بقای شاگردان پیگیرینی در گرو شکست شاگردان گواردیولا

به گزارش لیتن، خبرنگاران: پنجمین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در شبی آغاز می شود که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس برای امیدوار ماندن به صعود به مرحله حذفی راهی جز غلبه بر قهرمان آلمان ندارند.

بقای شاگردان پیگیرینی در گرو شکست شاگردان گواردیولا

به گزارش خبرنگاران، پنجمین دور از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فرداشب (سه شنبه) با برگزاری هشت دیدار در گروه های پنج تا هشت آغاز می شود که در مهمترین آنها از گروه E، گروه مرگ رقابت ها منچسترسیتی انگلیس میزبان بایرن مونیخ آلمان است.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس در شرایطی خود را برای پذیرایی از قهرمان فصل گذشته بوندس لیگا آماده می کند که وضعیتش در جدول رده بندی این گروه بحرانی است و برای زنده نگه داشتن شانس بقایش در معتبرترین تورنمنت باشگاهی دنیای فوتبال باید هر سه امتیاز جدال خود با باواریایی ها را کسب کند و امیدوار باشد که دیگر بازی این گروه میان تیم های رم و زسکا مسکو که در ایتالیا برگزار می شود، بدون برنده باشد.

شاگردان مانوئل پیگرینی با تنها دو امتیاز از تساوی برابر رم در خانه و برابر زسکا مسکو در روسیه در قعر جدول قرار دارند و این در حالی است که رم و زسکا هر دو با چهار امتیاز و بر حسب نتیجه بازی رودررو به ترتیب در رده های دوم و سوم و پشت سر بایرن مونیخ 12 امتیازی قرار دارند که صعودش به مرحله یک هشتم نهایی پیش از این مسجل شده است.

سختی کار منچسترسیتی برای کسب پیروزی برابر باواریایی ها سخت تر هم به نظر می رسد زمانی که بدانید این تیم باید بدون دو مهره کلیدی خود، یحیی توره و فرناندینیو که دو اخطاره و محروم هستند از شاگردان پپ گواردیولا پذیرایی کند. البته وینسنت کمپانی که در بازی این هفته من سیتی برابر سوانزی از ناحیه ساق پا مصدوم شده بود آماده شده است و می تواند به میدان برود. دیگر بازیکنان منچسترسیتی که حضورشان در این بازی در هاله ای از ابهام واقع شده است، داوید سیلوا و ادین ژکو هستند که آنها هم برابر سوانزی دچار مصدومیت هایی شده اند.

تنها شانسی که منچسترسیتی می تواند داشته باشد و به پیروز شدنش کمک کند این است که پپ گواردیولا که از صعودش تیمش آسوده خاطر است، مهره های اصلی خود را به میدان نفرستد و به آنها استراحت بدهد. برخلاف منچسترسیتی که این فصل پر فراز و نشیب ظاهر شده است، بایرن مونیخ با تمام قدرت و یکی پس از دیگر رقبایش را از پیش رو برداشته است و در واقع پس از باختی که پیش از آغاز فصل در سوپرجام آلمان در خانه بورسیا دورتموند تجربه کرد تا به امروز دیگر در هیچ یک از بازی هایش که شمار آنها 18 بوده، نباخته است.

نتیجه بازی رفت تیم های بایرن مونیخ و منچسترسیتی در آلیانتس آره نا با یک گل دیرهنگام به سود باواریایی ها سرانجام یافت و حالا آنها مترصد تکرار همان کاری هستند که فصل گذشته در ورزشگاه اتحاد انجام دادند. با وجود شمار بالای مصدومانی که باواریایی ها برای این بازی دارند، پپ گواردیولا می تواند به بازگشت باستین شواین اشتایگر به ترکیب تیمش خوشبین باشد که در صورت رخ دادن این اتفاق هافبک ملی پوش بایرن اولین بازی خود را از ماه آگوست انجام خواهد داد.

بایرن برای بازی امشب کاپیتان خود فیلیپ لام را که هفته پیش دچار شکستگی قوزک پا و سه ماه خانه نشین شد را در اختیار ندارد و این در حالی است که بازیکنانی مانند خاوی مارتینس، په په رینا و تیاگو آلکانتارا پیش از این در فهرست مصدومان باواریایی ها بوده اند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

منچسترسیتی: جو هارت، زابالتا، کمپانی، دمیچلیس، سانیا، کلیشی، نصری، ناواس، میلنر، آگرو، یووتیچ

بایرن مونیخ: نویر، بن عطیه، بواتنگ، آلابا، رافینیا،شواین اشتایگر، الونسو، برنات، گوتسه، ریبری، لواندوفسکی

برنامه کامل بازی های فرداشب لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه E

زسکا مسکو - رم (20:30 به وقت تهران)

منچسترسیتی - بایرن مونیخ (23:15)

گروه F

آپوئل نیکوزیا - بارسلونا (23:15)

پاری سن ژرمن - آژاکس (23:15)

گروه G

شالکه - چلسی (23:15)

اسپورتینگ لیسبون - ماریبور (23:15)

گروه H

باته بوریسوف - پورتو (23:15)

شاختار دونتسک - اتلتیک بیلبائو (23:15)

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 794

به "بقای شاگردان پیگیرینی در گرو شکست شاگردان گواردیولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقای شاگردان پیگیرینی در گرو شکست شاگردان گواردیولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید