جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مرکز

به گزارش لیتن، تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر استمرار پایداری هوا و انباشت آلاینده ها تا پایان روز چهارشنبه این هفته و همچنین بالا بودن شاخص کیفی هوا بر اساس داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، اولین جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا در سال جاری صبح امروز سه شنبه در محل استانداری تهران برگزار گشت.

جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مرکز

زهره عبادتی در این خصوص اظهار کرد: در این نشست مقرر شد کلیه دستگاه های عضو کارگروه ضمن لحاظ وظایف مشخص شده در دستور العمل اعمال ممنوعیت ها و محدودیت های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا مربوط به شرایط نارنجی یا همان ناسالم برای گروه های حساس، نسبت به اجرای مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده اقدام لازم را به انجام برسانند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای جلوگیری از هر گونه پسماند سوزی با فرمانداری ها از جمله این مصوبات بود، افزود: جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی از طریق پلیس راهور وهمچنین کاهش زمان درجا روشن بودن اتوبوس های دورن شهری در پایانه های حمل و نقل از سوی شهرداری تهران از دیگر تصمیمات این نشست بود.

معاون محیط زیست استان تهران ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد نظارت بیشتری بر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری تهران صورت پذیرد.

وی کاهش یا جلوگیری از فعالیت های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا از طریق شهرداری تهران را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد و شرح داد: استقرار پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر با جانمایی در منطقه ها پرتردد و نیز پایش ویژه و شناسایی منابع آلاینده هوا از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از جمله تصمیمات دیگر این نشست بود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، بر اساس داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین عدد 134 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1953

به "جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید