تور هند ارزان: دانستنی های دهلی؛ از طعم تند تا ضیافت رنگ ها

به گزارش لیتن، دهلی یکی از کلان شهرهای کشور هند است که گرداشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا، پذیرا است. همراه این مقاله باشید تا با نکات و دانستنی هایی از این شهر آشنا شوید.

تور هند ارزان: دانستنی های دهلی؛ از طعم تند تا ضیافت رنگ ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

دهلی با توجه به جاذبه هایی که دارد یکی از زیباترین و جالب ترین شهرهای کشور هند محسوب می گردد. شهری که جاذبه های سنتی و مدرن خود را در کنار یکدیگر جمع نموده است. جاذبه های فرهنگی، طبیعی و انسانی این منطقه، همیشه گردشگران زیادی را به خود دیده است.

به همین بهانه، در این مقاله به بعضی از دانستنی ها و نکات ویژه این شهر، پرداخته ایم.

اگر شما نیز برای سفر به هند برنامه ریزی می کنید، می توانید تور هند را در خبرنگاران جستجو نموده و برترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت بخرید.

پول نقد همراه داشته باشید

مانند تمامی منطقه ها مختلف دنیا، برترین کار برای آسودگی خیال هرچه بیشتر، همراه داشتن پول نقد است. این امر در دهلی بسیار ضروری تر است؛ چراکه با توجه به مغازه های کوچک و بزرگ و بعلاوه دست فروش ها، همراه داشتن پول نقد بسیار توصیه می گردد.

از طرفی، برای جلوگیری از خسارت های احتمالی، قبل از هر کاری پول خود را تبدیل کنید.

زمان بندی درست را انتخاب کنید

دهلی تابستان غیر قابل تحملی دارد، از طرف دیگر زمستان این شهر نیز بسیار مرطوب است؛ در نتیجه شاید بتوان برترین زمان سفر به این شهر را فصل بهار دانست. فصلی که باران های دلنشین و البته غیر قابل پیش بینی دارد. دهلی در این فصل از سال، حال و هوای زیبایی به خود می گیرد.

لباس مناسب بپوشید

برای آنکه با فراغ خیال به گشت وگذار در شهر بروید، لباس مناسب و معمول بپوشید. سعی کنید طبق مردم شهر بپوشید تا نگاه ها و توجه ها را به سمت خود جلب نکنید. این را هم به یاد داشته باشید که برای بازدید از منطقه ها مذهبی به پوشش کامل تری احتیاج دارید.

ترافیک وحشتناک است

ترافیک شهر دهلی طاقت فرسا است. البته با توجه به ازدحام جمعیت در این شهر، چیزی غیر از این نباید انتظار داشت؛ اما داستان از آنجایی بدتر می گردد که با وجود تابلو ها و علائم زیاد رانندگی، عده کمی به آن ها توجه می نمایند و در پی آن ترافیک زیادی در سطح شهر حاصل می گردد.

بعلاوه خود را برای شلوغی و ازدحام بیش از میزان، آماده کنید تا در زمان روبرو شدن با آن اعصابتان خراب نگردد.

اقامتگاه مناسب انتخاب کنید

یکی از احتیاجهای مهم سفر به دهلی، این مورد است. با وجود تمام جاذبه ها و زیبایی های این شهر، نمی توان امنیت پایین بعضی از منطقه ها آن را کتمان کرد. به همین علت حتما سعی کنید هتل های شناخته شده را برای اقامت خود انتخاب کنید تا از مسائل احتمالی پرهیز نموده باشید.

برای زبان مشکل خاصی نخواهید داشت

از آنجایی که کشور هند برای چندین سال مستعمره انگلستان بوده است، بسیاری از مردم این کشور نیز می توانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند. از طرف دیگر هم، زبان هندی و فارسی کم و بیش به یکدیگر شبیه هستند. در نتیجه با یادگیری تنها چند کلمه محلی هیچ مسئله ای در زمینه ارتباط برقرار کردن، نخواهید داشت.

چانه بزنید

مردم دهلی و به طور کلی کشور هند با گردشگران، بسیار مهمان نواز و خوش برخورد هستند؛ اما حواستان باشد این برخوردها، گران فروشی را در پی نداشته باشد. برای خریدهای خود سعی کنید از همه فروشگاه های کوچک و بزرگ تخفیف بگیرید. برترین کار این است که بلافاصله با تماشا برچسب قیمت، رقم آن را نصف کنید و سپس به ادامه چانه زدن با فروشنده بپردازید!

مردم دهلی به شما خیره می شوند!

یکی از مشخصه های مردم این شهر، خیره شدن به یکدیگر و بعلاوه به گردشگران است! گویا این عمل به یکی از فرهنگ های عامه این مردم تبدیل شده است. از آنجایی هم که این خیره شدن بدون هیچ علتی استِ، بهتر است آن را نادیده بگیرید و به کار خود ادامه دهید.

به یک مهمانی محلی بروید

این یک مورد را حتما به یاد داشته باشید. احتمالا بارها در فیلم های هندی، مراسم و جشن های رنگارنگ و شاد مردم این کشور را دیده اید؛ به همین علت به شدت توصیه می کنیم به هر صورتی که شده در یکی از این جشن ها شرکت کنید.

چه باور کنید چه نه، این جشن ها به همان خوش آب و رنگی است که در فیلم ها شاهد آن هستیم. از آنجایی هم که این جشن ها محدودیتی برای تعداد میهمان ها ندارند، حتما هر طور که شده در یکی از آن ها شرکت کنید.

غذاهای محلی را حتما امتحان کنید

هند کشور طعم ها و مزه ها است؛ در نتیجه دهلی هم از این ویژگی مستثنا نیست. دهلی از فرهنگ غذایی بسیار غنی بهره می برد. از ادویه های مخصوص گرفته تا چاشنی های خوشمزه، همگی طعم لذیذ و البته ویژه ای را به غذاهای این شهر داده اند. به همین علت تا آنجایی که امکان دارد در طول سفرتان از خوراکی های این کشور امتحان کنید.

این مورد را هم به یاد داشته باشید که وعده های خود را در رستوران و غذاخوری های معتبر صرف کنید.

شب ها خاموشی است!

به طور کلی شب های دهلی خیلی زود شروع می گردد و از آن طرف، خیلی هم زود به اتمام می رسد. رستوران ها و کافه های این شهر عموما تنها تا ساعت 10 یا 11 باز هستند. برای فروشگاه ها هم داستان به همین صورت است. به همین علت برای سفرتان، برنامه ریزی مناسبی را انجام دهید.

از آب لوله کشی ننوشید

حتما برای آب آشامیدنی خود از بطری های آب معدنی بهره ببرید؛ چراکه احتمال آلودگی آب های لوله کشی این شهر بالا است و نباید برای نوشیدن استفاده گردد.

اطراف شهر را از دست ندهید

جاذبه های دهلی به تنهایی به میزان ای است که بتواند در طول سفرتان شما را سرگرم کند؛ اما با کمی حس ماجراجویانه پا را فراتر بگذارید و به تماشا حومه شهر هم بروید.

اطراف دهلی چه از لحاظ طبیعی و چه از لحاظ انسانی از جاذبه های بسیاری برخوردار است. به همین علت اگر وقتی برایتان باقی ماند، حتما از حومه شهر تماشا کنید.

از محلی ها سوال نپرسید!

برای آخرین مورد، این نکته را در نظر داشته باشید که از محلی های شهر دهلی سوال نپرسید. در کمال تعجب باید بگوییم این کار ممکن است منجر به گمراهی شما گردد؛ چراکه محلی ها برای یاری به گردشگران دریغ نمی نمایند اما مشکل این است که معمولا جواب سوال هایی را هم که نمی دانند، به هر ترتیبی می دهند.

از آنجایی که محلی ها نمی خواهند شما را ناامید نمایند، هر طور شده یک جوابی به سوال های شما می دهند، حتی اگر شده پاسخ اشتباه و نادرست باشد!

به طور کلی با در نظر گرفتن قوانین و مطالعه بیشتر در رابطه با مقصد خود، سفر خود را لذتبخش تر کنید.

منبع: کجارو / drifterplanet.com / global-gallivanting.com
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2074

به "تور هند ارزان: دانستنی های دهلی؛ از طعم تند تا ضیافت رنگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: دانستنی های دهلی؛ از طعم تند تا ضیافت رنگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید