جزئیات 1281 بنگاه مالی مشکل دار

به گزارش لیتن، آمار بنگاه های مشکل دار در دوره های سه ماه یک بار توسط ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری به روزرسانی می گردد که بر اساس آخرین آمار مربوط به انتها شهریورماه، 1281 بنگاه مشکل دار در کشور شناسایی شده است.

جزئیات 1281 بنگاه مالی مشکل دار

آمار این بنگاه ها از نظر تعداد به تفکیک 31 استان کشور حاکی از آن است که استان هرمزگان با 98 بنگاه مشکل دار در صدر بیشترین بنگاه های دارای مشکل واقع شده است.

طبق اطلاعات و آمار به دست آمده، از مجموع بنگاه های مشکل دار 90 درصد بخش خصوصی، 7 درصد بخش تعاونی، 205 درصد دولتی و مابقی مربوط به سایر نهادها و دستگاه ها هستند.

از نظر نوع فعالیت نیز، 88 درصد از بنگاه های مشکل دار در حوزه صنعت، 6 درصد در حوزه کشاورزی و 6 درصد در حوزه خدمات فعالیت می نمایند.

در بنگاه های مالی مشکل دار که عمدتاً در سه فعالیت مالی صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می نمایند، 146 هزار نیروی کار مشغول به کار هستند درحالی که این تعداد در بنگاه های مشکل دار تا خاتمه خردادماه 141 هزار و 74 نفر بود.

اشتغال 78 درصد کارگران بنگاه های مشکل دار با قرارداد موقت

از نظر نوع قرارداد نیروی کار مشغول در بنگاه های مشکل دار، آمار نشان می دهد 78 درصد کارگران شاغل در این 1281 بنگاه شناسایی شده به صورت قرارداد موقت مشغول به کار هستند.

همچنین به لحاظ فعال یا راکد بودن بنگاه ها، بر اساس آمار استخراج شده 50 درصد بنگاه های مشکل دار فعال هستند؛ 37 درصد بنگاه های مشکل دار به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه می دهند. درعین حال 13 درصد از این بنگاه ها تعطیل شدند.

بر اساس این گزارش، در بین بنگاه های مشکل دار، فهرست بنگاه هایی مشاهده می گردد که طی سال های گذشته واگذار شدند. طبق آمار به دست آمده حدود 40 واحد از بنگاه های مشکل دار، آن دسته از بنگاه هایی هستند که پس از واگذاری به بخشی دچار مشکل شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 740

به "جزئیات 1281 بنگاه مالی مشکل دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات 1281 بنگاه مالی مشکل دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید