زاخاروا: دست دموکراسی در حال فشردن گلوی آزادی است

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، تنها دقایقی پس از بازداشت جولیان آسانژ (بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس) توسط پلیس انگلیس، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی گفت: دست دموکراسی در حال فشردن گلوی آزادی است.

زاخاروا: دست دموکراسی در حال فشردن گلوی آزادی است

این در حالی است که پلیس انگلیس بیان نمود: جولیان آسانژ (بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس) بازداشت شده است. وی پس از خروج جولیان آسانژ از سفارت اکوادور در لندن، وی بازداشت شده است!

سایت افشاگر ویکی لیکس نیز در این خصوص نوشت: اکوادور به صورت غیرقانونی و بر خلاف قوانین بین المللی به لغو پناهندگی سیاسی وی مبادرت کرد و این امر باعث بازداشت وی شده است.

گفتنی است، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس دوشنبه 7 آبان سال 97 اعلام کرده بود: اکوادور به دنبال پایان دادن به پناهندگی سیاسی و تحویل من به آمریکا است. اکوادور می خواهد پناهندگی سیاسی من را لغو کرده و زمینه تحویل من به واشنگتن را فراهم سازد.

این در حالی است که بیش از 6 سال پس از پناهندگی جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس و اقامت وی در ساختمان سفارت اکوادور در انگلیس، چندی پیش برخی رسانه ها از احتمال استرداد وی به آمریکا یا انگلیس خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 217

به "زاخاروا: دست دموکراسی در حال فشردن گلوی آزادی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخاروا: دست دموکراسی در حال فشردن گلوی آزادی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید