استقبال مصر از سازوکار پیشنهادی ریاض درباره یمن

به گزارش لیتن، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای از تلاش های عربستان سعودی برای اجرای توافقنامه ریاض و ارائه سازوکاری در این زمینه استقبال کرد.

استقبال مصر از سازوکار پیشنهادی ریاض درباره یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه مصر امروز چهارشنبه بیانیه ای صادر و طی آن از تلاش های عربستان سعودی و علاقه مندی آن برای اجرای توافقنامه ریاض و ارائه سازوکاری که برقراری آتش بس و پایان دادن به درگیری داخلی در یمن را تضمین می کند، استقبال کرد.

قاهره همچنین از ایفای نقش امارات در حمایت از راه حل سیاسی در یمن قدردانی شده و نقش امارات را مکمل تلاش های عربستان برشمرد.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، در این بیانیه همچنین مصر از موافقت دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی و شورای انتقالی جنوب یمن با سازوکار پیشنهادی ریاض به منظور رفع موانع موجود و فراهم کردن فضای ازسرگیری فرایند سیاسی در یمن استقبال و بر ضرورت دستیابی به راه حل فراگیر بحران یمن با استناد به مرجعیت حل وفصل سیاسی به ویژه طرح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفت وگوهای ملی و قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل تأکید شده است.

عربستان سعودی برای تسریع در اجرای توافق ریاض به دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و المجلس الانتقالی الجنوبی شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) سازوکاری ارائه کرد.

سازوکار ارائه شده شامل ادامه آتش بس میان دو طرف یاد شده است؛ آتش بسی که از بیستم ژوئن 2020 آغاز شده است- . دولت مستعفی و شورای انتقالی ضمن موافقت با سازوکار یاد شده، توافق کرده اند که عمل به آن را آغاز کنند.(جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1196

به "استقبال مصر از سازوکار پیشنهادی ریاض درباره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مصر از سازوکار پیشنهادی ریاض درباره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید