رایزنی های جابری انصاری با مقامات عراقی در آستانه راهپیمایی اربعین

به گزارش لیتن، معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در آستانه راهپیمایی میلیونی اربعین، در سفر به عراق با بعضی از مقامات و شخصیت های سیاسی این کشور دیدار و مصاحبه کرد.

رایزنی های جابری انصاری با مقامات عراقی در آستانه راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین جابری انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که از روز پنجشنبه چهارم مهر ماه به منظور هماهنگی با مقامات جمهوری عراق درباره ترتیبات راهپیمایی میلیونی اربعین به عراق سفر نموده، پس از ملاقات و مصاحبه با بعضی مقامات عراقی در بصره، با تعدادی از مقامات و شخصیت های تأثیرگذار این کشور در بغداد دیدار و مصاحبه کرد و قرار است در ادامه این سفر به کربلا و نجف هم برود.

او امروز (یکشنبه) هفتم مهر ماه با نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق دیدار و درباره روابط و همکاری های دو کشور و تحولات عراق، منطقه و دنیا به مصاحبه پرداخت و قبل از آن هم با شیخ همام الحمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و ابوحسن هادی العامری نماینده مجلس و رئیس فراکسیون مجلسی فتح دیدار نموده بود.

جابری انصاری دیروز شنبه نیز با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق دیدار و درباره مناسبات و روند همکاری های دو کشور مصاحبه کرد.

دیدار با سید عمار الحکیم رئیس جریان حکمت ملی از دیگر دیدارهای جابری انصاری در بغداد بود. وی همچنین در جشن سی و هشتمین سالگرد تاسیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد حضور یافت.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین با کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز دیدار و مصاحبه کرد و شنبه شب با سرلشکر یاسین الیاسری وزیر کشور عراق در بغداد ملاقات و درباره آخرین هماهنگی های اجرایی بین دو کشور در زمینه راهپیمایی بزرگ اربعین به مصاحبه نشست.

دیدار با سرتیپ علی المالکی فرمانده پایانه مرزی شلمچه (در بخش عراق)، اسعد العیدانی استاندار بصره، صباح البزونی رئیس شورای استان بصره و سید علی السید عبدالحکیم الصافی از علمای برجسته بصره از برنامه های دیدارهای جابری انصاری در بصره و در اولین مقصد این سفر بود. وی قبل از آن هم از پایانه مرزی شلمچه و عملیات عمرانی جاری در این منطقه بازدید نموده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 540

به "رایزنی های جابری انصاری با مقامات عراقی در آستانه راهپیمایی اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های جابری انصاری با مقامات عراقی در آستانه راهپیمایی اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید