تأکید ظریف بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده ایران و مالزی

به گزارش لیتن، خبرنگاران: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر جدید مالزی با اشاره به بحران های منطقه ای و خطرات فزاینده ناشی از افراطی گری بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده تهران و کوالالامپور تأکید کرد.

تأکید ظریف بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده ایران و مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه؛ راجا نور شیروان زین العابدین سفیر جدید مالزی در جمهوری اسلامی ایران امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت راسخ نامه خود را تقدیم ایشان نمود.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم ارتقاء مناسبات دو کشور تاکید نمود و خاطر نشان ساخت: هر دو کشور بایستی به سمت تعامل و دیالوگ سازنده با یکدیگر حرکت کنند، به ویژه اینکه ما در منطقه ای قرار داریم که افراطی گری در آن در حال گسترش است.

ظریف با اشاره به اینکه متاسفانه افراطی گری و تروریسم در منطقه به عنوان فرقه گرائی تلقی می گردد، توضیح داد: از نمونه های آن بحران در سوریه است که بیش از آنکه فرقه گرائی باشد نقش آفرینی افراطی ها است.

راجا نور شیروان زین العابدین سفیر جدید مالزی نیز در این دیدار آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری ها با ایران گفت.

وی تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در خصوص دنیا علیه خشونت و افراطی گری براساس سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل را تبریک گفت.

دیدار وزیر امور خارجه با سفرای جدید قرقیزستان و برونئی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه برنامه کاری امروز خود به طور جداگانه با آسان بیک عثمان علی اف و حاجی ملوک بن حاجی جومات سفرای جدید قرقیزستان و برونئی در جمهوری اسلامی ایران دیدار و رونوشت راسخ نامه آن ها را دریافت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدارها ضمن اشاره به ضرورت گسترش مناسبات فیمابین با کشورهای قرقیزستان و برونئی، بر افزایش سطح همکارها در زمینه های مختلف تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 483

به "تأکید ظریف بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده ایران و مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ظریف بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده ایران و مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید