گوگل دیگر آمار اندروید را منتشر نمی کند

به گزارش لیتن، دنیای اندروید با تمامی زیبایی هایی که دارد، کمی بهم ریخته و پراکنده است. گوگل هم با علم بر این موضوع به صورت ماهانه نمودار دایره ای را منتشر می کرد که در آن نسبت توزیع نسخه های مختلف سیستم عامل محبوبش تعیین شده بود. اکنون اگر سری به این بخش بزنید، تنها به تعداد کلی دستگاه های فعال اندرویدی اشاره شده است. با این حال اگر کمی کنجکاو باشید، می توانید نمودار دایره ای معروف را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم اندروید 10 چقدر از این پای، سهم برده است.

گوگل دیگر آمار اندروید را منتشر نمی کند

گوگل نام بخش مربوط به توزیع نسخه های مختلف سیستم عامل خود را داشبورد توزیع گذاشته است. تا پیش از این با نگاهی به این بخش می توانستید سهم بازار هر نسخه از اندروید را مشاهده کنید. اکنون اما این رویه انتها یافت و گوگل تنها به تعیین کردن تعداد کلی دستگاه های فعال بر حسب سایز صفحه اشاره نموده است. البته این رویکرد از جهاتی هم برای گوگل خوب است، زیرا کمپانی رقیب (بخوانید اپل) همیشه آن را دستمایه تمسخر قرار می داد.

با کمی جستجو می توانید به همان نمودار معروف برسید. این پای چارت در داشبورد توزیع و در بخش ساخت پروژه جدید اندروید استودیو قرار گرفته است که می توانید به وسیله برنامه توسعه دهندگان گوگل نیز به آن دسترسی داشته باشید. اگر نگاهی به این نمودار توزیع بیندازید، تعیین می گردد اوضاع اندروید اصلا مناسب نیست؛ مخصوصا اندروید 10.

با نگاهی اجمالی به اعداد و ارقام، می توان دید که سهم اندروید 10 از این پای، از نسخه اندروید پای (9) هم کمتر است. اندروید 9 روی 31.3 درصد کل دستگاه های اندرویدی نصب است، در حالی که جدیدترین و بهترین نسخه اندروید (10) تنها 8.2 درصد از تمامی دستگاه های اندرویدی موجود در بازار را شامل می گردد. با نگاهی به شرایط نسخه پیشین اندروید در همین بازه، می بینیم که تا ماه مه 2019، 10.4 درصد از کاربران جدیدترین اندروید منتشر شده را اجرا می کردند. در بهترین حالت می توان متصور شد تا ماه مه امسال، میزان توزیع اندروید 10 تنها به اندازه سال گذشته برسد.

با در نظر دریافت اعداد و با استناد به توزیع های مختلف سیستم عامل اندروید، تعیین می گردد که گوگل عملا هیچ کاری برای انتها پراکندگی توزیع های پلتفرم محبوب خود ننموده است. البته پیش از این در این مقاله به تفصیل به مسائل آن پرداخته ایم. در هر صورت کوشش گوگل ادامه خواهد داشت و شاید همزمان با اندروید 15، باقی گوشی ها نیز به نسخه دهم این سیستم عامل آپدیت شوند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1016

به "گوگل دیگر آمار اندروید را منتشر نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل دیگر آمار اندروید را منتشر نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید