رشد مالی چین کاهش می یابد

به گزارش لیتن، بانک جهانی پیش بینی خود از رشد مالی چین را کاهش داد.

رشد مالی چین کاهش می یابد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، بانک دنیای با اشاره به تداوم جنگ تجاری بین آمریکا با چین و مسائل پیش آمده در بخش مالی و فناوری چین، پیش بینی خود از رشد مالی این کشور برای سال های 2019 و 2020 را کاهش داد. این گزارش نرخ رشد مالی سال جاری چین را 6.1 درصد پیش بینی نموده که 0.1 درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده در گزارش قبلی است. هم چنین این نرخ 0.4 درصد کمتر از نرخ هدف گذاری شده توسط دولت این کشور محسوب می گردد.

بانک دنیای هم چنین پیش بینی نموده است روند نزولی رشد مالی چین برای سال های بعدی نیز ادامه داشته باشد به گونه ای که نرخ 5.9 درصدی برای سال 2020 و رشد 5.7 درصدی برای سال 2021 برای چین پیش بینی شده است.

بانک دنیای با اشاره به این که پیامدهای جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست دنیا به دیگر مناطق نیز سرایت نموده است، از کاهش 0.6 درصدی رشد مالی فیلیپین و 1.1 درصدی رشد مالی تایلند در نتیجه این جنگ تجاری خبر داده است. پیش تر دیوید مالپاس، رئیس بانک دنیای خسارت جنگ تجاری بین امریکا و چین بر اقتصاد دنیای را 700 میلیارد دلار برآورد نموده بود.

این بانک با اشاره به این که در نتیجه جنگ تجاری، زنجیره تامین در بسیاری از کشورهای دنیا دچار اختلالات جدی شده است نسبت به کاهش تمایل سرمایه گذاری های خارجی در نتیجه افزایش فضای نامطمئن مالی و تجاری هشدار داده است.

بانک دنیای در گزارش خود هم چنین به سیاست گذاران چینی هشدار داده است که رشد اعتباری برای تامین مالی که در سال های اخیر یکی از اهرم های مالی حفظ نرخ رشد مالی در سطح بالا بوده است، باید پیش از آن که به یک ریسک بزرگ مالی و بانکی تبدیل گردد مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

طبق اعلام این نهاد بین المللی، رشد مالی در افق میان مدت و بلندمدت در چین کاملا بستگی به اصلاحات ساختاری برای تقویت بهره وری، رقابت پذیری و تقویت بخش خصوصی خواهد داشت. چین سال گذشته از یک بسته کاهش مالیاتی 2 ترییلون یوانی برای یاری به تولیدکنندگان داخلی رونمایی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 501

به "رشد مالی چین کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی چین کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید