اتریش خواهان فشارهای بین المللی بر آنکارا شد

به گزارش لیتن، صدراعظم سابق اتریش که مسئول تشکیل کابینه بعدی در این کشور است حمله نظامی ترکیه به سوریه را محکوم کرد و خواهان اعمال فشارهای بین المللی بر اردوغان شد.

اتریش خواهان فشارهای بین المللی بر آنکارا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، سباستین کورس، رئیس حزب مردم اتریش که چندی پیش به عنوان پیروز انتخابات پارلمانی اخیر این کشور مسئول تشکیل کابینه جدید دولت فدرال اتریش شد حمله ترکیه به شمال سوریه را محکوم نموده و در سخنانی گفت: من این اقدام ترکیه را کاملا غلط ارزیابی می کنم. من این اقدام را محکوم می کنم. من امیدوارم که جامعه بین المللی واکنش قدرتمندانه ای به این مسئله نشان دهد.

کورس که صدر اعظم سابق اتریش هم بود در مصاحبه با روزنامه های دی پرسه و کلاینر سایتونگ تاکید نمود که همچنین اتحادیه اروپا هم نباید به سادگی به این مسئله نگاه کند.

وی مردم این منطقه (شمال سوریه) را قربانی این اقدامات دانسته و درباره عواقب این اقدام ترکیه برای اروپا از جمله هجوم بیشتر پناهندگان هشدار داده و چنین وضعیتی را واقعا وخیم ارزیابی نموده و خواهان اعمال فشار بیشتر بر رئیس جمهور ترکیه شد.

کورس درباره تهدید اردوغان مبنی بر اینکه توافق پناهندگان با اتحادیه را لغو می نماید نیز گفت: کسی که از دیگران اخاذی می نماید قابلیت قرار دریافت در معرض اخاذی را دارد. کسی که اجازه دهد توسط اردوغان مورد اخاذی قرار گیرد شکست خورده است.

وی انتقاد شدیدی به ترکیه وارد نموده و گفت: ترکیه کشوری است که در آن یک سیستم دموکراتیک کارآمد وجود نداشته و افکار دیگر سرکوب شده و کاملا آشکار با تهدیدات در راستا اتحادیه اروپا کار خود را پیش می برد.

وی درباره تداوم مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در این شرایط ابراز شگفتی نموده و گفت حالا زمان آن است که نه تنها سخنوری ها در برابر ترکیه را تغییر دهیم بلکه به آن عمل هم کنیم و فشار زیادی بر این کشور وارد کنیم.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شده، مخالفت های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی به دنبال داشته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم روز پنج شنبه به کشورهای اروپایی هشدار داد که در صورت ادامه پیدا کردن نقدها آنها از این عملیات نظامی، خیل عظیمی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه را -که تعداد آنها 3.6 میلیون نفر برآورد می گردد - راهی اروپا خواهد نمود.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان در واکنش به حمله نظامی ترکیه به سوریه صادرات تسلیحات خود به این کشور را به حال تعلیق درآورده اند.

کورس همچنین به مذاکرات برای تشکیل ائتلاف آینده در اتریش اشاره نموده و گفت: در اینجا حالا این مسئله مطرح است که جو مذاکرات را مسموم نکنیم. وی همچنین تاکید نمود که تشکیل دولت ائتلافی دیگری در اتریش مدت ها زمان می برد.

صدر اعظم سابق اتریش و مسئول تشکیل کابینه جدید در این کشور با اشاره به حمله تروریستی اخیر در شهر هاله آلمان که عامل حمله انگیزه های راست افراطی داشته است خواهان همکاری های تنگاتنگ تر اروپایی در مبارزه با خشونت راست افراطی شده و گفت: این نیازمند همکاری قدرتمندانه تر وزرای کشور اروپایی و سازمان های اطلاعاتی است.

وی تاکید نمود که بسیاری مناطق اروپا برای یهودیان ناامن تر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 575

به "اتریش خواهان فشارهای بین المللی بر آنکارا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش خواهان فشارهای بین المللی بر آنکارا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید