تصمیم روسیه برای افزایش فراوری تجهیزات نظامی خود در هند

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از رایزنی میان مسکو و دهلی نو برای ساخت تجهیزات بیشتر نظامی روسی در هند اطلاع داد.

تصمیم روسیه برای افزایش فراوری تجهیزات نظامی خود در هند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، لاوروف که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای هندی خود مطرح می کرد، علیرغم تایید موضوع رایزنی ها با طرف هندی، توضیحی در مورد جزئیات تسلیحات مد نظر خود که قرار است در هند ساخته یا مونتاژ گردد نداد.

وی در سخنان خود تاکید نمود: ما تصمیم (مشترک) خود برای توسعه همکاری های فنی - نظامی با یکدیگر را اعلام می کنیم. این موضوع برنامه ریزی خاص خود را می طلبد و موضوع ساخت بیشتر تجهیزات نظامی روسی در خاک هند در حال آنالیز و رایزنی است.

در همین حال، مقامات مطلع هندی اعلام نموده اند دو کشور از سالها پیش مشغول رایزنی برای فراوری بالگردهای نظامی روسی در هند هستند.

گفتنی است هند پیشتر نیز اقدام به فراوری جنگنده های میگ و Su-30 روسی تحت نظارت روسیه نموده است. دو کشور همچنین تجربه فراوری مشترک موشک های کروز برهموس در خاک هند را در کارنامه خود دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1638

به "تصمیم روسیه برای افزایش فراوری تجهیزات نظامی خود در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم روسیه برای افزایش فراوری تجهیزات نظامی خود در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید