احیای مولد برق نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به دست جوانان بومی

به گزارش لیتن، مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد گفت: مولد برق نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به دست جوانان توانمند داخلی احیاء و بازسازی شد.

احیای مولد برق نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به دست جوانان بومی

جمال الدینی مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد گفت: این مولد برق که ده درصد از توان فراوریی برق این نیروگاه را تامین می نماید، در اواخر سال 99 در اثر بروز حادثه آتش سوزی از بین رفت و مقدار خرابی آن به حدی بود که کارشناسان خارجی احیاء و بازسازی آن را غیر ممکن می دانستند و بر ساخت یک مولد تازه اصرار می ورزیدند.

او اضافه کرد: از طرف دیگر وجود تحریم ها هم در عمل کار خرید تجهیزات تازه برای ساخت مولد تازه و نیز دریافت خدمات از شرکت فراوری کننده تجهیزات را با دشواری روبرو نموده بود تا اینکه با تکیه بر توان داخلی و جوانان عضو شرکت های دانش بنیان پیروز شدیم این مولد برق را در مدت شش ماه احیاء و بازسازی کنیم.

مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، ادامه داد: برای احیای این سازه بزرگ 200 میلیارد تومان هزینه شد، در حالی است که در بحث ساخت مولد تازه این مقدار هزینه تنها 5 درصد خرید تجهیزات تازه بود.

جمال الدینی اضافه کرد: در بحث احیا بعضی کار ها نظیر تنظیمات عمودی بر روی پوسته های مولد و تنظیمات افقی با استفاده از لیزر را برای اولین بار در کشور انجام دادیم.

او گفت: درحال حاضر این مولد بدون هیچ توقفی در حال فراوری برق در شبکه است.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2202

به "احیای مولد برق نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به دست جوانان بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای مولد برق نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به دست جوانان بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید