دیپلمات روس: مسکو در بالاترین سطح از لغو تحریم های بین المللی حمایت می نماید

به گزارش لیتن، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که این کشور از درخواست دبیر کل سازمان ملل برای لغو تحریم های بین المللی در دوره شیوع ویروس کرونا حمایت می نماید.

دیپلمات روس: مسکو در بالاترین سطح از لغو تحریم های بین المللی حمایت می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر چیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که روسیه از فراخوان آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای لغو تحریم ها در دوران شیوع ویروس کرونا حمایت می نماید.

وی که با راشاتودی مصاحبه می کرد، گفت: لغو تحریم ها در دوران شیوع همه گیری کرونا چیزی است که دبیر کل سازمان ملل آن را مطرح نموده و این درخواست با حمایت بسیاری از کشورها همراه شده است. روسیه نیز از این فراخوان در عالی ترین سطح حمایت می نماید.

چیزوف در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد اتحادیه اروپا درباره این موضوع تغییری نموده، گفت: هنوز درباره موضوع موسوم به تحریم ها با اتحادیه اروپا صحبتی ننموده ایم. ما نبوده ایم که این تحریم ها را اعمال نموده باشیم و لغو این تحریم ها به ما مربوط نمی گردد. اجازه دهید ببینیم وجدان آنها چه چیزی به آنها می گوید.

علیرغم فشارهای جامعه بین الملل به آمریکا برای لغو تحریم های یکجانبه علیه ایران و دیگر کشورها از جمله ونزوئلا در پی شیوع ویروس کرونا، واشنگتن نه تنها حاضر به لغو تحریم های خود نشده بلکه در بعضی موارد، تحریم های خود علیه ایران را نیز تشدید نموده است.

با اینحال، اتحادیه اروپا تأکید نموده است که تحریم ها نباید در جهت مقابله با ویروس کرونا مانع تراشی کند و دیپلمات های اتحادیه اروپا تصریح نموده اند که اگر هرگونه اقدامات تحریمی و تنبیهی به توانمندی کشورهای تحت تحریم برای مقابله با کرونا آسیب وارد کند، معافیت های تحریمی به سادگی قابل ایجاد است.

آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا در یک کنفرانس خبری ویدئویی اظهار داشت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در یک نشستی که روز آدینه به وسیله ویدئوکنفرانس برگزار گردید از ایجاد معافیت تحریمی برای دسترسی کشورهای در حال توسعه به تجهیزات پزشکی و دارویی برای مقابله با کرونا موافقت کردند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 987

به "دیپلمات روس: مسکو در بالاترین سطح از لغو تحریم های بین المللی حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: مسکو در بالاترین سطح از لغو تحریم های بین المللی حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید