استارت لیگ سی وپنجم والیبال از فردا، کوشش مدعیان همیشگی برای قهرمانی

به گزارش لیتن، لیگ برتر فصل 1400، فرصتی ویژه برای تیم متمول شهرداری ارومیه، تیم پرنوسان پیکان و تیم بابرنامه سپاهان برای قدرت نمایی و کسب سکوی قهرمانی است.

استارت لیگ سی وپنجم والیبال از فردا، کوشش مدعیان همیشگی برای قهرمانی

به گزارش خبرنگاران، سی وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران از روز یکشنبه دوم آبان ماه آغاز می گردد. فولاد سیرجان ایرانیان، شهرداری ارومیه، فولاد سپاهان، هراز آمل، سایپا، شهرداری ورامین، شهداب یزد، شهرداری گنبد، هورسان رامسر، پیکان، پاس گرگان، مس رفسنجان، راه یاب ملل مریوان و آذرباتری ارومیه 14 تیم شرکت کننده در لیگ 1400 هستند.

لیگ برتر فصل 1400، فرصتی ویژه برای تیم متمول شهرداری ارومیه، تیم پرنوسان پیکان و تیم بابرنامه سپاهان برای قدرت نمایی و کسب سکوی قهرمانی است.

شهرداری ارومیه و خیلی پیش از این، پگاه ارومیه با جذب ستاره های باتجربه و جوان لیگ، هر بار تا پای سکوی نخست قهرمانی هم پیش آمده اما در بالا بردن جام، ناکام مانده است. آنها این بار به هر شکل ممکن، رضا تندوران را از تیم قهرمان لیگ یعنی فولاد سیرجان به ارومیه آورند تا شاید این بار به حسرت چند ساله خود سرانجام دهند.

سرمربی شهرداری ارومیه می گوید: آن چه به وضوح مشهود است این که تیم های حاضر در این دوره از مسابقات، چندین ماه درحال تمرین هستند. شاید همانند لیگ گذشته نباشد که نفرات حاضر در 3 الی 4 تیم تازه در جریان قرعه کشی لیگ دور هم جمع شدند. این امر نشان دهنده آن است که لیگ سال جاری از هفته اول محکم و پربارتر آغاز خواهد شد. بنابراین فکر می کنم تیم های حاضر در این دوره از رقابت ها شرایط بهتری نسبت به سال گذشته دارند.

پیکان که عنوان پرافتخارترین تیم ایران و آسیا را در پی نام خود دارد در سال های مختلف با توجه به شرایط و سیاست های شرکت ایران خودرو، تیم های متفاوتی را راهی لیگ برتر نموده است. پیکان، یک سال مدعی قهرمانی و سال بعد، جوان ترین و کم مهره ترین تیم لیگ است. پیکان در فصل پیش رو با راهنمایی پیمان اکبری و جذب ستاره های مورد نظر این مربی در پی قهرمانی است. اکبری در فصل قبل با شهرداری ارومیه، نایب قهرمان شد.

از زمان که رحمان محمدی راد، سرمربیگری سپاهان را بر عهده گرفت، برنامه ای 3 ساله ارائه کرد که در سرانجام به قهرمانی لیگ برتر منتهی می شد و لیگ 1400، سومین سال حضور رحمان در سپاهان است. به خدمت گرفتن امیر غفور هم علت دیگری است که سپاهان، سکوی نخست را هدف گرفته است.

محمدی راد با اشاره به اهداف باشگاه سپاهان می گوید: سپاهان یک باشگاه کامل است که با برنامه سه ساله وارد مسابقات شده است. امیدوارم سال جاری برترین نتیجه را بدست آوریم هرچند که تعداد تیم هایی که برای کسب قهرمانی، سرمایه گذاری نموده اند، کم نیست و شانس قهرمانی برای 6 یا هفت تیم وجود دارد. شاید سال گذشته تعداد تیم های کمتری، شانس کسب سکو داشتند ولی سال جاری با توجه به تقسیم شدن بازیکنان در تیم های مختلف، به نظر می رسد تعداد تیم های مدعی قهرمانی بیشتر شده و شاهد مسابقات با کیفیت تری خواهیم بود. امیدوارم بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم.

در حالت کلی، جدول این دوره از رقابت ها به سه بخش تقسیم می گردد. بخش اول شامل 5 یا 6 تیمی است که شانس کسب سکو و مقام قهرمانی دارند. بخش دوم تیم هایی هستند که استراتژی شان حضور در مرحله پلی آف است و بخش سوم هم تیم هایی هستند که برای سقوط نکردن از لیگ می جنگند. در چند سال گذشته، تیم ها با ارزیابی کامل موقعیت خود، اعم از تدارکات اقتصادی و سخت افزاری، وارد لیگ برتر شده اند و توقعی غیر واقعی از عوامل تیم ندارند.

سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسامی داوران و ناظران هفته نخست لیگ برتر مردان را اعلام نمود که به توضیح زیر است:

تهران، سالن فدراسیون، ساعت 15

سایپا تهران - پیکان تهران

داور اول: وحید پورکاشیان، داور دوم: حامد گرجی، ناظر داوری: بهروز جعفری و ناظر فنی: محمدحسن خوشدل

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 16

شهرداری ارومیه - راه یاب ملل مریوان

داور اول: مهدی نویدی، داور دوم: حامد آقابراری، ناظر داوری: علی اصغر حاجی کاظمی و ناظر فنی: مسعود قاری

اصفهان، سالن 25 آبان، ساعت 16

فولاد مبارکه سپاهان - مس رفسنجان

داور اول:مجتبی بیداریان، داور دوم: مرتضی حسن علایی، ناظر داوری: مسعود یزدان پناه و ناظر فنی: خضراله ترابی

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16

لبنیات هراز آمل - پاس گرگان

داور اول: علیرضا قریب، داور دوم: میثم پارسه، ناظر داوری: امیر صداقت و ناظر فنی: نادر انصاری

ورامین، سالن شهید گل عباسی، ساعت 16

شهرداری ورامین - هورسان رامسر

داور اول: داود نافعی، داور دوم: هادی تیموری، ناظر داوری: احمد دامغانی نژاد و ناظر فنی: خلیل یگانه مجد

یزد، سالن شهداب، ساعت 16

شهداب یزد - شهرداری گنبد

داور اول: محمد شاهمیری، داور دوم: ناماعیل رزقی، ناظر داوری: مجید محسنی شوشتری و ناظر فنی: یونس حسن زاده

تهران، سالن فدراسیون، ساعت 18

فولاد سیرجان ایرانیان - آذرباتری ارومیه

داور اول: قادر صادقی، داور دوم: محمد آقایی، ناظر داوری: علی یاوری و ناظر فنی: علیرضا محمدعلی گیلانی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1916

به "استارت لیگ سی وپنجم والیبال از فردا، کوشش مدعیان همیشگی برای قهرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت لیگ سی وپنجم والیبال از فردا، کوشش مدعیان همیشگی برای قهرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید