فراوری خودرو اسپرت با بدنه نانوکامپوزیتی

به گزارش لیتن، شرکت خودروسازی BAC خودروی اسپرت تازه خود را که در بدنه آن از نانوکامپوزیت استفاده شده، به بازار عرضه کرد.

فراوری خودرو اسپرت با بدنه نانوکامپوزیتی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت خودروسازی BAC خودروی اسپرت نو خود را که در بدنه آن از نانوکامپوزیت استفاده شده، به بازار عرضه کرد.

شرکت خودروسازی بریگز (BAC) فراوری نسل نو سوپراسپرت خودروی مونو خود موسوم به مونو R (Mono R) با عملکرد بالاتر، سبک تر و پیشرفته تر را شروع نموده است. این شرکت خودروسازی با استفاده از نانوکامپوزیت اقدام به فراوری قطعات و ابزار هایی نموده است. استفاده از این نانوکامپوزیت موجب شده تا ضریب انبساط حرارتی در بدنه خودرو بهبود یابد، عاملی که برای این شرکت خودروسازی مهم بوده و می تواند کیفیت و پایداری را افزایش دهد.

ابرخودروی نو Mono R در سرتاسر دنیا توزیع خواهد شد و در تعدادی از شرکای فروش دنیای نو واقع در آمریکا، سنگاپور و آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مونو R شامل تعدادی اولین بار در صنعت است، مثلا این خودرو شامل 44 پانل بدنه کامپوزیت کربن با گرافن است. گرافن که با مشارکت دانشگاه منچستر ساخته شده است، ماده ای نوآورانه و سبک وزن است که مزایای وزن کم و استحکام بالا را برای این خودرو به همراه دارد. گرافن از ورقه های کربن با ضخامت تنها یک اتم ساخته شده، به طور قابل توجهی سبک تر و قوی تر از فیبر کربن استاندارد است و باعث کاهش وزن حدود 20 درصد می گردد.

44 پنل بدنه کامپوزیت کربنی تقویت شده با گرافن سفارشی تغییر شکل داده شده اند تا مونو R حالت تهاجمی تری داشته باشد. چراغ های LED اصلی که در مرکز روی دماغه نصب شده اند، به ظاهری مینیمالیستی یاری می نمایند.

شاسی منیزیم و اجزای گیربکس برای کاهش بیشتر جرم و بهبود توزیع وزن دراین خودرو به کار رفته اند. سیستم اگزوز نو و فولاد ضد زنگ، کالیپر های ترمز سبک تر و کف کربنی کاملاً نو به این معنی است که وزن مونو R بیست و پنج کیلوگرم کمتر از مونو استاندارد بوده و تنها 555 کیلوگرم وزن دارد.

نیل بریگز، مدیر توسعه محصول BAC، می گوید: Mono در سراسر دنیا به علت عملکرد فوق العاده اش شناخته شده است و Mono R نو آن را به سطح نوی می برد. تعدادی از اولین های صنعت در نوترین مدل ما دیده می شوند و این ویژگی ها به همراه طراحی بی نظیر به این معنی است که Mono R به مرجع نوی برای ابرخودرو ها تبدیل شده است. ما مفتخریم که تحویل Mono R را به مشتریان در سراسر دنیا شروع می کنیم و می دانیم که هر صاحب نو به شدت تحت تاثیر قابلیت های ارائه شده قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2146

به "فراوری خودرو اسپرت با بدنه نانوکامپوزیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرو اسپرت با بدنه نانوکامپوزیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید