انتشار دو کتاب پیرامون اهداف سند 2030 و شرایط زنان در آمریکا

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، کتاب ارزیابی حقوق بشر زنان و بچه ها در آمریکا و اروپا به روایت نهادهای حقوق بشری با قلم فریباسادات محسنی سهی، توسط انتشارات شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در 7 فصل و 328 صفحه منتشر شد.

انتشار دو کتاب پیرامون اهداف سند 2030 و شرایط زنان در آمریکا

این کتاب با استناد به گزارش ها، اسناد و رویه های بین المللی نهادهای حقوق بشری سازمان ملل، شرایط نقض حقوق بشر زنان و بچه ها را در آمریکا و چند کشور اروپایی (بریتانیا، فرانسه، کانادا، سوئد و فنلاند) به روایت کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل به تصویر می کشد.

به علاوه کتاب قلمروی تعهدات بین المللی در چارچوب اهداف چهارم و پنجم توسعه پایدار 2030 نوشته هاله حسینی اکبرنژاد و حوریه حسینی اکبرنژاد، توسط انتشارات روابط عمومی شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در 2 فصل و 200 صفحه به چاپ رسید.

این کتاب نخستین اثر علمی پیرامون آنالیز اهداف چهارم و پنجم سند توسعه پایدار 2030 است.

مؤلفان این کتاب، قلمرو تعهدات بین المللی اهداف چهارم و پنجم سند مذکور را در موضوع آموزش و برابری جنسیتی، از منظر هنجاری (محتوایی) و نیز از منظر ساختاری (نظارتی) مورد تحلیل و آنالیز کارشناسی قرار می دهند.

به گزارش خبرنگاران، سند توسعه پایدار مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و الگوی جهانی سازی شاخص های فرهنگی- اجتماعی کشورها را در بین سال های 2015 تا 2030 در 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی معین می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 974

به "انتشار دو کتاب پیرامون اهداف سند 2030 و شرایط زنان در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار دو کتاب پیرامون اهداف سند 2030 و شرایط زنان در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید