شورای انتقالی یمن به دنبال سیطره کامل بر جنوب

به گزارش لیتن، گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) از تصمیم خود برای سیطره بر تمامی استان های جنوبی و اعلام حکومت خودمختار در این استان ها خبر داد.

شورای انتقالی یمن به دنبال سیطره کامل بر جنوب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احمد سعید بن بریک معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن بر تلاش برای براندازی دولت منصور هادی در تمامی استان های جنوبی و اعلام حکومت خودمختار تأکید کرد.

بن بریک در حساب توئیتری خود نوشت: حکومت خودگردان نه تنها در عدن بلکه در تمامی استان های جنوب اعم از سقطری، المهره، حضرموت، شبوه، أبین، الضالع و لحج خواسته مردمی است.

وی اضافه نمود: تشکیل حکومت خودگردان نیازمند سرنگونی چهره های فاسد و تاجران جنگ در دولت مشروع است که این امر نیز از طریق تشکیل کمیته های دولت خودگردان در تمامی استان های جنوب محقق می شود.

19 ژوئن(30 خرداد) شورای انتقالی تحت حمایت امارات سیطره بر استان سقطری در جنوب شرقی یمن را گفت.

اقدام شورای انتقالی برای اعلام حکومت خودگردان در استان های جنوبی با مخالفت کشورهای عربی و اروپایی روبرو شد.

در همین ارتباط صالح الجبوانی وزیر حمل ونقل مستعفی دولت هادی با اشاره به اینکه امارات دشمن دولت و ملت یمن است، گفت که یمن به عربستان برای بازگرداندن امور به روال عادی خود و بازپس گیری صنعاء امید داشت اما اکنون با کودتای شبه نظامیان مورد حمایت امارات در عدن روبرو هستیم.

وی شرح داد که به سعودی ها می گویم یا آنچه را که خراب کرده اید درست کنید و یا از یمن خارج شوید و به مسئولان یمنی نیز می گویم که از ریاض خارج شوید و بیش از این با پذیرش حقارت و خواری، به خودتان و یمنی ها توهین نکنید. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1136

به "شورای انتقالی یمن به دنبال سیطره کامل بر جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای انتقالی یمن به دنبال سیطره کامل بر جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید