خرج تراشی مسئولان دانشگاه بناب در روزهای کرونایی

به گزارش لیتن، دانشگاه بناب در ایامی که دانشگاه به خاطر بیماری کرونا در حالت نیمه تعطیلی بوده، اقدام به بازخرید مرخصی های بعضی معاونت ها نموده است.

خرج تراشی مسئولان دانشگاه بناب در روزهای کرونایی

گروه دانشگاه خبرنگاران، مسلما مدیران و روسای تمام ارگان های رو به رشد همیشه به فکر کارکنان و مجموعه تحت مدیریت خود هستند و علایق و ضروریات مجموعه را اولویت خود می دانند و سعی دارند با اهتمام خود مجموعه را پیش ببرند و رضایت کارکنان و ترقی مجموعه را منجر شوند. اما شنیده ها حاکی از این است که مسئولان دانشگاه بناب به این امر توجهی ندارند و با پرداخت های چند میلیونی به برخی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، موجب انتقاد برخی اساتید و دانشگاهیان شده اند.

بیشتر بخوانید:

  • مشکل نیرو های شرکتی دانشگاه بناب در حال پیگیری است
  • حال و روز نامطلوب این روز های اساتید و کارکنان دانشگاه بناب
  • اخراجی های دانشگاه بناب بعد از بازگشت به کار، نیروی خدماتی شدند! / بی توجهی به نامه استاندار
  • عدم فعالیت انجمن های علمی دانشگاه بناب به خاطر کمبود بودجه / علت بی میلی دانشجویان در برنامه ها را کجا باید جستجو کرد؟
  • مقاومت رئیس دانشگاه بناب برای بازگرداندن نیرو های اخراجی / کارمند اخراجی: استاندار دستور بازگشت به کار ما را صادر کرد!
  • تعدادی از کارکنان اخراجی دانشگاه بناب به کار خود بازگشتند
  • درگیری فیزیکی کارمند اخراجی دانشگاه بناب با حراست / اعتراض ها ادامه دار شد
  • توضیحات عجیب دانشگاه بناب درباره یک خبر / به جای پاسخگویی، رسانه ها را متهم به جعل خبر می نمایند!
  • جمعی از اساتید به تخلفات انجام شده در دانشگاه بناب اعتراض کردند / درخواست از وزیر علوم برای تغییر رئیس دانشگاه
  • اخراج 12 کارمند دانشگاه بناب به دلایل واهی / جریانات سیاسی گریبانگیر کارمندان شد

همچنین مباحثی نظیر اخراج کارکنان به دلایلی نظیر کمبود بودجه و اعتبار و بازگشت به کار یک نیروی اخراجی که از آشنایان یکی از معاونان دانشگاه نیز بود، از موضوعاتی است که موجب انتقاد برخی از دانشگاهیان این دانشگاه شده است.

البته چند وقتی است که ریاست دانشگاه، دستوراتی را برای بازخرید مرخصی به اعضای هیئت رئیسه و برخی از مدیران ابلاغ کرد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بناب ضمن گلایه از این شرایط در این رابطه می گوید: مسئولین دانشگاه بناب به بهانه کم کردن هزینه های دانشگاه و به تبع آن حفاظت از بیت المال، اقدام به اخراج نیرو های شرکتی کردند، اما متاسفانه به وسیله دیگری برای دانشگاه هزینه ایجاد می نمایند. گویا مضیقه های اقتصادی فقط برای کارکنان و کارگران تعریف شده است.

وی ادامه می دهد: مسئولان دانشگاه مدام از کسری بودجه دانشگاه سخن می گویند و به فکر حجمی سازی و اخراج کارکنان و کارگران هستند و از حذف عایدات ناچیز کارکنان سخن می گویند، حال با کدام تفکر اقدام به بازخرید مرخصی های خود می نمایند؟

به گفته این استاد دانشگاه، برخی از افرادی که به آنها پرداخت انجام شده، همانند اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه در تعطیلات تابستان، تعطیل بودند.

شواهد نشان می دهد که سیاست دانشگاه بناب در تابستان بر این بود که در زمان ویروس کرونا دانشگاه تعطیل باشد، حتی دانشگاه در تابستان هم فعالیتی خیلی کمی داشته و نیازی به حضور همه معاونت ها در دانشگاه نبوده است.عدم حضور دانشجویان و نبود مراجعات دانشجویی، تعطیلی خوابگاههای دانشجویی، تعطیلی سلف، عدم برگزاری ترم تابستان حضوری و کاهش چشمگیر فعالیت های فرهنگی دانشگاه در این ایام از مواردیست که در تمامی دانشگاههای کشور شاهد بودیم.

طبق اسنادی که بدست خبرنگاران رسیده، پرداخت حدود 94 میلیون تومان بازخرید مرخصی آن هم برای زمانیکه دانشگاه نیمه تعطیل بوده و به اذعان مسئولان، دانشگاه در مسائل اقتصادی به سر می برد، جای تامل دارد.

این استاد دانشگاه می گوید: رییس، معاونان و مدیران دانشگاه بابت کار هایی که انجام می دهند، حق مدیریتی ماهانه دریافت می نمایند و موضوع بازخرید مرخصی ها با وجودی که در آیین نامه استخدامی جزو ماده ها و تبصره هاست، در شرایط کنونی کرونا و شرایط اقتصادی و شعار مسئولین مبنی بر صرفه جویی در دانشگاه جای بحث دارد.

برای پیگیری بیشتر موضوع و ارائه توضیحات، کوشش ها برای ارتباط گیری با ریاست دانشگاه بناب همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1357

به "خرج تراشی مسئولان دانشگاه بناب در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرج تراشی مسئولان دانشگاه بناب در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید