تور مجارستان ارزان: قدیمی ترین کلیساهای بوداپست کدامند؟

به گزارش لیتن، تاریخچه بودا پست:

بوداپست،مرکز، بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر مجارستان محسوب می شودو به عنوان مرکز سیاسی،فرهنگی،تجاری، صنعتی و ترابری این کشور شناخته شده است. این شهر از سه بخش آبودا(بودای قدیم)، بودا و پست (خلاف بودا) تشکیل شده است.جمعیت این این شهر بالغ بر یک میلیون و هفتصد و چهل و نه هزار نفر و مساحت آن پانصد و بیست و پنج کیلومتر مربع است.

تور مجارستان ارزان: قدیمی ترین کلیساهای بوداپست کدامند؟

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

این به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپایی، صندلی ویژه در بین هواداران تور مجارستان دارد به ویژه قدیمی ترین کلیساهای بوداپست .بیشترین تعداد گردشگران آن، متعلق به سال 2017که بالغ بر سه میلیون نفر گزارش شده است، بود.از جمله جاذبه های دیدنی این شهر که بیشترین بازدید را داشته اند می توان به منظره ساحل دانوب در مرکز شهر،قلعه بودا،خیابان آندراشی،کلیسای ماتیاس و متروی بوداست و قلعه ماهیگیر اشاره کرد.گویش مردمان این سرزمین، فین واوگری که یکی از پرگویش ترین ها در بین زبان های اروپایی محسوب می گردد، می باشد. از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست می توان به کلیسای سنت استفان و کلیسای ماتیاس اشاره کرد.

معرفی قدیمی ترین کلیساهای بوداپست:

1.کلیسای سنت استفان:

این کلیسای زیبا به عنوان یکی از بی نظیر ترین بناهای تاریخی و یکی از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست، از نظر معماری محسوب می گردد.سبک معماری استفاده شده در آن تقلید شده از سبک کلاسیک های نو است.این کلیسا، یک کلیسای کاتولیک است که عملیات ساخت و سازش در سال هزار و نهصد و پنج به انتها رسید و طول آن حدود87.4است و در مرکز میدان سنت استفان واقع شده است.بیشترین معروفیت این کلیسا، جدا از معماری زیبای داخل آن، به علت وجود دست راست مومیایی شده سنت استفان، اولین پادشاه مجارستان و محل دفن پوشکاش است. این کلیسا به لحاظ مساحت، دومین کلیسای مجارستان می باشد.

2.کلیسای ماتیاس:

این کلیسای تاریخی که در بوداپست قراردارد و از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست محسوب می گردد، در مجاورت قلعه ماهیگیر است ، قرن ها محل وقوع رویدادهای تاریخی زیادی بوده است.برج های پر زرق و برق، طراحی منحصر به فرد نما و سقفی با موزاییک های سفید و قرمز ، این کلیسا را جاذبه ای حیرت انگیز تبدیل نموده است.وجود موزاییک های سفید و قرمز رنگ سقف معماری آن را بی نظیر نموده است و سبب یکتایی این بنا در بین دیگر کلیساهای ارو پایی شده است.این کلیسا در سال 1255در زمان حکومت بلا چهارم آغاز به ساخت شد، در واقع بعد از جمله مغول آغاز به ساخت آن نمودند، به همین علت یکی از برج های کلیسا را به نام این پادشاه ثبت زدند.

این کلیسا قبل از این که به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست ثبت گردد، به مدت 150سال مسجد بوده است و مانند سایر مساجد کف آن را فرش نمودند.با حمله ترک ها نابود شد و بعدها دوباره و به سبک باروک بازسازی شد.این کلیسا علاوه بر محل عبادت، محل مرنام تاجگذاری، مرنام ازدواج و… بوده است.سقف پوشیده با سرامیک های معروفش، مجذوب کنندهیت این کلیسا را با وجود دوران های ویرانی زیادی که پشت سر گذاشته است، چند برابر نموده است و به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست، هر ساله گردشگران خارجی زیادی را به سمت خود جذب می نماید.

[cn-suggest-posts sts=معماری مجارستان stl=https://deltaban.com/hungarian-architecture/ sbs=بلیط هواپیما مجارستان sbl=https://deltaban.com/flights/hungary-airline-ticket/]

سبک معماری قدیمی ترین کلیساهای بوداپست:

سبک معماری کلیسای سنت استفان: سبک معماری آن از سبک معماری کلاسیک های نو اقتباس شده است. طراحی داخلی آن مجذوب کننده و بی نظیر است و در بالای گنبد منحصر به فرد آن، نمای زیبایی از شهر واقع شده است که اطلاعات زیادی را در اختیار بازدید کنندگان این کلیسا قرار می دهد.ساخت آن بیش از پنجاه سال طول کشید.داخل آن با موزاییک های بی نظیر ونیزی مجذوب کننده تر شده است.این کلیسا، دومین کلیسای تاریخی از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست است.

سبک معماری کلیسای ماتیاس:این کلیسا به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست، مجذوب کننده ترین سبک های معماری را دارا می باشد و از سبک معماری رمانسک اقتباس شده است.البته ساختمان فعلی آن از سبک گوتیک شعله سان گرفته شده است. طراحی داخلی کلیسا نیز با شکوه است از جمله نقاشی های دیواری، شیشه های رنگی پنجره های آن،مجسمه های داخل آن، نمای داخل آن را چشم نواز تر نموده است.منبر کلیسا بین سال های هزار و هشتصد و نود و هزار و هشتصد و نود و سه از طریق سنگ ماسه ساخته شده است روی آن با نقاشی هایی به سبک معماری رومانسک و مجسمه های مجذوب کننده و دیدنی نما داده شده است.

در واقع اولین منبر بعد از ویرانی های کلیسا و در جریان ترمیم آن ساخته شده است.این کلیسا و برج جنوبی آن به نام پادشاه ماتیاس نامگذاری شده است. این کلیسا به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست جدا از کلیسا و محل عبادت بودنش، به عنوان موزه نقاشی ، موزه آثار مذهبی ، نماد ها و بنر های نظامی شناخته شده است.حتی طرح ها و نقاشی های سقف و دیواره آن از طریق نقاشان معروف مجارستانی تزیین شده است.

برگزاری مرنام در کلیساهای قدیمی بوداپست:

کلیسای ماتیاس علاوه بر اینکه به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست شناخته شده است، معماری بی نظیر و وجود نقاشی ها و آثار قدیمی موجود در آن باعث جذب گردشگر های بیشتری به این کلیسا شده است.علاوه بر مجذوب کنندهیت این کلیسا برای بازدید، می توان آن را به عنوان مکانی که در آن کنسرت های بی نظیر هنرمندان اجرا می گردد قلمداد نمود.

در واقع همه ساله کنسرت های معروفی از موسیقی دانان خارجی و داخلی در آن برگزار می گردد که معروفترین آن ها، کنسرت های ساندی ارگان ناستس است . در کنار این کلیسا که بر فراز قلعه ای واقع شده است، بناهای زیادی به سبک قرون وسطایی و خیابان های سنگ فرش شده ای وجود دارد.بعلاوه مرنام های مذهبی زیادی در آن برگزار می گردد در واقع از قدیم و بعد از بازسازی آن، این کلیسا محلی برای مرنامات تاجگذاری پادشاهان و سلطه گران در قرن چهاردهم بوده است که از جمله این پادشاهان می توان به چارلز روبرت و فرانس جوزف اشاره کرد . در قرن پانزدهم نیز مرنامات ازدواج سلطنتی پادشاه ماتیاس در آن برگزار گردید.

کلیسای سنت استفان ، به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای بوداپست، محل دفن اولین شهید مسیحیت یعنی سنت استفان بوده است.وی از هواداران حضرت عیسی بوده است که بی گناه سنگسار شد. نقاشی چهره او و سنگ نماهای ساخته شده از تصویر او ، به عنوان نماد و نخل شهادت نشان داده شده است.بیشتر جشن هایی که در این کلیسا اجرا می گردد در تاریخ های 26دسامبر،27دسامبر،9 ژانویه و 25 دسامبر است و بیشتر مرنامات مذهبی اند.

[cn-suggest-posts sts=معرفی کلیساهای بوداپست stl=https://deltaban.com/introducing-budapest-churches/ sbs=رزرو هتل خارجی مقرون به صرفه sbl=https://deltaban.com/hotel-reservation/]

بهترین زمان بازدید از کلیساهای قدیمی بوداپست:

بوداپست به عنوان بهشت گردشگران خارجی شناخته شده است و به رابط تبلیغاتی و فرهنگی کشور مجارستان معروف شده است .در کل بهترین زمان برای سفر با این شهر زیبا فصل زیبای بهار است ولی جمعیت گردشگران در این شهر محدود است قیمت اتاق ها و بلیط هواپیما نسبت به تابستان بسیار به صرفه است.ولی در تابستان بسیار شلوغ است و پیدا کردن محل اقامت خوب کم است و قیمت ها بسیار بالا است.

اما بهترین زمان برای بازدید از قلعه ها و مکان هایی که برفراز آن ها قراردارند از جمله قدیمی ترین کلیساهای بوداپست مانند ماتیاس، فصل بهار است، زیرا این فصل دارای هوای دل انگیز است و منظره ها رنگارنگ و خارق العاده ای برفراز این قله ها نظر هر گردشگری را به خود جلب می نماید. سردترین و سخت ترین فصل سفر به ین شهر ولی در عین قیمت اقامتگاه ها ها و بلیط هواپیما خیلی مقرون به صرفه است، فصل سرد زمستان است که دمای هوا در این فصل حداقل 0.3 درجه سانتی گراد می باشد و اگر می خواهید مرنام روز سنت استفان در کلیسای سنت استفان را از نزدیک ببینید،بهترین زمان که مصادف با تاریخ برگزاری آن است، 29 مرداد و روز تولد موسس آن است که یک روز تعطیل رسمی همراه با اجرای مرنام آتش بازی، نمایشگاه های هنری و رژه روی است.

جهت بازدید بهترین خدمات خبرنگاران به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

  • تور بانکوک
  • تور گرجستان
منبع: دلتابان
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1935

به "تور مجارستان ارزان: قدیمی ترین کلیساهای بوداپست کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: قدیمی ترین کلیساهای بوداپست کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید