اجرای سرشماری 2021 هند با اپلیکیشن تلفن همراه

به گزارش لیتن، وزیر کشور هند از برگزاری سرشماری عمومی سال 2021 این کشور با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه خبر داده است.

اجرای سرشماری 2021 هند با اپلیکیشن تلفن همراه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، هند میخواهد در اقدامی بی سابقه سرشماری عمومی سال 2021 خود را به وسیله یک اپلیکیشن تلفن همراه انجام دهد، از همین رو استفاده از روش سنتی کاربرد قلم و کاغذ در این کشور به کناری گذاشته می گردد تا هند هر چه سریع تر به عصر دیجیتال بپیوندد.

سرشماری عمومی در کشوری همچون هند با وسعت و جمعیت زیاد به 16 زبان مختلف انجام می گردد. برگزاری این سرشماری حدود 1.7 میلیارد دلار هزینه در بر دارد و برگزاری دیجیتال آن می تواند تا حد زیادی از هزینه های مذکور بکاهد.

به گفته وزیر کشور هند، برگزاری سرشماری یادشده از اول مارس سال 2021 شروع می گردد. اما این کار در بعضی ایالت های صعب العبور یا روبرو با چالش مانند کشمیر، هیماچال پرادش و اوتاراکند از اول اکتبر سال 2020 انجام می گردد، جمع آوری داده های این سرشماری به وسیله یک اپلیکیشن تلفن همراه صورت می گیرد و داده های یادشده برای برنامه ریزی های کلان در هند برای افزایش توسعه و رفاه به کار گرفته می گردد.

در حال حاضر 17.5 درصد از کل جمعیت دنیا در هند زندگی می نمایند و وسعت جغرافیایی این کشور برابر با 2.4 درصد از کل وسعت جغرافیایی دنیا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 468

به "اجرای سرشماری 2021 هند با اپلیکیشن تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سرشماری 2021 هند با اپلیکیشن تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید