بازی بعدی سری Battlefield در زمان حال جریان دارد

به گزارش لیتن، چند روز زودتر از جلسه سرمایه گذاران شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، این غول دنیای گیمینگ اطلاعات بیشتری از بازی بعدی مجموعه بتلفیلد (Battlefield) منتشر کرد. همینطور اینکه اولین هنر مفهومی (Concept Art) از این بازی منتشر شد و اینطور که نشان می دهد ما با یک بازی در بازه زمانی حال روبرو هستیم. نکته اینجاست که این بازگشت به دوران حال پس از آزمون و خطایی است که شرکت الکترونیک آرتز با بازه های زمانی گذشته و آینده انجام داد و حال نوبت به دوران مدرن و امروزی رسیده است.

بازی بعدی سری Battlefield در زمان حال جریان دارد

شرکت الکترونیک آرتز اطلاعات زیادی از این طرح مفهومی یا در کل بازی بعدی بتلفیلد منتشر نکرد. برای مثال گرفته نشد که این تصویر در چه شهری است با این حال شبیه به یکی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه، ایتالیا و مواردی از این دسته است و در نتیجه ما با دنیای خاص در این بازی روبرو هستیم.

یکی از نکات جالب که الکترونیک آرتز به آن اشاره نمود این است که مبارزه با هلیکوپتر یا کشتی یکی از ارکان اصلی بازی بعدی بتفیلد بوده و همینطور اینکه بلایای طبیعی مثل سیل یا آتش هم در این بازی وجود دارد. همینطور اینکه شکل و شمایل بازی نزدیک به بازی بتلفیلد 4 بوده که جالب است همچنان هواداران خود را دارد. به این شکل که کاربران بتلفیلد 4 با وجود اینکه نزدیک به 10 سال از عرضه این بازی می گذرد، همچنان به آن وفادار بوده و سرورهای آن نیز از بین نرفته است.

اینطور که به نظر می رسد مجموعه بتلفیلد قرار است به دوران اوج خود بازگردد و به ریشه های خود بیشتر توجه بکند. به علت اینکه مسئولین این بازی زمانی که بازی بعدی بتلفیلد را توصیف می کردند به شماره 3 و 4 اشاره زیادی کردند و در نتیجه ما با حال و هوایی مشابه با این عناوین روبرو خواهیم بود.

طبق چیزی که وینس زمپلا (Vince Zampella) مدیر بخش ریسپاون (Respawn) اعلام نموده، بتلفیلد زمانی در اوج بوده که در دوران حال جریان داشته است. به این شکل که برترین عناوین این مجموعه بتلفیلد شماره 3 و 4 بودند که هر دو در زمان حال جریان داشته و بازه زمانی خاصی را به کاربران ارائه می دادند. حال این شرکت میخواهد تا به همین دوران باز گشته و هواداران را دوباره راضی کند. بازگشت به دوران مدرن برای مجموعه بتلفیلد حالت نوستالژیک برای هواداران داشته و در نتیجه توجه کاربران قدیمی این مجموعه را به خود جلب خواهد نمود.

بتلفیلد در مسیر اصلاح است

بازگشت به دوران مدرن نشان می دهد که مجموعه بتلفیلد در مسیر اصلاح است. بازی 2042 که آخرین بازی از این مجموعه است در زمان عرضه عملکرد بسیار بدی داشت و نتوانست تعداد کاربران زیادی را بدست بیاورد. از طرفی با گذشت زمان این بازی بهبود پیدا کرد و جایگاه خود را در دنیای گیمینگ یافت ولی این عرضه بد مانع از موفقیت بازی 2042 شد.

نکات زیادی در بازی 2042 وجود داشتند که مانع از موفقیت آن شدند. برای مثال بازی 2042 دارای کلاس های مختلف بود که بازی را تبدیل به یک بازی شوتر قهرمانی می کرد یا اینکه نقشه 128 نفره باعث شده بود که تمرکز مبارزه بسیار کم باشد و هواداران اصلاً از آن راضی نباشند. به همین علت بتلفیلد بعدی قرار است دوباره به حالت 64 نفره بازگشته و از سبک قهرمانی خارج بگردد.

زمپلا در خصوص حالت 128 نفره گفت که در اصل شرکت سازنده در حال آزمایش این سبک بوده است. مشکل اینجاست که تعداد افراد بیشتر باعث شد که میزان نقشه هم بیشتر گردد و در نتیجه دسترسی کاربران هم به هم کمتر بگردد. از طرفی تمرکز مبارزه هم از بین رفته و شرکت سازنده هم مجبور شده نقشه های جدیدی با این سبک طراحی بکند. نکته اینجاست که بیشتر کاربران معتقد هستند که مبارزه و بازی باید متراکم و متمرکز باشد و در نتیجه شرکت سازنده باید بیشتر کوشش کند تا به جای گسترده کردن نقشه، تمرکز مبارزه را کل زمین بازی بیشتر بکند.

همین موضوع آزمون و خطا برای متخصصان (Specialists) هم وجود داشت. متخصصان باعث شدند که بازی بتلفیلد 2042 حالت قهرمانی به خود بگیرد که قصد شرکت سازنده به هیچ عنوان این موضوع نبود. در نتیجه شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا این موارد را نیز کنار بگذارد. در نتیجه شما با یک تجربه کلاسیک بتلفیلد روبرو خواهید بود که متشکل از چند کلاس مختلف بوده و کاربران می توانند از آن ها برای مبارزه استفاده بکنند.

نکته جالب اینجاست که شرکت الکترونیک آرتز بازی بتلفیلد 2042 را یک شکست نمی داند. این شرکت اعلام نموده که بازی 2042 نتوانست انتظارات را برآورده کند ولی بحث اینجاست که این بازی به نوعی حالت آزمایشی برای شرکت سازنده داشت. به همین علت است که شرکت سازنده کارهای مختلف در آن کرد ولی در سرانجام به ریشه های بتلفیلد بازگشت. نکته مثبت اینجاست که شرکت الکترونیک آرتز قصد ندارد که اشتباهات خود را در بازی بتلفیلد 2042 تکرار بکند. به همین علت بازی بعدی بتلفیلد شباهت چندانی به عنوان قبلی نخواهد داشت.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 شهریور 1403 بروزرسانی: 31 شهریور 1403 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2381

به "بازی بعدی سری Battlefield در زمان حال جریان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی بعدی سری Battlefield در زمان حال جریان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید