شروع آزمایش بالینی واکسن خوراکی کرونا

به گزارش لیتن، خبرنگاران/خراسان رضوی شرکت بیوتک سمویوو (Symvivo) در بارنبی کانادا، آزمایش بالینی واکسن خوراکی DNA خود، برای مقابله با کرونا را شروع کرد.

شروع آزمایش بالینی واکسن خوراکی کرونا

به گزارش نیوز، شرکت سمویوو (Symvivo) بیان کرد: محققان اولین داوطلب سالم را در آزمایش بالینی کووید-19 فاز یک خود در آزمایش bacTRL-Spike ثبت نام و تزریق کردند.

بر اساس اظهارات این شرکت، در این روش درمانی مواد ژنتیکی به روده ارسال می شوند درنتیجه بدن به سمت فراوری واکنش ایمنی در برابر کووید-19هدایت می گردد.

ماه گذشته، سمویوو با اعطاء یاری هزینه 2.8 میلیون دلاری شورای تحقیقات ملی برای یاری به مطالعه دارو، آزمایش های خود را شروع کرد. این شرکت گفت که واکسن خود نسبت به سایر واکسن های موجود برتر است زیرا به وسیله خوراکی تجویز و در دمای اتاق نگهداری می گردد. این شرکت در حال کار برای ایجاد کپسول واکسن است.

الکساندر گریوز، مدیرعامل شرکت گفت: در صورت موفقیت، این عناصر می توانند هم کووید-19 و هم واکسن را تغییر دهند و این امر باعث توزیع ساده، ایمن و سریع یک واکسن در سطح دنیا می گردد.

بااین حال، آزمایش سیمویوو در فاز اول است و پنج واکسن احتمالی که بهداشت کانادا برای خرید قرارداد بسته است همه در فاز سوم (مرحله نهایی قبل از تایید) قرار دارند؛ این واکسن ها از شرکت های سانوفی (Sanofi)، گلاکسو اسمیت کلاین (GlaxoSmithKline)، فایزر (Pfizer)، مدرنا (Moderna) و جانسون و جانسون (Johnson & Johnson) هستند.

الکساندر گریوز، مدیر عامل و بنیان گذار سمویوو اظهار کرد: این واکسن خوراکی امکان پاسخ مخاطی در روده را فراهم و سیگنال های لازم برای از بین بردن ویروس ها در بدن ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1348

به "شروع آزمایش بالینی واکسن خوراکی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آزمایش بالینی واکسن خوراکی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید