بازدید رایگان از موزه های ایتالیا از پاییز متوقف می گردد

به گزارش لیتن، موزه ها و سایت های تاریخی و فرهنگی ایتالیا در اولین روز یکشنبه هر ماه به رایگان میزبان بازدیدکنندگان بوده اند، اما این طرح به زودی متوقف خواهد شد.

بازدید رایگان از موزه های ایتالیا از پاییز متوقف می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وزیر فرهنگ جدید ایتالیا، برنامه بازدید رایگان از بهترین موزه های و سایت های تاریخی کشور را لغو کرد. از جولای 2014، بیش از 480 سایت فرهنگی در ایتالیا از جمله کولوسئوم، موزه واتیکان و گالری اوفیتزی (Uffizi)، اولین یکشنبه هر ماه به رایگان پذیرای بازدیدنمایندگان بودند. طبق گزارش ها، فقط در سال 2017 حدود 3.5 میلیون نفر از این برنامه عمومی استفاده کردند.

آلبرتو بونیسولی (Alberto Bonisoli)، وزیر فرهنگ ایتالیا، در کنفرانس مطبوعاتی که 31 جولای در ناپل برگزار گردید، انتها طرح یکشنبه رایگان را با هدف جلوگیری از کاهش ارزش سایت های فرهنگی ایتالیا اعلام نمود. این تغییرات که در پاییز اجرایی خواهد شد با واکنش های منفی و مثبت زیادی روبه رو شده است.

بر اساس گزارش روزنامه هنر، گالری آکادمیا در فلورانس از هواداران این تصمیم به شمار می رود. مدیر این موزه عنوان نموده که برنامه یکشنبه رایگان باعث بروز مسائل امنیتی و ازدحام بیش از حد شده است.

با این حال شهردار میلان اعلام نموده است که موزه های این شهر از جمله موزه شام آخر (Cenacolo Vinciano) که اثر شام آخر داوینچی را به نمایش می گذارد، همچنان اولین یکشنبه هر ماه به صورت رایگان در خدمت بازدیدنمایندگان خواهد بود.

با اینکه وزیر فرهنگ گفته بود که مدیران موزه هایی که با آن ها مشورت نموده است، متفق القول از توقف طرح یکشنبه رایگان حمایت می نمایند، اما طی یک پست در فیسبوک به مدیران منتقد این برنامه گفته است که هر کدام بخواهند می توانند روزهایی را برای بازدید رایگان از موزه هایشان برنامه ریزی نمایند.

او امیدوار است به راهکاری پایدارتر برای ورودیه رایگان یا با تخفیف به سایت های فرهنگی دست یابد، اما اطلاعات بیشتری درباره این تغییرات و زمان دقیق آن ارائه نکرد.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 643

به "بازدید رایگان از موزه های ایتالیا از پاییز متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رایگان از موزه های ایتالیا از پاییز متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید