اطلسی در تمام تابستان گل دارد!

به گزارش لیتن، اطلسی یکی از محبوب ترین گیاهان گلدار است. عجیب هم نیست، هم گلهای دل انگیزی دارد و هم مدت گلدهی اش زیاد است. این گیاه تقریبا 6 ماه سال بی وقفه گل می دهد!

اطلسی در تمام تابستان گل دارد!

این گل زیبا به عنوان پوشاننده زمین هم استفاده می گردد اما در سال های اخیر بیشتر کاشت آن در گلدان های آویزمحبوبیت پیدا نموده است. گل های اطلسی ترومپت مانند و در انواع رنگ های خیره نماینده موجود هستند. این گیاه گل های زیادی فراوری می نماید و همانطور که گفتیم 6 ماه از سال خانه تان را گل باران می نماید! برای بهتر گل دادن، افزایش گلدهی و افزایش عمر گل ها، بهتر است گل های پژمرده و خشک شده را از روی گیاه بچینید.

تنها اگر در منطقه ای با آب و هوای واقعا گرم زندگی می کنید ممکن است گیاه تان در طول تابستان گل ندهد، در بقیه موارد می توانید روی گل های آن حساب کنید. همانطور که می دانید اطلسی گیاهی بیرونی است. امروزه می توایند اطلسی را تقریبا در هر رنگی پیدا کنید. پس رنگ دلخواه تان را تهیه کنید و ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه طور آن را پرورش دهید.

شرایط نگهداری

- نور

بیشتر واریته های گل اطلسی آفتاب کامل را ترجیح می دهند و نور مستقیم می خواهند. اما گیاه می تواند تا حدودی سایه را هم تحمل کند، به خصوص در منطقه ها گرم تر. بهتر است روزهای گرم تابستان، در میانه روز، گیاه را در مکانی با مقداری سایه قرار دهید.

- آبیاری

هر زمان که سطح خاک گیاه (به عمق چند سانتی متر) خشک شد آن را آبیاری کنید. نباید اجازه دهید خاک گلدان کاملا خشک گردد و گیاه پژمرده گردد، قبل از رسیدن گیاه به این درجه آن را آبیاری کنید.

- دما

اگر چه اطلسی دماهای پایین تر را دوست دارد، اما خیلی نسبت به یخبندان مقاوم نیست. پس اگر در اواخر زمستان یا ابتدای بهار گیاه را تهیه نموده اید، صبر کنید تا خطر یخبندان برطرف گردد و سپس گیاه را در بیرون از خانه بگذارید.

- خاک

خاک اطلسی باید زهکشی نسبتا خوبی داشته باشد در غیر این صورت آب زیاد خاک باعث می گردد شاخسار آن خیلی دراز شوند و گل های کمتری دهد.

- کود دهی

گیاه را به طور ماهانه با کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد احتیاج گیاه هستند، کود دهی کنید. به این ترتیب گیاه دست از گلدهی برنمی دارد.

گلدهی

واریته های قدیمی تر اطلسی برای گلدهی احتیاجمند سر زنی هستند در غیر این صورت گلدهی را متوقف می نمایند. حتی واریته های جدیدتر هم از مقداری هرس در میانه فصل بدشان نمی آید. وقتی ساقه های گیاه شروع به دراز شدن کردند و گل ها کم شدند، آن موقع است که باید گیاه را هرس کنید.

کاشت دانه

اگر پرورش گیاه را از کاشت دانه شروع می کنید، دانه های اطلسی را در آفتاب کامل بگذارید چرا که فقط در این حالت است که آنها جوانه می زنند. اما در کل پرورش اطلسی از دانه آن وقت گیر است، به خصوص اگر در منطقه ها گرم زندگی می کنید. اطلسی برای جوانه زنی دماهای بالاتر را ترجیح می دهد. دانه ها را بر روی خاک مخصوص جوانه زنی پخش کنید و زی آنها پدهای گرمایی قرار دهید و یا در جای گرمی قرارشان دهید. زمانی که بذرها جوانه زدند، آنها را از مکان گرم خارج کنید و به محل خنک تری منتقل کنید.

تعویض گلدان

شاید فکر کنید این گیاه که یکساله است، چه احتیاجی به تعویض گلدان دارد؟ اما پاسخ آن است که می توان با کنترل دما و نور، اطلسی را به عنوان گیاهی چند ساله هم نگه داشت.

زمانی که به نظرتان رسید گلدان، برای رشد بیشتر گیاه فضای خالی ندارد، زمان تعویض آن فرا رسیده است. در این هنگام ابتدا اجازه دهید خاک گلدان گیاه اندکی خشک گردد. سپس به کف و دیواره های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید، خواهید دید که گیاه به راحتی از داخل گلدان خارج می گردد. خاک قدیمی اطراف ریشه گیاه را به آرامی با دست جدا کنید و مواظب باشید که در این مرحله به ریشه های گیاه آسیبی نرسانید. گلدانی تنها یک سایز بزرگ تر از گلدان قبلی گیاه تهیه کنید و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید. . اگر گلدانی که گیاه را در آن می کارید چند سایز بزرگ تر از گلدان قبلی باشد، رشد گیاه با اختلال روبرو خواهد شد.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2172

به "اطلسی در تمام تابستان گل دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلسی در تمام تابستان گل دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید