ادامه رکود مالی یونان برای ششمین سال متوالی

به گزارش لیتن، خبرنگاران: آمارهای منتشر شده رسمی طی هفته گذشته نشان می دهد که یونان برای ششمین سال متوالی با رکود مالی روبرو شده ولی امیدواری محتاطانه ای نسبت به چشم انداز مالی این کشور وجود دارد.

ادامه رکود مالی یونان برای ششمین سال متوالی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ دولت یونان مجبور شده است برای عمل به تعهدات بین المللی خود اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی را در اولویت قرار دهد. هدف اصلی از اجرای این سیاست ها کاهش کسری بودجه به وسیله کاهش هزینه ها و افزایش اقتصادیات ها است.

اجرای این سیاست ها تاثیر منفی زیادی بر هزینه های مصرفی و رشد اقتصادی این کشور داشته است. یونان با نرخ بیکاری بالایی نیز روبرو است. موسسه رتبه بندی فیچ سه شنبه گذشته رتبه اعتباری یونان را افزایش داد که این مساله نشانگر پیشرفت روشن این کشور در زمینه کاهش کسری بودجه بوده است.

روابط یونان با وام دهندگان بین المللی طی ماه های اخیر بهبود یافته است و این مساله موجب بهبود نسبی وضعیت این کشور شده است. صندوق های پوشش ریسک سرمایه گذاری دنیا نیز اکنون به بانک های یونان یاری می نمایند تا به تدریج به حالت عادی بازگردند.

برنامه خصوصی سازی نیز پایان در یونان اجرا خواهد شد و آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان میخواهد در سفر چهار روزه به چین شرکت های چینی را برای سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور تشویق کند.

وی در سخنانی در آموزشگاه علوم دانشگاه پکن تاکید نمود: یونان هم اکنون بیش از نیمی از راستا اصلاحات اقتصادی و اقتصادی را پشت سر گذاشته است.

یونان امیدوار است که شرکت های چینی در روند خصوصی سازی شرکت های دولتی یونانی از جمله فرودگاه بین المللی آتن و واگذاری سیستم حمل و نقل ریلی یونان مشارکت و سرمایه گذاری نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 376

به "ادامه رکود مالی یونان برای ششمین سال متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه رکود مالی یونان برای ششمین سال متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید