تغییر محیط بازی رایانه ای با هوش مصنوعی

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که با استفاده از هوش مصنوعی و مدل های شبکه های عصبی می توان رفتارهای چشم کاربر را هنگام بازی تحلیل نموده و قبل از انتشار بازی، محیط بازی دستخوش تغییراتی سودمند می گردد.

تغییر محیط بازی رایانه ای با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران، محمد درگاهی، علی اصل فتحی و یونس سخاوت در مقاله ای به ارائه روشی برای تحلیل و طراحی فضای بازی با پیش بینی نحوه نگاه بازیکن با استفاده از شبکه های عصبی کانولوشن پرداختند.

طراحی هوشمندانه فضای بازی می تواند در راستای بهبود مراحل بازی و کارآمدی بیشتر بازی به کار گرفته گردد. جذابیت بازی و رفتار بازیکن در یک بازی بستگی به نحوه طراحی بصری بازی دارد. نحوه جذب مخاطب به وسیله طراحی هدفمند میسر خواهد شد.

این تحقیق با تحلیل رفتارهای بصری کاربر انجام شد. استخراج رفتارهای بصری مانند خیرگی به دو شکل در این مقاله به دست آمده است. روش اول به وسیله دستگاه رهگیر چشم که امروزه دقت بالایی را ارائه می دهد و روش دوم به وسیله شبکه عصبی میسر شده است. شبکه های عصبی در زمینه هوش مصنوعی بسیار کارآمد هستند و در حیطه پردازش تصویر پیشرفت چشمگیری داشته اند.

در نهایت نتیجه این دو آزمون باهم مقایسه و نتیجه مدل پیش بینی کننده با دستگاه رهگیر چشم ارزیابی شد. در تحقیق تجربی از هر دو عامل بالا نتیجه گرفته شد که شبکه های عصبی قابلیت استفاده در پیش بینی خیرگی را دارند و شباهت کارآمدی آنها درصد نسبتا قابل قبولی برای استفاده طراحان بازی به شمار می آید.

نتایج این پژوهش نشان می دهد که با استفاده از هوش مصنوعی ومدل های شبکه های عصبی می توان رفتارهای چشم کاربر را هنگام بازی تحلیل نموده و قبل از انتشار بازی، محیط بازی دستخوش تغییراتی سودمند می گردد.

به گزارش خبرنگاران، این مقاله در چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: بروزرسانی: 27 مهر 1398 شناسه مطلب: 478

به "تغییر محیط بازی رایانه ای با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر محیط بازی رایانه ای با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید