ایجاد 12 میلیارد سرمایه و 500 شغل برای زنان روستایی بروجرد

به گزارش لیتن، خبرنگاران/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از ایجاد 12 میلیارد ریال سرمایه و 500 شغل برای زنان روستایی شهرستان خبر داد.

ایجاد 12 میلیارد سرمایه و 500 شغل برای زنان روستایی بروجرد

عزت اله نباتی امروز 26 آذرماه، ضمن اشاره به قدمت بالا و نتایج درخشان صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی در طی 14 سال گذشته، اظهار کرد: این تشکل ها دارای قدمتی حدود یک دهه و نیم در این شهرستان هستند که فعالیت خود را از سال 1385 با پنج میلیون ریال سرمایه و پنجاه نفر عضو آغاز کرده اند، در حال حاضر با توجه به زحمات سال های متمادی همکاران در بخش بانوان و نهادینه شدن فرهنگ تعاونی در منطقه صندوق های مذکور به ثبات خوبی دست یافته اند.

وی شرح داد: قابلیت های فراوان این تشکل های روستایی در طی سال های متمادی باعث شده که در شرایط سخت از تاب آوری خوبی برخوردار باشند و به عنوان ستون حمایت کننده در حفظ کارایی های روستا و حمایت از تولیدکنندگان در مناطق بومی به شمار می فرایند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ثبات کم نظیر و سرمایه ایجاد شده در صندوق های بروجرد فرصتی را فراهم آورد که طرح مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) برای حمایت از کسب وکار زنان سرپرست خانوار در مقابله با ویروس کرونا توسط بانوان تلاشگر این شهرستان اجرا شود.

نباتی اضافه نمود: نظر به شیوع ویروس کرونا و آسیبی که به قشر محروم وارد آمده است UNDP در پروژه ای اضطراری قصد داشته از زنان سرپرست خانوار حمایت نماید که به صورت پایلوت در بروجرد به اجرا درآمد.

وی هدف کلی پروژه را بازسازی و توانایی بهتر از گذشته معرفی کرد و ادامه داد: در واقع این پروژه سعی دارد به عنوان پاسخی سریع در مقابله با شیوع پاندمی کرونا، الگویی از مشارکت جامعه محلی ارائه کند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان نمود: احیای مشاغل آسیب دیده در بحران ناشی از کرونا به ویژه کارگاه های خیاطی از طریق تغییر کاربری آن ها از تولید پوشاک به ماسک و سایر اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، ایجاد کارگاه تولید میوه خشک کنی و به کارگیری دستگاه بادام شکن از سری فعالیت های طرح مذکور است.

نباتی اظهار کرد: برای حفظ تولیدکنندگان در مناطق روستایی بهترین و مؤثرترین راهکار حفظ بنیان خانواده و ایجاد شغل و انگیزه در منطقه است و این طرح تا به امروز با ایجاد اشتغال برای 60 نفر از بانوان تلاشگر روستایی به هر دو مهم دست یافته است.

وی شرح داد: اولین صندوق خرد زنان روستایی شهرستان بروجرد در سال 1385 با پنجاه عضو و 500 هزار تومان سرمایه آغاز به کارکرده و اکنون این شهرستان با داشتن 16 صندوق و 884 عضو، یک میلیارد و 200 هزار تومان سرمایه و ایجاد 500 شغل برای زنان روستایی نشان زرینی بر پیشانی تلاش جهادی جهادگران عرصه کشاورزی است همچنین نقش و سهم آن در حفظ بنیان خانواده، اشتغال زایی، تولید درآمد و از همه مهم تر ایجاد روحیه کار گروهی و مودت و دوستی در گنجینه روستایی توسط صندوق های خرد زنان ستودنی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1441

به "ایجاد 12 میلیارد سرمایه و 500 شغل برای زنان روستایی بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 12 میلیارد سرمایه و 500 شغل برای زنان روستایی بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید