تاثیر منفی آلودگی هوا بر سلامت قلب

به گزارش لیتن، عضو انجمن قلب ایران گفت: افراد مبتلا به بیماری های قلبی در روزهای آلوده از تردد غیر ضروری در فضای باز بپرهیزند زیرا ذرات معلق تاثیر منفی بر کارکرد قلب دارد.

تاثیر منفی آلودگی هوا بر سلامت قلب

محمد حسین نجفی فوق تخصصی آنژیو پلاستی و عضو انجمن قلب ایران در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: یکی از عوامل خطر و ریز فاکتورهای تاثیر گذار بر روی قلب مسئله آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق است که تاثیر منفی بر روی سلامت قلب می گذارد.

او ادامه داد: بیمارانی که سابقه عارضه قلبی به دلایل مختلفی حتی مسائل ژنتیکی دارند در هنگام بروز آلودگی هوا باید از تررد غیر ضروری در فضای باز جدا پرهیز نمایند.

عضو انجمن قلب ایران تاکید نمود: امروزه زندگی شهری باعث شده تا بیماران چاقی افزایش پیدا کند و به دلیل شیوع چاقی مردم دچار بیماری های دیابت و فشار خون می شوند که این موارد عوامل خطری برای شیوع بیماری های قلبی است.

نجفی اعلام کرد: در آینده ای نزدیک ما شاهد یک سونامی بیماری قلبی هستیم به همین دلیل باید در زمینه پیشگیری و آموزش اقدامات بهتری در کشور انجام گردد؛ زیرا درمان بیماری های قلبی هزینه بر است و بار اقتصادی زیادی بر حوزه سلامت کشور و حتی مردم تحمیل می نماید.

او اعلام کرد: در حال حاضر 20 درصد مردم مبتلا به بیماری فشار خون هستند که تقریبا نیمی از آن ها از عارضه قلبی خود خبر ندارند و بقیه این بیماران از داروی فشار خون مناسب استفاده نمی نمایند.

عضو انجمن قلب ایران گفت: بیماران قلبی باید توجه بیشتری نسبت به سایر افراد و بیماران به موضوع آلودگی هوا داشته باشند؛ زیرا تنفس هوای آلوده باعث تاثیر منفی بر روی افراد گذاشته و خطر بروز مسائل دیگر قلبی در بیماران را افزایش می دهد.

آلودگی هوای پایتخت تا چه زمانی ادامه دارد؟

نجفی اضافه کرد: متاسفانه در ایران مصرف سیگار و انواع محصولات دخانی در حال افزایش است و این مسئله به همراه چاقی سلامتی مردم را به خطر می اندازد و عامل خطری برای بروز انواع بیماری های قلبی و حتی گرفتگی رگ ها محسوب می گردد.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 754

به "تاثیر منفی آلودگی هوا بر سلامت قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر منفی آلودگی هوا بر سلامت قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید