12 اشتباه ورزشی رایج که سلامتی شما را به خطر می اندازند

به گزارش لیتن، وقت طلا است و بسیاری از مردم ممکن است زمان کافی برای ورزش نداشته باشند. به همین دلیل، شما باید بهترین بهره را از هر جلسه تمرینی ببرید و الکی وقت خود را هدر ندهید. ورزش هایی مانند تاباتا و تمرین های تناوبی و تنشی به زمان کمی نیاز دارند و بنابراین بهترین گزینه برای کسانی هستند که وقت کافی برای ورزش کردن در اختیار ندارند. ولی شما برای بهترین استفاده از این ورزش ها و نتیجه گرفتن هم باید از برخی اشتباهات رایج جلوگیری کنید.

12 اشتباه ورزشی رایج که سلامتی شما را به خطر می اندازند

راه حلهای گوناگونی وجود دارند که با کمک آن ها می توانید ورزش خود را کارآمدتر کنید و پیشرفت بیشتری داشته باشید. شاید شما پس از مدت ها بالاخره تصمیم گرفته اید ورزش کنید و حسابی به آن پایبند بمانید. ولی شوربختانه برخی اشتباهات رایج را انجام می دهید که نه تنها جلوی تأثیر مثبت ورزش را می گیرند، بلکه تأثیرات منفی هم در پی دارند. به همین دلیل، نتیجه نمی گیرید، آسیب می بینید و برای همیشه بیخیال ورزش می شوید.

شما با شناخت این اشتباهات و رفع کردن آن ها می توانید ورزش خود را ارتقا دهید و تفاوت چشمگیری در کاهش وزن و چربی و افزایش توده عضلانی بدنتان مشاهده کنید. در این نوشته می خواهیم به بررسی همین اشتباهات بپردازیم که ممکن است به بدن شما آسیب برسانند و اجازه ندهند بهترین نتیجه را از ورزش کردن بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید و از انجام دوباره این اشتباهات خودداری کنید.

12 اشتباه رایج در ورزش کردن

1. تنها از دستگاه های بدن سازی استفاده می کنید

تمرین های قدرتی بهترین گزینه برای تقویت ماهیچه ها و چربی سوزی هستند. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که تنها با 10 هفته تمرین قدرتی می توان توده عضلانی خشک را کم وبیش 2 کیلو افزایش داد و 2 کیلو هم چربی سوزاند. جدا از این، میزان سوخت وساز بدن هم تا 7 درصد افزایش پیدا می کند که تأثیر فراوانی روی چربی سوزی دارد و حتی در زمان استراحت هم کالری می سوزاند.

ولی تمرین های قدرتی تنها به این فواید خلاصه نمی شوند. این تمرین ها یکی از راه حلهای کلیدی برای درمان طبیعی دیابت نوع 2 هستند، زیرا می توانند به تعادل سطح قند خون بدن کمک کنند. افزون بر این ها، تمرین های قدرتی فشار خون شما را مهار کرده و به از بین بردن چربی دور شکم کمک می کنند، همچنین تراکم مواد معدنی استخوان ها را هم تا 1 تا 3 درصد افزایش می دهند.

بنابراین، این تمرین ها باید در برنامه ورزشی هر کسی وجود داشته باشند. ولی اگر تنها از دستگاه های بدن سازی استفاده کنید، بدون شک جلوی پیشرفت و بهره بردن از این فواید را خواهید گرفت. در حقیقت، تمرکز زیادی روی دستگاه های بدن سازی یکی از کهن ترین اشتباهاتی است که ورزشکاران انجام می دهند.

این دستگاه ها حرکت بدن شما را محدود می کنند و منجر می شوند با یک دامنه حرکتی از پیش مشخص شده سازگار شوید. به معنای دیگر، شما روی گروه های عضلانی بزرگ و حرکت دهنده بدن کار می کنید ولی دیگر فشاری به ماهیچه های تثبیت کننده بدن وارد نمی کنید. عدم به کارگیری این ماهیچه ها جلوی تقویت آن ها را می گیرد و دیگر خبری از تعادل هنگام اجرای حرکات نخواهد بود.

قطعا دستگاه ها گزینه خوبی خواهند بود اگر هدف شما تنها این باشد که توده عضلانی را در یک بخش از بدن افزایش دهید یا بخواهید تنها روی یک گروه عضلانی خاص تمرکز کنید. ولی بیشتر ورزشکاران در پی حرکات کاربردی هستند که نیرو، توان، تعادل و هماهنگی بدن را افزایش دهند تا بتوانند کارکرد بهتری در زندگی روزمره داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده از وزنه های آزاد مانند دمبل و هالتر می تواند بهترین کار باشد. زیرا آن ها شامل حرکات پیچیده و کاربردی می شوند که سراسر بدن را تقویت می کنند و هماهنگی میان گروه های عضلانی مختلف را افزایش می دهند.

همچنین در مقایسه با استفاده از دستگاه های بدن سازی، وزنه های آزاد می توانند کارکرد ورزشی شما را هم بهتر تقویت کنند. برای نمونه، اجرای حرکت اسکات در مقایسه با دستگاه پرس پا می تواند میزان پرش عمودی شما را بیشتر افزایش دهد.

به طور کلی، شما باید حتما از وزنه های آزاد استفاده کنید. همچنین به کارگیری تمرینات با وزن بدن هم گزینه بسیار مناسبی است. بنابراین، تنها به دستگاه های بدن سازی وابسته نشوید و تلاش کنید یک برنامه ورزشی متعادل و متنوع شامل تمرینات با وزن بدن، وزنه های آزاد و دستگاه های بدن سازی داشته باشید.

2. برای ورزش دست دست می کنید

به طور حتم ورزش کردن در شب، هنگامی که سایر کارهای روزمره را انجام داده اید، بهتر از این است که اصلا ورزش نکنید، ولی پژوهش ها نشان می دهند در نظر گرفتن یک زمان مشخص برای ورزش در درازای روز می تواند نتیجه بسیار بهتری داشته باشد. جدا از این، دست دست کردن برای ورزش و به تعویق انداختن آن بدین معنا است که سروکله بهانه های زیادی پیدا خواهند شد و به آسانی انگیزه شما را از میان خواهند برد.

ولی اینکه چه زمانی بهترین زمان برای ورزش کردن است، کاملا به خود شما و زندگی تان بستگی دارد. با وجود این، در ادامه بهترین زمان ورزش را با توجه به هدفی که از آن دارید، بررسی می کنیم:

  • اگر می خواهید ، صبح و غروب زمان مناسبی خواهند بود. یک پژوهش تأثیر این دو زمان را با یکدیگر مقایسه و بررسی کرد. پیاده روی در غروب منجر می شود که صبحِ بعد بیشتر صبحانه بخورید، در نتیجه می توانید جلوی اشتهای کاذب را در درازای روز بگیرید و خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن را کاهش دهید. همچنین ورزش کردن در صبح و در حالت ناشتا هم می تواند گزینه خوبی برای کاهش وزن و تنظیم حساسیت به انسولین باشد. شما با توجه به سبک زندگی خود می توانید زمان پیاده روی را انتخاب کنید. ولی بهتر است حتما با آشنا شوید!
  • اگر می خواهید به سرعت عضله بسازید و قدرت خود را افزایش دهید، ورزش کردن در غروب بهترین گزینه است. زیرا بدن پرانرژی و گرم است و به شما اجازه می دهد با نیروی بیشتری تمرین کنید.
  • برای غلبه بر ناشی از پرکاری و همچنین افزایش تمرکز و کارکرد ذهنی، بهتر است ورزش خود را بین ساعات 12 ظهر تا 6 بعدازظهر در نظر بگیرید.
  • ورزش یکی از قوی ترین آرام بخش ها برای مقابله با استرس است. تمرین کردن در صبح می تواند به تنظیم فشار خون شما هم کمک کند و کیفیت خوابتان را بالا ببرد. به طور کلی، ورزش در صبح می تواند منجر شود خواب ژرف تری داشته باشید و پس از خواب هم حسابی احساس شادابی کنید. این فواید به شما کمک می کنند بهتر استرس را مهار کنید و از فشارهای روحی دور بمانید.

3. ماهیچه های کوچک بدن را فراموش می کنید

بدون شک ماهیچه های بازو، سینه و ران ها بیشتر به چشم می آیند و توجه ها را به خود جلب می کنند، ولی نباید تنها روی این ماهیچه های اصلی و نمایشی تمرکز کنید. ماهیچه های تثبیت کننده، ماهیچه هایی هستند که هنگام حرکت کردن و انجام کارها بدن را پایدار نگه می دارند و از ماهیچه های بزرگ حمایت می کنند.

اگر شما ماهیچه های بزرگ و حرکت دهنده بدن را تقویت کرده ولی ماهیچه های تثبیت کننده را فراموش کنید، خود را در خطر ابتلا به عدم تعادل عضلانی و مسائل هماهنگی بدن قرار خواهید داد و به درد و آسیب دیدگی دچار خواهید شد. این دسته از اشتباهات در ابتدا شاید چیز خاصی به نظر نرسند، ولی با گذشت زمان بسیار جدی می شوند و شما را با مسائل گوناگونی مانند التهاب، درد مفاصل و ماهیچه ها، دگرگونی دامنه حرکتی و آسیب دیدگی روبه رو می کنند.

شما با به کارگیری تمرین های ورزشی که از کش های مقاومتی استفاده می کنند یا شامل حرکات مختلف و پیچیده ای می شوند که تنها روی یک دامنه حرکتی تمرکز نمی کنند (برخلاف حرکاتی مانند جلو بازو) می توانید این ماهیچه های کوچک و مهم را هم تقویت کنید.

شما باید تلاش کنید از تمرین هایی کمک بگیرید که به تقویت ماهیچه هایی از جمله کلاهک گرداننده، ماهیچه های راست کننده ستون مهره ها، سرینی میانه و کوچک، تیبیالیس قدامی و مایل بیرونی شکم می پردازند. برای نمونه، تمرین های فیله کمر روی نیمکت، کرانچ دوچرخه و لانگ به طرفین با استفاده از یک کش مقاومتی دور پاها می توانند گزینه های بسیار مناسبی باشند.

4. سرد کردن و ریکاوری شما کاملا اشتباه است!

اگر سرد کردن و ریکاوری شما پس از ورزش تنها به 2 دقیقه حرکات کششی و سپس دوش گرفتن خلاصه می شود، باید به کلی برنامه خود را دگرگون کنید. این اشتباه هم شاید خیلی جدی به نظر نرسد، ولی با گذشت زمان و افزایش سن، تأثیر منفی آن را شاهد خواهید بود. یکی از بزرگ ترین تأثیرات آن آسیب زدن به مفاصل و ماهیچه های شما است که مسائل گوناگونی را در پی دارد.

اندام ها، ماهیچه ها، اعصاب، استخوان ها و شریان های شما همه در یک بافت به نام فاسیا قرار گرفته اند. فاسیا سراسر بخش های داخلی بدن شما را به هم پیوند می دهد و نشان دهنده این است که یک بخش از بدن می تواند یک بخش دیگر را کاملا تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که به ماهیچه ها فشار وارد می کنید و از آن ها کار می کشید، گره و گرفتگی هایی در بافت های نرم شکل می گیرند. این گرفتگی ها می توانند حرکت مناسب بدن را مختل کنند و در درازمدت منجر به شکل گیری آسیب دیدگی و درد شوند.

یکی از بهترین کارها برای رفع این گره ها و جلوگیری از آسیب دیدگی، استفاده از فوم رولر است. شما با استفاده از یک فوم رولر پس از ورزش، می توانید بدن خود را به خوبی ریکاوری کرده و گرفتگی ماهیچه ها و فاسیا را رفع کنید. این وسیله نه تنها به ریکاوری شما کمک می کند، بلکه درد را هم کاهش می دهد و راه حل خوبی برای درمان کمردرد به شمار می رود.

جدا از این ها، فوم رولر تأثیر مثبتی روی مغز و هورمون های استرس شما می گذارد. شما با استفاده از این وسیله می توانید سطح کورتیزول خود را پایین بیاورید و از استرس های روحی و جسمانی دور بمانید.

بنابراین، برای خرید یک فوم رولر مناسب برنامه ریزی کنید و پس از ورزش از آن کمک بگیرید. همچنین نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • ماهیچه هایی که بهتر است با فوم رولر روی آن ها تمرکز کنید، شامل ساق پا، ماهیچه های نازک نئی، باند IT، ماهیچه کشنده نیام پهن، ماهیچه گلابی شکل، ماهیچه های نزدیک کننده ران، همسترینگ، چهارسر ران، ماهیچه پشتی بزرگ و مهره های سینه ای می شوند.
  • انجام روزانه یک ست می تواند کافی باشد. شما با فوم رولر کافی است نقاط حساس را 30 تا 90 ثانیه ماساژ داده و تحت فشار قرار دهید.
  • حواستان باشد تنها به جلو و عقب کردن فوم رولر سرگرم نشوید! شما باید روی نقاط حساس تمرکز کنید و به آرامی آن ها را ماساژ دهید تا سیستم عضلانی، اسکلتی و عصبی بتوانند با هم کار کنند و گرفتگی بهتر رفع شود.
  • برای بهبود انعطاف پذیری بدن، پس از استفاده از فوم رولر به سراغ حرکات کششی پویا که روی همان ماهیچه ها تمرکز می کنند، بروید. انجام این کار پیش و پس از ورزش بسیار عالی خواهد بود.
  • هنگام استفاده از فوم رولر حواستان به فرم مناسب بدنتان باشد.
  • اگر به فشار بیشتری نیاز داشتید، از وزن خود کمک بگیرید. برای نمونه، اگر در حال ماساژ ساق پای خود بودید و خواستید فشار بیشتری وارد کنید، پای دیگرتان را روی آن قرار دهید تا بهتر بتوانید ساق پای دیگر را تحت فشار قرار دهید.
  • اگر بیماری و مسائل حرکتی دارید یا اگر باردار هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. فوم رولر به طور معمول برای کسانی که فشار خون بالای مهارنشده، نارسایی قلبی یا سایر اندام ها، ضایعات پوستی، گواتر، سرطان، لختگی خون، اختلالات خون ریزی و برخی مسائل دیگر دارند مناسب نیست.

5. خود را مجبور به دویدن می کنید!

اگر نکات دویدن برای تازه کارها را می دانید ولی همچنان برنامه مشخصی برای دویدن ندارید و آن را سخت تلقی می کنید، زمان آن رسیده تا به سراغ شیوه دیگری از تمرینات هوازی بروید. نکته کلیدی این است که کاری را انجام دهید که دوست دارید و می توانید به آن پایبند بمانید. اگر حس خوبی به دویدن ندارید و آن را شکنجه می دانید، پس نباید انجامش دهید!

اگر هم تصمیم گرفتید به دویدن خود پایبند بمانید، یادتان باشد سرعت آن میزان هم مهم نیست. در حقیقت، کسانی که آرام تر می دوند، به نظر بیشتر عمر می کنند. با توجه به آمار، دوندگان ماراتنِ سرعت در مقایسه با کسانی که اصلا اهل ورزش نیستند، با هیچ افزایش طول عمری روبرو نمی شوند.

دوچرخه سواری در شهر و کوهستان و دوچرخه ثابت جایگزین های مناسبی برای دویدن هستند که می توانند به کمک شما بیایند. شما راه حلهای فراوانی پیش رو دارید. بنابراین، از میان ورزش های گوناگون آن چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید و از ورزش خود لذت ببرید. همچنین می توانید از دوستان خود بخواهید شما را همراهی کنند تا اوقات خوش تری داشته باشید و انگیزه تان را حفظ کنید.

6. به مفاصل خود فشار زیادی وارد می کنید

ورزش کردن روی آسفالت و زمین های سخت می تواند ضربه زیادی به مچ پا، زانو و دیگر مفاصل وارد کند. شما باید همیشه از کفش های ورزشی مناسب که فشار و ضربه را به خود جذب می کنند، استفاده کنید و همچنین تلاش کنید روی آسفالت ورزش نکنید. افزون بر این، حواستان به ورزشی که انجام می دهید هم باشد. خیلی از ورزش ها از جمله زومبا می توانند آسیب فراوانی به مفاصل بدن وارد کنند، به ویژه اگر به درستی اجرا نشوند.

جدا از این، کف پوش سالن های ورزشی هم بسیار مهم است. این کف پوش ها اگر جنس مناسبی نداشته باشند و ضربه زیادی به پا وارد کنند، می توانند مفاصل پای شما را تحت تأثیر قرار دهند و همچنین به ریه هایتان هم فشار وارد کنند.

به طور کلی، شما با ورزش درست و استفاده از کفش های مناسب می توانید تا میزان زیادی جلوی این مسائل را بگیرید. ولی بهتر است به زمینی که روی آن ورزش می کنید هم دقت داشته باشید و برای نمونه روی آسفالت فوتبال یا بسکتبال بازی نکنید، یا مثلا برای دویدن تلاش کنید خیابان ها را کنار بگذارید و در پیاده رو یا روی چمن بدوید.

7. استراحت بین تمرین های شما کاملا نادرست است

بسته به هدف شما از ورزش، اینکه بین هر ست و حرکت تمرینی چه میزان استراحت کنید بسیار مهم خواهد بود. در ادامه به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم:

اگر می خواهید استقامت و پایداری ماهیچه ها را افزایش دهید، باید وزنه های سبک بزنید و بین هر ست 0 تا 90 ثانیه استراحت کنید. هر چه زمان استراحت کوتاه تر باشد، ضربان قلب بالا نگه داشته می شود و منجر به افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می شود.

اگر هدف شما هیپرتروفی یا همان حجم آوردن باشد، باید روی رشد ماهیچه ها تمرکز کنید. برای این کار باید به سراغ دوره های استراحت کوتاه مدت بروید تا سطح هورمون رشد و تستوسترون افزایش پیدا کند، به ویژه در مردان. در این حالت، بهتر است بین 0 تا 60 ثانیه استراحت کنید. البته این میزان به سنگینی وزنه های شما هم بستگی دارد. هر چه وزنه سنگین تری بزنید و فشار بیشتری به خود وارد کنید، باید زمان بیشتری را برای استراحت در نظر بگیرید.

در سرانجام، اگر می خواهید نیرو و قدرت ماهیچه ها را افزایش دهید و رکورد وزنه زدن خود را بشکنید، باید همیشه از وزنه های فوق سنگین استفاده کرده و هر بار رکورد تازهی ثبت کنید. در این شرایط، استراحت خیلی مهم است و شما باید خستگی را حسابی از بدن خود بیرون کنید. بسته به شرایط جسمانی شما، باید بین هر ست 3 تا 5 دقیقه استراحت کنید.

8. گاهی اوقات به کلی استراحت را از یاد می برید!

تمرین بیش از میزان و تمرین زدگی یک مشکل اساسی است. اگر به بدن خود زمان کافی برای استراحت ندهید و نگذارید هورمون ها با شرایط فیزیکی سازگار شوند، با مسائل گوناگونی از جمله آسیب دیدگی، دگرگونی هورمونی، سوخت وساز ناسالم و… روبرو خواهید شد و کارکرد ورزشی تان کاهش پیدا خواهد کرد.

اگرچه ورزش بیش از میزان به تنهایی ممکن است همه این نشانه های منفی را در پی نداشته باشد، ولی همراه شدن آن با استرس های ناشی از رژیم غذایی نامناسب، کمبود استراحت و خواب ناکافی می تواند دردسرهای فراوانی در پی داشته باشد. افزون بر این، ورزش بیش از میزان می تواند منجر به افزایش وزن هم شود! بله، در حقیقت شما با زیاده روی در ورزش به افزایش سطح کورتیزول کمک خواهید کرد و به همین ترتیب چربی بیشتری در بدنتان ذخیره خواهد شد.

تمرین زدگی شامل نشانه های گوناگونی است که از میان آن ها می توان گزینه های زیر را فهرست کرد:

  • دگرگونی در میزان ضربان قلب
  • مسائل مربوط به خواب
  • افزایش درد و کوفتگی
  • درد مفاصل
  • زودرنجی، اضطراب یا افسردگی
  • خستگی مزمن
  • دگرگونی در اشتها
  • تشنه شدن غیرطبیعی
  • مسائل گوارشی
  • پریودهای نامنظم یا دگرگونی در چرخه قاعدگی

به طور کلی، هنگامی که بحث ورزش کردن به میان می آید، باید یادتان باشد که هرچه کمتر، بهتر! شاید برخی از مردم بتوانند ساعت ها ورزش کنند و هیچ مسئله ای برایشان پیش نیاید، ولی این دلیل نمی شود شما به تمرین زدگی دچار نشوید. بنابراین، بدنتان را به خوبی بشناسید و حد خود را بدانید. همچنین زمان کافی برای استراحت کردن داشته باشید و در صورت روبه رو شدن با این نشانه ها حتما ورزش برای مدتی کنار بگذارید.

9. مواد مغذی به بدن خود نمی رسانید

با شکم خالی ورزش کردن می تواند منجر به چربی سوزی شود. ولی این شکم خالی برای هر کسی هم مناسب نیست. و در حقیقت، خوردن یک غذای مناسب پیش از ورزش می تواند چربی سوزی را در برخی افراد بیشتر هم کند. اگر در میانه تمرین کردن دیدید که انرژی ندارید و نمی توانید ادامه دهید، باید به سراغ یک میان وعده مناسب پیش از ورزش بروید تا سطح انرژی شما را بالا نگه دارد و اجازه دهد بهتر و مؤثرتر ورزش کنید.

یک پژوهش با بررسی زنانی که پیش از ورزش شیک پروتئینی می خوردند و زنانی که با شکم خالی ورزش می کردند، متوجه هیچ تفاوت ویژه ای نشد. بنابراین، شما باید کاری را انجام دهید که با بدنتان سازگار است. اگر فکر می کنید ورزش با شکم خالی بهتر نتیجه می دهد، حتما آن را انجام دهید. ولی اگر دیدید انرژی ندارید و نمی توانید برنامه تمرینی خود را کامل انجام دهید، پیش از ورزش حتما یک وعده غذایی سالم و سرشار از پروتئین مصرف کنید.

10. حرکات کششی را نادرست انجام می دهید

این یکی از مهم ترین اشتباهاتی است که می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. حرکات کششی به همان میزان که برای سلامت ماهیچه ها و مفاصل و انعطاف پذیری بدن مهم هستند، در صورت اجرای اشتباه می توانند به بدن شما آسیب بزنند و دردسرهای زیادی را هم در پی داشته باشند.

شما در وهله نخست باید از حرکاتی استفاده کنید که فشار زیادی به زانوها، مچ پا و گردن وارد نمی کنند. نکته اصلی این است که برای نتیجه گرفتن حتما نیازی نیست حرکات سخت و عجیب و غریب انجام دهید. حتی ساده ترین حرکات کششی هم می توانند کارکرد ورزشی و سلامتی اندام های شما را بهبود ببخشند.

جدا از این، باید به شیوه اجرای صحیح این حرکات هم دقت داشته باشید. تلاش کنید همیشه از یک مربی برای اجرای این تمرین ها و حرکات کششی کمک بگیرید. اگر خواستید به سراغ اینترنت بروید، حتما عکس ها و ویدیوهایی را که این حرکات را آموزش می دهند، تماشا کرده و با یکدیگر مقایسه کنید. هنگامی که شیوه صحیح این حرکات را دیدید و یاد گرفتید، کار خود را به آرامی آغاز کنید و در صورت روبرو شدن با درد یا فشار زیادی روی مفاصل، دست از ورزش بکشید.

11. برنامه شما کاملا تکراری است

هر زمان که کاری را بارها انجام دهید و تنوع نداشته باشید، ممکن است حوصله تان سر برود، به بن بست بخورید و دیگر با پیشرفت روبه رو نشوید. سیستم عصبی و ماهیچه های بدن می توانند با برنامه ورزشی سازگار شوند و پس از 6 تا 8 هفته دیگر تأثیر مثبتی را شاهد نباشید.

بنابراین، شما برای جلوگیری از این بن بست باید به سراغ شیوه های تمرینی گوناگون بروید و برنامه تان را مجذوب کننده و تازه نگه دارید. همچنین از رژیم های غذایی تازه کمک بگیرید. برای نمونه، اگر دیدید چربی سوزی شما کاهش یافته و وزنتان کم نمی شود، از تمرین های تناوبی و تنشی کمک بگیرید و به بدن خودتان هم چربی های سالم برسانید. منابع چربی سالم از جمله آووکادو می توانند به بدن شما برای چربی سوزی کمک کنند تا دوباره شاهد پیشرفت باشید.

12. به سراغ تمرین های اصلاح کننده نمی روید

بالاتر درباره استفاده از فوم رولر سخن گفتیم، ولی این تنها بخش کوچکی از تمرین های اصلاح کننده یا اصلاحی است. برخی افراد ممکن است مسائلی مانند گودی کمر، قوز، پاهای پرانتزی و… داشته باشند. تمرین های اصلاح کننده به این افراد کمک می کنند تا فرم مناسب بدن خود را پیدا کرده و با گذشت زمان سلامتی شان را بازیابی کنند.

شما برای این تمرین ها به یک پزشک یا مربی نیاز دارید تا بدن شما را بررسی کرده و تمرین های اصلاحی مناسب را برای شما معرفی کند. افراد متخصص می توانند شما را آزمایش کنند و به خوبی ماهیچه هایی که باید تقویت شوند یا مثلا آن هایی را که به فوم رولر یا حرکات کششی نیاز دارند، تشخیص دهند.

شما با کمک این تمرین ها می توانید مسائل جسمی فراوانی را رفع کنید. اگر به این مسائل دچار باشید ولی توجه ای به آن ها نکنید و به انجام ورزش های گوناگون بپردازید، ممکن است شرایط خود را بدتر کنید و به دردسرهای جدی تری دچار شوید.

سخن سرانجامی

این هم از 12 اشتباه رایج در ورزش کردن!

شما با شناخت این اشتباهات و پیشگیری از آن ها می توانید ورزش بهتر و تأثیرگذارتری داشته باشید و تفاوت چشمگیری را در کاهش وزن و چربی و افزایش توده عضلانی بدن خود مشاهده کنید.

از این پس تلاش کنید جلوی انجام این اشتباهات را بگیرید و به نکاتی که گفتیم دقت داشته باشید. شما با کمک جایگزین ها و راه حلهایی که بررسی کردیم، می توانید سلامتی خود را حفظ کنید و جلوی اثرات منفی ورزش را هم بگیرید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: Dr. Axe

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1898

به "12 اشتباه ورزشی رایج که سلامتی شما را به خطر می اندازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 اشتباه ورزشی رایج که سلامتی شما را به خطر می اندازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید