از جمجمه، فک پایین، قسمتی از مرکز مهره ها و قطعات تکه تکه شده از کتف، در سایت Linha São Luiz، در حدود 1.5 کیلومتری شمال شرقی شهر Faxinal do Soturno در استان ریوگرانده دو سول در جنوب برزیل، پیدا شد. این نمونه در ابتدا به عنوان Faxinalipterus minimus، گونه ای از پتروسار های تریاس توصیف شد. اما دکتر کلنر گفت: همواره شک بزرگی وجود داشت که دو نمونه کشف شده و منتسب به Faxinalipterus minimus آیا یک گونه را نشان می دهند یا نه و آیا این یک خزنده پرنده است یا خیر.

دکتر بورجا هولگادو، دیرینه شناس موزه ملی دانشگاه فدرال ریودوژانیرو و موسسه Català de Paleontologia Miquel Crusafont، نیز اضافه نمود: برای من واضح بود که این خزنده ابتدایی است که متعلق به پتروسور ها نیست، زیرا هیچ ویژگی واضحی از این دودمان را ارائه نمی داد. در شروع برای ما سخت بود که ماهیت این خزنده را آشکار کنیم، اما این شرایط موقتی بود. در نهایت با پیشرفت در علم دیرینه شناسی و افزایش داده ها درباره جانوران انتها دوره تریاس نشان داد که اختلافات میان حیوانات آن موقع به ویژه پتروسور ها گاه به حدی اندک است که سبب اشتباه دانشمندان در شناسایی دقیق گونه های مختلف می گردد. این همان چیزی است که برای Faxinalipterus minimus و Maehary bonapartei رخ داد.

اکنون دیرینه شناسان می دانند که Faxinalipterus minimus یکی از اعضای Lagerpetidae است، شاخه ای که به عنوان یک گروه خواهر پتروسور ها شناخته می گردد. دکتر رودریگو مولر، دیرینه شناس Centro de Apoio à Pesquisa Paleontológica da Quarta Colônia در دانشگاه فدرال سانتا ماریا می گوید: این بدان معناست که Faxinalipterus minimus و Maehary bonapartei پتروسور ها نیستند، بلکه فقط با آن ها مرتبط هستند. به خصوص Maehary bonapartei که به عنوان یک عنصر کلیدی در شرح چگونگی تکامل ویژگی های تشریحی در طول دودمان پتروسارومورف ها به پتروسارها، که کاملاً با پرواز سازگار شده اند، پیکربندی شده است.

دوره تریاس یا تریاسیک، نخستین دوره از دوران میانه زیستی که در حدود 251 تا 201 میلیون سال پیش بوده است و کوتاه ترین دوره در دوران میانه زیستی محسوب می گردد. دیرینه شناسان می گویند در دوره تریاس آب و هوا بسیار گرم بوده است و بیابان ها توسعه یافتند. در میان تنوع زیستی در این دوران بی مهرگانی و بعلاوه خزندگان بسیار فراوان شدند. بعلاوه اولین حشره و اولین پستاندار در این دوره به وجود آمدند. نتایج این مطالعه به صورت آنلاین در مجله PeerJ منتشر شده است.

منبع: sci-news

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2097

به "تور ارزان برزیل: کشف یک خزنده نو 225 میلیون ساله در برزیل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان برزیل: کشف یک خزنده نو 225 میلیون ساله در برزیل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید